

Jak domena, to .pl. A współpraca? Z sąsiadami
Przeważająca większość polskich przedsiębiorców z sektora MŚP posiada swoją stronę internetową w domenie .pl. Z narodowego rozszerzenia korzysta aż 85 proc. z nich. Nie znaczy to wcale, że polskie przedsiębiorstwa zamykają się na inne kraje. Jednak najczęściej sprzedają swoje produkty i usługi naszym sąsiadom lub stamtąd je importują – wynika z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.
Z jakich powodów polscy mikro, mali i średni przedsiębiorcy decydują się na to, żeby wybrać domenę .pl? Najczęściej taką decyzję podejmują zatrudnieni tam informatycy. Ale część właścicieli firm lub osób nimi zarządzających deklaruje: powód jest prosty, jesteśmy polskim przedsiębiorstwem! Duże znaczenie ma także duża dostępność domeny .pl, jej popularność oraz niska cena.
Z badań, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że tylko 15 proc. firm posiada swoją stronę internetową w domenie innej niż .pl.
- Kiedy tylko na rynku pojawiła się możliwość ogólnodostępnej rejestracji domen .pl, polscy przedsiębiorcy zaczęli chętnie z nich korzystać – komentuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Ich popularność nadal nie spada. W Polsce jest zarejestrowanych około 2,7 mln końcówek .pl. Dopiero gdy wybrany przez nich adres strony internetowej jest zarezerwowany, wybierają m.in. rozszerzenia .com.pl, net.pl lub nazwamiasta.pl (np. szczecin.pl).
Nie znaczy to wcale, że polskie przedsiębiorstwa zamykają się na inne kraje. Jednak najczęściej sprzedają swoje produkty i usługi naszym sąsiadom lub stamtąd je importują. Aż 60 proc. respondentów deklaruje, że współpracuje z niemieckimi podmiotami, 25 proc. – z czeskimi i litewskimi, 21 proc. – z ukraińskimi, 19 proc. – ze słowackimi, 13 proc. – z rosyjskimi, 2 proc. – z białoruskimi.
- To, że polskie firmy głównie współpracują z tymi działającymi w krajach sąsiednich, wynika głównie z zaufania, jakim siebie darzymy – mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl. - Krajowe przedsiębiorstwa, nie tylko te działające blisko granicy państwa, często dokupują także domeny .de, .cz., .ru, .lt.
źródło: home.pl/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





