informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
KiK weryfikuje początkowe plany – 650 sklepów to nie wszystko!

KiK weryfikuje początkowe plany – 650 sklepów to nie wszystko!

CSR / 2020.01.20

W 2012 roku w Środzie Wielkopolskiej otwiera się pierwszy sklep mało znanej Polakom marki KiK. Następnie sukcesywnie pojawiały się kolejne lokalizacje, w 2015 już świętowano otwarcie setnego sklepu. Dziś sieć dotarła na półmetek swoich planów ekspansyjnych i postanowiła je zweryfikować. Co dalej? KiK nie wyklucza, że w Polsce otworzy znacznie więcej sklepów niż początkowo zakładane 650 lokalizacji. 

Pod koniec 2019 roku można było obserwować prawdziwą kulminację otwarć – tylko w ostatnim kwartale powstało prawie 30 nowych sklepów, co przesądziło o tym, że rok 2019 okazał się rekordowym w historii KiK w Polsce. Do użytku klientów zostało oddane około 45.000 mkw. powierzchni sprzedażowej w postaci blisko 70 sklepów. Dziś KiK dotarł na półmetek początkowych założeń ekspansyjnych i zapewnia, że jeszcze nie powiedział ostatniego słowa w tej kwestii.

Liczbę 650 sklepów zawsze postrzegaliśmy jako pewien wyznacznik, cel, do którego zmierzamy, ale na pewno nie jako szczyt naszych możliwości. Półmetek początkowych założeń to dobry moment na weryfikację dotychczasowych działań i dalszych planów. Dziś nie wykluczamy otwarcia znacznie większej ilości sklepów niż wspomniane 650 lokalizacji – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje: warto zaznaczyć, że początek naszej historii w Polsce przypada na nieco inne realia branży retail. W ostatnich latach mocno zyskała rola dyskontów – zarówno z perspektywy samych klientów, jak i zarządców obiektów handlowych. W tamtym okresie sklepy te nie były punktem obowiązkowym centrów zakupowych, podczas gdy dzisiaj jest to wręcz naturalnym zjawiskiem. Cieszę się, że mieliśmy w tych działaniach swój udział, a właściwie wciąż go mamy. Jesteśmy dobrym partnerem w biznesie i miejscem, które chętnie odwiedzają klienci, co tylko motywuje do dalszych działań. 8 lat temu wielu Polaków nie znało KiKa, w mediach społecznościowych potrafili dopytywać kim jesteśmy, czym się zajmujemy. Dzisiaj wciąż dopytują, ale już nie o opis działalności, tylko o to, kiedy otworzymy sklep w ich sąsiedztwie.

W najbliższych planach KiK jest utrzymanie ambitnego tempa rozwoju, wyrażone zarówno w dalszej ekspansji, jak i działaniach CSR, a także umacnianiu wizerunku brandu w social mediach. W 2020 roku na pewno usłyszymy o otwarciu 350. sklepu, a biorąc pod uwagę zeszłoroczne ekspansyjne niespodzianki KiK, może nawet o osiągnięciu liczby 400 sklepów przed końcem roku – czas pokaże. Jedno na pewno pozostanie niezmienne – dbałość o klienta, który „jest królem”.

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe