

Ile kosztuje reklama SEM dla biura rachunkowego?
Reklama w wyszukiwarce nie musi być dużą inwestycją, o ile jej treść i harmonogram będzie precyzyjnie pokrywać się ze specyficznymi potrzebami grup docelowych. Na bazie analizy wpisywanych zapytań, Blink.pl sprawdził preferencje internautów zamieszkujących różne regiony Polski. Dzięki raportowi firma działająca w branży finansowej może oszacować koszty i efekty kampanii SEM.
Pozycjonowanie strony www wg takich fraz, jak „biuro rachunkowe” czy „księgowość” nie ma sensu, ponieważ trudno znaleźć się pod tymi hasłami w czołówce wyszukiwania – to powszechna opinia specjalistów od SEO. I rzeczywiście, pozycjonowanie to żmudny i dość kosztowny proces, szczególnie gdy naszym celem jest szybkie wywindowanie strony według popularnych i ogólnie sformułowanych słów kluczowych. Odpowiedzią rynku na to wyzwanie są kampanie AdWords, które umiejętnie prowadzone mogą przynieść natychmiastowy efekt i to czasem za nie więcej niż 500-600 zł miesięcznie. Czy są opłacalne? Specjaliści z Blink.pl nie mają co do tego wątpliwości.
- „Księgowość” czy „biuro rachunkowe”?
Na początek przyjrzyjmy się firmie działającej w branży finansowej – ile zapłaci za reklamę w wyszukiwarce Google i do ilu potencjalnych klientów dzięki niej dotrze? Na potrzeby tej symulacji Blink.pl założył dzienny budżet w wysokości 50 zł przyjmując, że kliknięcie danego słowa nie będzie kosztowało więcej niż 2,50 zł. Sprawdzając popularność fraz i orientacyjne koszty za klik, pod uwagę wzięto dwa kluczowe wyrażenia – „księgowość” oraz „biuro rachunkowe”.
[[[zdjecie,141,duze]]] Analiza preferencji internautów pozornie wskazała, że przy promocji usług finansowych w Warszawie powinno stawiać się na frazę „księgowość”, ponieważ jest częściej wpisywaną wśród mieszkańców tego regionu Polski. Założenie to nie jest jednak do końca słuszne. Dopasowanie ogólne do słowa „księgowość” może zawierać inne wyrażenia (związane np. z literaturą opisującą te zagadnienia czy kursami dla księgowych), nie można więc umniejszać ważności frazy „biuro rachunkowe” (która w ogólnopolskim wymiarze jest zresztą frazą częściej stosowaną).
- Gdzie oferować „pełną księgowość”, a gdzie „doradztwo podatkowe”?
Zwróćmy uwagę, że wiele firm działających w branży finansowej oferuje kompleksowe działania, w tym m.in. pełną księgowość oraz doradztwo podatkowe. Blink.pl sprawdził na jaki potencjał zapytań w wyszukiwarce Google mogą liczyć przedsiębiorcy w dużych miastach Polski. Jak wynikło z raportu, największy popyt na pełną księgowość jest w Warszawie, natomiast najmniej zapytań pojawia się wśród internatów mieszkających w Poznaniu. Zwraca też uwagę fakt, że zarówno w Krakowie, jak i Poznaniu występuje bardzo zbliżona liczba zapytań ogólnych, a jednocześnie liczba pytań o usługę prowadzenia pełnej księgowości w Krakowie jest niemal dwukrotnie wyższa.
Podobnie w przypadku „doradztwa podatkowego” – najwięcej zapytań pojawia się w Warszawie, choć znaczny popyt na ofertę obejmującą tę usługę występuje także w Krakowie oraz Gdańsku.
- Więc ile to kosztuje?
Na bazie analizy preferencji internautów, konkurencyjności branży oraz wartości słów kluczowych, Blink.pl oszacował orientacyjne koszty reklamy SEM dla firm księgowych działających w różnych regionach Polski. Co się okazało, różnice pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami są dość znaczące. W przypadku ogólnych fraz, jak „biuro rachunkowe”, za reklamę AdWords najwięcej zapłaci firma z Gdańska, najmniej z Wrocławia. Jeżeli jednak do frazy dodamy nazwę miasta, role odwrócą się - to wrocławianie będą mogli prowadzić tańsze kampanie. Pamiętajmy, efektywność kampanii internetowej nie zawsze zależy od posiadanego budżetu. To zwykle reklamodawca deklaruje kwotę, którą może poświęcić na reklamę w Google, a zadaniem agencji jest takie zarządzanie inwestycją w reklamę, aby była ona zoptymalizowana pod zakładane efekty. Ponieważ zadanie to wymaga znacznych kompetencji w zakresie technik marketingu SEO, tym bardziej warto powierzyć je wyspecjalizowanej agencji.
źródło: Blink.pl/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09






