

ISOVER wspiera miasta i promuje efektywność energetyczną
Budynki o niskim zapotrzebowaniu na energię od 2021 roku będą standardem wymaganym przez polskie i unijne przepisy. ISOVER już od kilku lat wspiera inicjatywy związane z efektywnością energetyczną i poprawą warunków mieszkalnych. Firma przekaże materiały izolacyjne dwóm gminom nagrodzonym w ogólnopolskim konkursie ECO-MIASTO.
Grupa Saint-Gobain, do której należy m.in. marka ISOVER, już od 3 lat jest partnerem konkursu skierowanego do samorządów. W ramach inicjatywy podejmowane są różnego rodzaju aktywności promujące rozwiązania przyjazne dla środowiska i angażujące mieszkańców. Jedną z nich jest konkurs dla miast i gmin nagradzający m.in. działania związane z efektywnością energetyczną budynków.
- Kategoria efektywność energetyczna budynków jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ budynki przyczyniają się w znaczący sposób do jakości i komfortu życia mieszkańców. Przykładowo ogrzewanie budynków indywidualnych odpowiada za 88% przekroczeń dopuszczalnego poziomu pyłu PM10 w skali kraju. Zatem poprawa ich efektywności energetycznej, poprzez obniżenie zużycia energii na ogrzewanie, pozytywnie wpływa na zdrowie. Saint-Gobain ma w swojej ofercie produkty, takich marek jak na przykład ADFORS, ISOVER czy WEBER, których stosowanie zapewnia wysoką jakość, trwałość, bezpieczeństwo i estetykę. Ale co najważniejsze, stosując te wyroby wiemy, że przyczyniamy się do czystszego powietrza, przez co poprawiamy jakość naszego życia i środowiska – mówi Henryk Kwapisz, dyrektor ds. relacji instytucjonalnych Grupy Saint-Gobain w Polsce.
W tegorocznej edycji konkursu ECO-MIASTO, w kategorii efektywność energetyczna budynków, nagrodzono: Zabrze (powyżej 100 tys. mieszkańców) – za kompleksowe i konsekwentne działania na rzecz efektywności energetycznej oraz działania edukacyjne skierowane do mieszkańców – oraz Kobyłkę (poniżej 100 tys. mieszkańców) za wykorzystanie partnerstwa publiczno-prywatnego, jako skutecznej formy finansowania inwestycji w efektywność energetyczną budynków. Obie gminy otrzymają od ISOVER nagrody w postaci izolacji 500 m2 dachu lekką wełną szklaną. Organizatorem projektu ECO-MIASTO jest Ambasada Francji w Polsce, we współpracy z Renault Polska, SAUR Polska, Grupą Saint-Gobain, Grupą EDF reprezentowaną przez EDF Polska, DK Energy Polska oraz TIRU, a także Fundacją LafargeHolcim i Krajową Agencją Poszanowania Energii.
Takie wyróżnienie umożliwi poprawę jakości i efektywności energetycznej istniejącego obiektu zwycięskiej gminy. Jak podkreśla Henryk Kwapisz: Wytyczne UE wskazują, że budynki publiczne mają być przykładem dla wszystkich budujących, jak należy je wznosić. Z tego powodu muszą one sprostać wyższym wymaganiom dwa lata wcześniej niż wszystkie pozostałe.Zgodnie z przepisami unijnymi od 2021 roku mają powstawać tylko budynki o niemal zerowym zużyciu energii. Wymagana określone przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa są mniej restrykcyjne. Zgodne z przepisami będą np. budynki wielorodzinne o zapotrzebowaniu na energię 65 kWh/mkw./rok, daleko im więc do budynków pasywnych (tu zapotrzebowanie to wynosi nie więcej niż 15 kWh/mkw./rok).
Eksperci ISOVER wraz z całą Grupą Saint-Gobain od kilku lat przekonują, że efektywne energetycznie budynki to długofalowa inwestycja w bardziej komfortowe warunki mieszkaniowe. – Budynki powstające w oparciu o standard naszej firmy – MULTICOMFORT Saint-Gobain – zużywające nie więcej niż 9 kWh/mkw./rok, kosztują od 4 do 10 proc. więcej niż budynki standardowe. W zamian otrzymujemy estetyczny i bezpieczny dom, komfortowy pod względem cieplnym, ale także akustycznym – zauważa Henryk Kwapisz.
źródło: isover/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
DXC wzmacnia obecność w Polsce i powołuje Halinę Frańczak na stanowisko Market Leadera i Managing Directora
2025.10.02Zmiany w Zarządzie Sokołów S.A.
2025.10.01Mosznowładcy wracają do CH Biała! Zrób TO dla jaj i zadbaj o swoje zdrowie
2025.10.01Exide Technologies udoskonala gamę do pojazdów użytkowych, wprowadzając nową strukturę, intuicyjny system etykiet i łatwiejszy dobór odpowiedniego akumulatora
2025.10.01Ostrołęka wkracza na ścieżkę ekologicznej opieki nad dziećmi
2025.10.01Jak marka OKNOPLAST pozycjonuje polską markę we Włoszech?
2025.10.01Ostatni kwartał 2025 w branży budowlanej: trendy i przewidywania
2025.09.30Barometr EFL: polskie firmy kończą rok z najlepszym wynikiem od czterech lat. Niepokoją inwestycje
2025.09.30Weekend w CH Focus, czyli jesienne akcje dla klientów
2025.09.30