

Haier kontynuuje rozwój planu strategicznego prezentując pierwszy w pełni interaktywny system produkcji
"Prowadzić dialog i starać się zrozumieć klientów, aby lepiej odpowiadać na ich potrzeby", tak brzmi najważniejsza strategia Grupy Haier. W pierwszej kolejności polega ona na wprowadzaniu na rynek produktów przeznaczonych do ułatwiania codziennego życia ich użytkowników. Aby pójść o krok dalej, Haier rozpoczął rozwój swojego planu strategicznego, przekształcając kilka ze swoich tradycyjnych zakładów w sieć połączonych ze sobą inteligentnych fabryk oraz zapowiadając powstanie kilku nowych takich zakładów. W rezultacie klienci Haiera mają większy wpływ na proces decyzyjny oraz zyskują bezpośredni kontakt z poszczególną fabryką. Wszystko po to, aby umożliwić produkcję urządzeń na miarę indywidualnych oczekiwań klientów.
Jak Haier zamierza stać się liderem w dobie Internetu
Wraz z rozwojem internetowych technologii, świat ewoluuje z etapu, kiedy Internet dostarczał nam jedynie informacji, do punktu, kiedy ma on wpływ na każdą dziedzinę naszego życia. W rezultacie, styl życia oraz przemysłowe otoczenie współczesnego społeczeństwa ulega głębokim przemianom. Innowacyjna strategia Haiera dotycząca inteligentnych fabryk stanowi najlepszą odpowiedź na tę ewolucję, umożliwiając konsumentom indywidualizację masowej produkcji. Mają oni bowiem możliwość bezpośredniego kontaktu z fabrykami Haiera poprzez Internet, a tym samym wpływ na proces produkcyjny w inteligentnych fabrykach, które dostosowują urządzenia do potrzeb klientów.
Zhang Ruimin, członek zarządu oraz prezes Grupy Haier:
"Model inteligentnych fabryk Haiera jest innowacją, która może mieć destrukcyjny wpływ na dalsze funkcjonowanie obecego rynku artykułów gospodarstwa domowego. W dobie Internetu, nie chodzi już bowiem o to, jak przekonać klienta aby zaakceptował to, co robimy. Zamiast tego należy zintegrować użytkowników i przedsiębiorstwa w naturalny i harmonijny sposób. Najbardziej charakterystyczną cechą doby Internetu jest brak dystansu w komunikacji z klientem oraz decentralizacja i łatwiejsza dostępność tej relacji. Przedsiębiorstwa powinny się adaptować do nowych okoliczności, integrując się z użytkownikami w celu zagwarantowania im jak najlepszych warunków do komunikacji".
Pewna realizacja i pierwsze rezultaty
W ciągu ostatnich kilku miesięcy, Grupa Haier zbudowała oparte na połączeniu z Internetem, inteligentne fabryki, w których masowa produkcja spersonalizowanych urządzeń, zastąpiła dotychczasową, tradycyjną produkcję na masową skalę.
Te nowe inteligentne fabryki (wszystkie zlokalizowane w Chinach: fabryka produkująca inteligentne klimatyzatory powietrza z siedzibą w Zhengzhou, fabryka chłodziarek z siedzibą w Shenyang, fabryka produkująca podgrzewacze do wody z siedzibą w Qingdao i fabryka pralek z siedzibą w Foshan), pozwalają użytkownikom zamówić swoje spersonalizowane urządzenia wysyłając zamówienie bezpośrednio producentowi przez diy.haier.com. Kluczową częścią tej strategii jest w pełni zautomatyzowany dialog pomiędzy fabryką a klientami. Konsumenci mogą bowiem odtąd uczestniczyć w procesie kreacji, kontroli jakości, produkcji, czy logistyce.
Zakłady te zostały stworzone głównie z myślą o rynku chińskim, z wyjątkiem fabryki pralek. W bliskiej przyszłości, użytkownicy na całym świecie będą mogli zamawiać swoje pralki wykonane na specjalne zamówienie w fabryce w Foshan, która stanie się najbardziej zaawansowaną inteligentną fabryką w tej dziedzinie. To właśnie ta fabryka jako pierwsza umożliwiła klientom prześledzenie całego procesu produkcji na żywo poprzez aplikację online lub Internet. Co więcej, użytkownicy mogą także otrzymać informacje o parametrach wydajności produktów dzięki automatycznemu raportowi tuż po zakończeniu procesu produkcji danego urządzenia. Obecnie, użytkownicy mogą obserwować dowolny etap tego procesu. Dla każdego produktu wykonywanego na miarę, generowany jest unikalny kod, będący jego swoistym dowodem tożsamości. W stosunku do niego, produkt jest następnie przygotowywany do produkcji. Tym samym różne modele, kolory i funkcje pralek mogą być produkowane w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb globalnych klientów.
źródło:haier/informacjebranżowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





