Jak wybrać właściwe rozwiązanie bezprzewodowe dla Twojej firmy?
Technologia bezprzewodowa jest nieodłączną częścią codziennego życia. Podobnie jak w przypadku elektryczności, rzadko zastanawiamy się nad znaczeniem technologii bezprzewodowej, dopóki nie pojawi się jakiś problem z siecią. Dostosowanie właściwego rozwiązania bezprzewodowego do potrzeb i wymagań firmy jest teraz ważniejsze, niż kiedykolwiek przedtem.
Zmiana potrzeb klientów w zakresie łączności sieciowej
Wiele osób, które do tej pory pracowały w domu, z myślą o ograniczeniu rachunków za ogrzewanie przeniosło się do kawiarni i restauracji. Większa liczba klientów z laptopami spowodowała, że sieci bezprzewodowe w wielu małych lokalach przestały spełniać wymagania gości.
Wydajne połączenie bezprzewodowe to nie tylko sposób na przyciągnięcie i utrzymanie nowej grupy klientów. Małe firmy wykorzystują technologię bezprzewodową w codziennej działalności w terminalach kasowych i punktach przyjmowania zamówień.
Do niedawna potrzeby małych firm zaspokajały routery Wi-Fi z wbudowanymi punktami dostępowymi. Jednak zwiększone zapotrzebowanie na łączność bezprzewodową sprawiło, że firmy musiały zainwestować w zewnętrzne punkty bezprzewodowe, aby obsłużyć rosnącą liczbę użytkowników, którzy łączą się z siecią.
Inwestycja niewielkiej kwoty w podstawowy punkt dostępowy usprawni codzienną działalność biznesową i pomoże przyciągnąć pracowników zdalnych, poprawiając wyniki finansowe firmy.
Gęstość a odległość
Większe przedsiębiorstwa, które zajmują wiele pomieszczeń i pięter, jak biura i hotele, mają punkty dostępowe zintegrowane z ich infrastrukturą sieciową. Często doświadczają jednak kłopotów z łącznością, które spowodowane są tym, że nie posiadają rozwiązań, które są dostosowane do ich potrzeb biznesowych.
W sytuacji, w której wielu ludzi zbiera się na małym obszarze, np. w klasie czy sali konferencyjnej, potrzebne są mocne punkty dostępowe. Inwestycja w wiele tanich punktów nie będzie efektywnym rozwiązaniem, ponieważ nie poradzą one sobie z dużą liczbą użytkowników i urządzeń, które próbują jednocześnie dołączyć do sieci. W takich przypadkach firmy powinny zainwestować w dwa lub trzy mocne punkty dostępowe, w zależności od liczby użytkowników i urządzeń.
Z kolei w hotelu, w którym pokoje rozmieszczone są wzdłuż długiego korytarza, odległość od punktu dostępowego jest większa, co oznacza, że goście, którzy znajdują się dalej od routera mogą mieć kłopoty z nawiązaniem połączenia. W takim przypadku jeden czy dwa mocne punkty dostępowe nie rozwiążą problemu. Zamiast tego firma powinna zainwestować w wiele punktów dostępowych o niższej mocy i rozmieścić je wzdłuż korytarza. Dzięki temu goście będą mogli bez problemu łączyć się z routerem z każdego pokoju.
Zabezpieczanie sieci
W ostatnich latach firmy z całego świata stały się celem zakrojonych na szeroką skalę cyberataków. Według sondażu Cyber Security Breach Survey ataki phishingowe stanowiły 83 proc. wszystkich prób cyfrowego włamywania się do firm w 2022 roku. Dla firm, które posiadają dostęp do danych wrażliwych, udany atak phishingowy może mieć katastrofalne konsekwencje.
Aby chronić wrażliwe dane, firmy powinny zainwestować w punkt dostępowy z komponentem zabezpieczającym. Takie punkty dostępowe, mogą być zarządzane centralnie za pośrednictwem platformy chmurowej i potrafią filtrować niebezpieczne treści internetowe oraz blokować dostęp do strumieni danych innych użytkowników. Dzięki temu cyberprzestępcy nie mogą szpiegować ruchu ani wykradać informacji.
Chociaż punkty dostępowe z wbudowanymi zabezpieczeniami kosztują drożej, to eliminują potrzebę zakupu oddzielnej bramy zabezpieczającej i w perspektywie, oszczędzają firmom pieniądze.
źródło: informacjebranzowe.pl