

Jak skutecznie monitorować e-commerce?
Sprzedaż wirtualna znacząco różni się od tej tradycyjnej. Aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług, właściciel sklepu online musi stale monitorować sytuację na rynku, a także działania konkurencji. Z tego powodu powinien wykorzystać potencjał drzemiący w usługach firm, zajmujących się profesjonalnym audytem e-commerce. Jak prowadzić skuteczną obserwację sklepu internetowego? Poznaj wskazówki.
Czym jest monitoring e-commerce?
Obserwacja e-commerce obejmuje monitoring social mediów, strony internetowej, a także dobór odpowiednich słów kluczowych na wszystkie kanały komunikacji z potencjalnym klientem. Mówiąc prościej, monitorowanie internetu ma za zadanie odnaleźć szansę i przeciwności, które należy uwzględnić, ustalając działania danej marki w sieci.
Nazwy produktów, sposób komunikowania się z klientami, a nawet obecność w konkretnych mediach - wszystko to może przyczynić się do zwiększenia obrotu danej firmy. Aby dobrze zaplanować strategię marketingową i wizerunkową, niezbędny jest więc monitoring e-commerce. To właśnie z nim sklep może rozszerzyć swoje działanie nie tylko na rynku lokalnym, ale również na tym zagranicznym.
Jak zacząć monitoring e-commerce?
W tym celu najlepiej skorzystać z profesjonalnych narzędzi przeznaczonych do monitorowania internetu – https://brandly360.com/pl. Wśród tych najwyżej cenionych znajduje się Google Alerts, Brand24 czy Hootsuite. Po zapisaniu interesujących graz kluczowych, system rozpocznie zbieranie wszelkich wzmianek. Narzędzia dobrze sprawdzą się na początkowym etapie monitorowania.
W późniejszym etapie warto zainwestować w usługi profesjonalistów. Jeśli prowadzisz większy sklep online i chcesz rozwijać się jeszcze bardziej, możesz skorzystać z profesjonalnej firmy zajmującej się fachowym monitorowaniem e-commerce. Grupa specjalistów wspiera działania klienta i pomaga mu dobrać odpowiedni rodzaj komunikacji. Zajmuje się też wsparciem pozycjonowania, dobierając frazy kluczowe do konkretnej grupy produktów lub usług.
Monitoring online - czym się zajmuje?
W ramach obserwacji sklep może uzyskać informację na temat obsługi klienta, pozycjonowania SEO, funkcjonowania strony internetowej czy skuteczności social mediów. Zebrane informacje pozwalają na dalszy rozwój w kierunku docierania do klientów i nowych, potencjalnych odbiorców.
Monitoring e-commerce to rozbudowana grupa czynności, która zwiększa skuteczność każdego biznesu. Z tego powodu, warto podjąć współpracę ze specjalistami, którzy będą prowadzić obserwację i gromadzić wiedzę na temat pozycji danej firmy na rynku.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





