Huawei pierwszą chińską firmą w rankingu Interbrand’s 2014 Annual Best Global Brands
Huawei został pierwszą chińską marką, która znalazła się w prestiżowym rankingu Interbrand’s 2014 Annual Best Global Brands.
Najważniejszym kryterium doboru marek jest ich działalność na wielu rynkach. Cieszy nas fakt,
że w zestawieniu znalazła się wreszcie marka pochodząca z Chin. Huawei wie, że jeśli chce się odnieść sukces, nie można skupić się tylko na kraju ojczystym. Firma doskonale rozpoznała potrzeby zagranicznych rynków oferując bardzo innowacyjne produkty dopasowane również do wymagań europejskich i amerykańskich odbiorców - powiedział Julian Barrans Dyrektor Zarządzający Interbrand.
Zajmując 94. lokatę Huawei jest jedną z pięciu nowych marek na tegorocznej liście Best Global Brands.
Huawei z ogromną radością przyjmuje to prestiżowe wyróżnienie - powiedział Shao Yang, Chief Marketing Officer, Huawei Consumer Business Group. To dowód na nasze zaangażowanie zawarte
w haśle „Make it Possible”, którego przesłaniem jest dostarczanie jak największej liczbie odbiorców produktów klasy premium. Obecnie zajmujemy trzecią pozycję pod względem sprzedaży smartfonów na świecie. W regionach takich jak Chiny czy Europa Zachodnia cieszymy się coraz większą rozpoznawalnością marki. Skupiamy się również na globalnym umacnianiu naszego wizerunku i budowaniu zaufania do oferowanych przez nas rozwiązań.
Huawei zanotował znaczny wzrost zysków nie tylko w Europie i w Azji. Staje się on również liderem
w Ameryce Południowej oraz jedną z największych marek na rynku kanadyjskim. Strategia rozwoju
i innowacji firmy znajduje uznanie w oczach coraz większej liczby konsumentów na całym świecie,
o czym świadczą zyski ze sprzedaży oraz liczne wyróżnienia i nagrody, takie jak Interbrand’s 2014. Według statystyk IDC dotyczących światowego rynku telefonów komórkowych, firma Huawei odnotowała 6,9% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. W drugim kwartale 2014 roku sprzedała ponad 20,3mln urządzeń, uzyskując 95,1% wzrost sprzedaży w porównaniu z 2013 rokiem. Według badania IPSOS rozpoznawalność marki Huawei w 2013 roku wyniosła 52% na poziomie globalnym i 68% w Chinach.
Interbrand to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych rankingów marek – prowadzony jest już
od 1974 roku. Aby znaleźć się na liście stu najlepszych, firma musi działać na co najmniej trzech kontynentach, w tym na rynkach wschodzących oraz posiadać szeroki zakres usług i produktów. 30 procent jej dochodów musi pochodzić spoza macierzystego rynku, a nie więcej niż 50 procent może pochodzić z jednego kontynentu. Dzięki sukcesywnej realizacji strategii rozwoju Huawei jako pierwsza chińska marka spełniła te wysokie wymagania i zyskała uznanie w oczach ekspertów odpowiedzialnych
za tworzenie rankingu.
źródło: huawei/ib