

Jak wygląda rynek materiałów budowlanych w Polsce?
Równowaga rynku budowlanego na początku XXI wieku była w Polsce mocno zachwiana i unormowała się dopiero w ostatnich latach. Wymagania związane z dystrybucją materiałów budowlanych od zawsze były natomiast bardzo wymagające. Do niedawna mylnie skupiały się one jedynie na warunkach finansowych. Na szczęście, obecnie dla klientów ważniejsza jest jakość towaru i obsługi.
Rynek dystrybucji składa się z hurtowni ogólnobudowlanych, hiper i supermarketów budowlanych oraz sklepów specjalistycznych. Według raportu przeprowadzonego przez firmę badawczą IBP Research, polski rynek materiałów budowlanych w 2015r. osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł. Oprócz tego, z jednego z raportów Instytutu CEED (Central and Eastern Europe Development Institute) wynika, że pod względem innowacyjności, krajowa gospodarka ma szansę stać się liderem wśród państw Grupy Wyszehradzkiej, na co znacząco wpływa właśnie rozwój rynku budowlanego.
Zapotrzebowanie na materiały budowlane w Polsce występuje w różnego rodzaju inwestycjach: biurowcach, instytucjach publicznych, zakładach przemysłowych oraz budynkach mieszkaniowych. Największą zaletą przy realizacji zamówień staje się więc elastyczność specjalistycznych sklepów i hurtowni, a także uwzględnianie ciągle zmieniających się potrzeb klientów. W porównaniu z marketami, proponują one szeroki zakres usług, jak np. rozładunek i transport na budowę, finansowanie i ubezpieczenie transakcji pomiędzy podmiotami, szkolenia z technik budowlanych i bezpieczeństwa na budowie czy pomoc w znalezieniu sprawdzonych firm budowlanych, wykonawców oraz inwestorów.
Firma SIG, znana głównie jako specjalista od akustyki pomieszczeń, pasywnego zabezpieczenia ogniowego budynków, pokryć dachowych oraz suchej zabudowy, dzięki 60 – letniemu doświadczeniu zdaje sobie sprawę, że proces sprzedaży materiałów budowlanych wymaga wielu dodatkowych czynności, a kontrahenci poszukują przede wszystkim chętnych do pomocy partnerów.
Jeżeli chodzi o trendy budowlane, obecnie największą popularnością cieszy się stosowanie nowych technologii, najczęściej mają one bowiem wysoką jakość i wydajność oraz dzięki czemu spełniają coraz większe potrzeby klientów. Są oni coraz bardziej świadomi i zaczynają doceniać cechy, na które wcześniej nie zwracano dużej uwagi, jak np. energooszczędność produktów oraz ich wpływ na ekologię.
Aktualnie na rynek budowlany czeka sporo wyzwań. Najważniejszym z nich jest zachęcenie polskich i zagranicznych inwestorów do prowadzenia interesów w obrębie naszego kraju oraz partnerstwa publiczno-prywatne. Ważne jest również efektywne wykorzystywanie funduszy z Unii Europejskiej, które od początku roku współfinansują duże firmy, realizujące projekty w sektorze infrastruktury.
Autorem artykułu jest Artur Hoffman, Dyrektor Handlowy SIG Sp. z o.o.
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





