informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Jak powinna przebiegać integracja pracowników? Firmy wybierają dziś trzy główne nurty.
Dwór Korona Karkonoszy

Jak powinna przebiegać integracja pracowników? Firmy wybierają dziś trzy główne nurty.

CSR / 2022.03.22

Krzywa zachorowań na COVID-19 w Europie Zachodniej wypłaszcza się – podaje WHO. Dane dają nadzieję na powrót do znanej nam normalności i organizowania eventów.

Krzywa zachorowań na COVID-19 w Europie Zachodniej wypłaszcza się – podaje WHO. Dane dają nadzieję na powrót do znanej nam normalności i organizowania eventów. Jak powinna przebiegać integracja pracowników? Firmy wybierają dziś trzy główne nurty: kolacje w miłych okolicznościach przyrody, kilkudniowe wyjazdy bądź wydarzenia hybrydowe. Sprawdź, co będzie królować na wiosnę.

Koronawirus przyspieszył zmiany, których utrwalenie zajęłoby lata. Przemysł eventowy może odrabiać straty związane z pandemią nawet do 2023 roku – podają wybrane źródła. Rzeczywistość pokazuje jednak, że eventy będą organizowane coraz częściej – również te w formie hybrydowej, a także zupełnie online’owej.  

Integracja pracowników online pozostanie z nami na dłużej

Wiele osób docenia imprezy hybrydowe ze względu na elastyczność i zasięg wydarzenia wirtualnego. Firmy nadal będą organizować zarówno wydarzenia online, jak i w formie hybrydowej.

 – Nowa rzeczywistość eventowa to ogromne wyzwanie dla firm, które zajmują się integracją pracowników. Z uwagi na pandemię tak naprawdę nie wiadomo, ile osób będzie brało udział w danym wyjeździe. W związku z tym organizatorzy powinni zadbać o odpowiednią przestrzeń w miejscu, do którego się wybierają. Sala szkoleniowa musi posiadać duże ekrany i zaplecze techniczne, aby pracownicy będący online czuli się częścią wyjazdu integracyjnego – mówi Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace.

Imprezy organizowane w formie hybrydowej są jednak mniej rentowne niż standardowe eventy. Tylko 25 proc. firm jest w stanie zorganizować dochodowe wydarzenie online[1].

Firmy eventowe wykażą się dużą elastycznością

Firmy eventowe, które notowały ogromne straty podczas pandemii, aby zachęcić klientów do organizacji integracji będą prześcigać się w pomysłach. Duża elastyczność – tym na pewno będą się charakteryzować.

 – W cenie są eventy szyte na miarę. Wraca wszystko to, co zdrowe i naturalne. Firmy po czasie stagnacji poszukują imprez dla pracowników ze scenariuszami dostosowanymi do ich potrzeb. Modne są warsztaty kulinarne ze znanymi blogerami bądź kucharzami, a także degustacja lokalnej i regionalnej żywności. A wszystko w myśl team buildingu. Ponadto modne są wyprawy survivalowe, a także inne aktywności sportowe – wylicza Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy.

Według badania GBTA, 67% firm oczekuje, że branża eventowa będzie organizować coraz więcej imprez już w pierwszym kwartale 2022 r., a 52% respondentów spodziewa się, że proste spotkania (liczba uczestników 50 lub mniej) powróci do znanej nam normy w ciągu roku. Zdaniem większości respondentów, w przypadku większych wydarzeń i konferencji, powrót do poziomu sprzed pandemii może potrwać od dwóch do trzech lat[2].

Czy integracja dla pracowników będzie taka, jak dawniej?

Firmy organizujące integrację zwrócą uwagę na zupełnie inne aspekty niż przed pandemią. Konieczne będzie dbanie o środki bezpieczeństwa i higieny pracy, a także zmiany operacyjne w obiektach. Istotne będą praktyki przygotowywania posiłków, sposób ich podania, a także pochodzenie żywności. Co ciekawe – wg badania GBTA – aż 83% firm stwierdziło, że uczestnicy powinni być obecnie zobowiązani do noszenia masek podczas integracji dla pracowników. Aż 70 proc. firm jest zdania, że uczestnicy integracji powinni być testowani na COVID, a blisko połowa chce, by w imprezach brały udział tylko zaszczepione osoby.

 

[1] https://explodingtopics.com/blog/event-industry-trends

[2] https://www.cvent.com/en/blog/events/corporate-meetings-event-trends

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe