Jak beacon to tylko od Comarch! Comarch beacon hitem Comarch Retail Show
Smart data, Internet rzeczy, cloud computing, grywalizacja to tematyka zakończonego 21 października 2014 r. na Stadionie Narodowym w Warszawie Comarch Retail Show. Podczas wydarzenia Comarch zaprezentował publicznie swoje najnowsze osiągnięcie Comarch beacon.
Podczas konferencji Comarch gościł blisko 200 prezesów, członków zarządu, dyrektorów generalnych, IT, marketingu, sprzedaży, operacyjnych firm z branży handlu detalicznego.
Poza wstąpieniami i warsztatami ekspertów Comarch, wiedzą dzielił się zaproszeni goście. Managing Vice President w Gartner Research, Neil McMurchy przybliżył uczestnikom najlepsze światowe praktyki w zakresie ERP i big data. O outsourcing infrastruktury e-commerce wystąpienie przygotowała Alina Pawlik-Kurzydło z Morele.net. Rafał Ligier z Pomorskiej Grupy Informatycznej, firmy partnerskiej Comarch przybliżył uczestnikom idee Comarch ERP 2.0 jako systemu informatycznego dla Klienta z branży retail. Tomasz Kolanowski, Analitics&Insight Director Poland & CEE z domu mediowego MEC mówił o roli big data w planowaniu komunikacji pod kątem budowania intencji zakupu.
W rozmowach kuluarowych i ankietach pokonferencyjnych uczestnicy akcentowali jakość i innowacyjność wystąpień. Opinię tę podziela jeden z gości Piotr Miednik dyrektor finansowy, Prima Moda SA, który zwrócił uwagę na wysoki poziom merytoryczny wystąpień prelegentów.
Jak beacon to tylko od Comarch
Podczas Comarch Retailshow premierę miało rozwiązanie Comarch z zakresu Internetu rzeczy.
– Comarch nie stwarza wyłącznie teoretycznych możliwości zastosowania beacon w przyszłości. To technologia, która jest już gotowa do implementacji i wykorzystania. To nie kosmiczny wynalazek, tylko praktyczne narzędzie do zastosowania od zaraz – mówi Arkadiusz Zub dyrektor klientów strategicznych, Comarch ERP.
Jak zauważa Marcin Wilk, dyrektor Produkcji Comarch Cloud – Urządzenie Comarch beacon w najbliższym czasie ma szansę, ze względu na szerokie zastosowanie, zrewolucjonizować rynek handlu detalicznego w Polsce. Może być zainstalowany zarówno w małych jak i w dużych sieciach handlowych.
– Możliwości zastosowania beaconów są nieograniczone – dodaje dyrektor Wilk. Comarch widzi potencjał w handlu (detalicznym, hurtowym, e-commerce), bankowości, turystyce, logistyce, a przykładów wciąż przybywa. Już niedługo lotniska, galerie handlowe, rozległe hale produkcyjne, czy ciągi komunikacyjne mogą stać się miejscem obecności Comarch beacon.
Comarch beacon jest unikalny, dlatego, że tworzy go globalny dostawca oprogramowania. Stoi za nim 20 letnia historia i doświadczenie. Jest to nie tylko sprzęt, ale i platforma, która może współdziałać bez potrzeby tworzenia nowego programu z oferowanymi przez Comarch programami.
– Klienci, którzy chcą mieć stabilnego dostawcę zapewniającego ciągłość świadczenia usług biznesowych, powinni wybierać rozwiązania zaufanych firm – zwraca uwagę dyrektor Wilk.
Produkcja beaconów będzie odbywała się w najnowszym budynku, który w połowie przyszłego roku odda do użytku Comarch w Krakowie. Będzie to szóste centrum badawczo-rozwojowe Comarch w tym mieście.
– My nie produkujemy tylko samych beaconów, ale systemy, które od razu z tymi beaconami „rozmawiają” – stwierdza Piotr Budzinowski, dyrektor Product Management ERP Comarch.
Comarch beacon może znaleźć zastosowanie we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Urządzenia integrują się w sposób prosty i elastyczny z systemami EDI, ERP czy platformami CRM i lojalnościowymi oferowanymi przez Comarch. Urządzenie to może działać samodzielnie, również bez oprogramowania Comarch.
Jesteśmy pod dużym wrażeniem zainteresowania klientów, prowadzimy już pierwsze wdrożenia Comarch beacon. Sklepy, które będą rozmawiać z konsumentem dzięki beacon autorstwa Comarch pojawią się już niedługo zarówno w Polsce i innych krajach Europy Zachodniej – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch SA, dyrektor sektora ERP.
– Beacony mogą działać jako samodzielna instalacja, bez innego oprogramowania Comarch, ale stanowią również element naszej przewagi konkurencyjnej, dzięki której Klient mający do wyboru dwóch dostawców np. systemu ERP, decyduje się na współpracę z nami, bo oferujemy tak nowoczesne rozwiązanie jak beacon – kontynuuje Rymarczyk.
Inteligentna analityka
Zainteresowanie uczestników Comarch Retails Show wzbudziła oferta Business Intelligence. Moduły analityczne pozwalają oceniać rentowność handlu trakcyjnego w porównaniu z handlem w sieci. Dodatkowo tego typu rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem w tzw. modelu chmury obliczeniowej.
– Myślimy o rozwiązaniu bardziej masowym, w chmurze publicznej z predefiniowanymi modelami, raportami analitycznymi, które mogą być oferowane mniejszym klientom – mówi Michał Gancarz Dyrektor Business Unit Business Intelligence z Comarch.
– Tego typu rozwiązania bardzo dobrze sprawdzają się w branży retail, gdzie mamy do czynienia z rozproszoną siecią partnerów handlowych, siecią franczyzową, rozproszoną infrastrukturą, heterogenicznym środowiskiem informatycznym. BI pozwala zcentralizować informacje i lepiej wykorzystać potencjał posiadanych danych – dodaje Michał Gancarz.
Trafić w potrzeby klienta
Uczestnicy konferencji Comarch Retail Show wskazywali jej aspekt użyteczny. – Szukamy nowych sposobów na dotarcie do klientów. Eksperci pokazali dużo możliwości na dotarcie do klienta detalicznego – mówi Renata Piszcz-Wójcik z PPH EL-MAX, przedsiębiorstwa zajmującego się sprzedażą artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych.
– Być może na początku byłam sceptyczna wobec tego urządzenia, ale przekonuje mnie obecność takiego beacona w muzeum, na wystawie, a być może w sklepie choć to musiałabym na początku wypróbować osobiście i coś co by mogło mi ułatwić nawigację poruszanie się w przestrzeni zamkniętej jaką są budynki sklepy przestrzenie wystawiennicze – zastanawia się Aleksandra Stanisławska, bloger serwisu crazynauka.pl, która wspólnie z mężem prowadzi audycję Homo Science w radio TOK FM.
Comarch Retail Show to druga edycja największej konferencji w branży retail pokazująca trendy technologiczne i organizacyjne.
Patronat medialny nad imprezą objęły informacjebranżowe.pl i agdrtv24.pl
źródło: comarch/informacjebranżowe.pl