Kolejny dobry kwartał Cloud Technologies. Spółka zanotowała 39 proc. wzrost przychodów rdr
Cloud Technologies podało wyniki za drugi kwartał br. Przychody spółki w tym okresie zwiększyły się o 39 proc. rok do roku i wyniosły 16,7 mln zł. Zysk netto wyniósł 5,9 mln zł. Dobre wyniki Cloud Technologies, specjalizującej się w monetyzowaniu danych jakie pozostawiają po sobie internauci, wpisują się w globalny trend rosnącego rynku Big Data. Zgodnie z szacunkami IDC rynek ten rośnie dziś w tempie sześciokrotnie szybszym niż cała branża IT.
Założona przez Piotra Prajsnara pod koniec 2011 r. spółka pół roku później weszła na NewConnect. Od tego czasu kurs jej akcji wzrósł o ponad 4500 proc. Dwa podstawowe obszary działalności Cloud Technologies to performance marketing oraz data consulting. Większość przychodów działającej w obszarze nowych technologii spółki pochodzi ze sprzedaży usług z zakresu reklamy internetowej świadczonej w modelu efektywnościowym. Wysoka rentowość realizowanych przez nią działań wynika m.in. z zastosowania innowacyjnych technologii do eksploracji dużych, nieustrukturyzowanych zbiorów danych. Jest to możliwe dzięki autorskiej platformie DMP (Data Management Platform), która wykorzystując uczenie maszynowe analizuje ponad 3 mld anonimowych profili internautów w 187 państwach. Dane o preferencjach i aktywności użytkowników sieci używane są m.in. do precyzyjnego targetowania reklamy internetowej w modelu automatycznego zakupu mediów (ang. Programmatic Buying, Real-Time Bidding).
Po dwóch kwartałach 2017 roku grupa kapitałowa Cloud Technologies osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 33,78 mln zł oraz wykazała zysk netto na poziomie 8,60 mln zł. Warto zauważyć, że EBITDA osiągnęła poziom 13,68 mln zł, a zysk netto obniżyło saldo ujemnych różnic kursowych w wysokości 2,46 mln zł. Tylko w minionym kwartale przychody spółki wyniosły 16,7 mln zł., co oznacza wzrost na poziomie 39 proc rdr. Zysk spółki w tym okresie zwiększył się o 21 proc. i wyniósł 5,9 mln zł.
- Nasza gospodarka przechodzi cyfrową transformację, a analityka Big Data jest jej podstawowym elementem. To dlatego rynek Big Data as a Service jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w IT. Dobre wyniki Cloud Technologies za II kwartał br. w dużej mierze wynikają z rosnącego zapotrzebowania na wysokiej jakości, szczegółowe dane o internautach i ich umiejętne wykorzystanie w działaniach marketingowych. Po raz kolejny udało nam się osiągnąć bardzo dobrą dynamikę wzrostu, co jeszcze bardziej motywuje do dalszego rozwoju. Myślę, że ostatnie wydarzenia, takie jak rozpoczęcie strategicznej współpracy z domami mediowymi Grupy Media Direction czy decyzja o przejęciu sieci reklamowej OAN przełożą się na jeszcze lepsze wyniki w przyszłości – mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Spółka w drugim kwartale tego roku jako jedna z pierwszych na świecie wprowadziła na rynek dane z urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Cloud Technologies analizuje dane mobilne pochodzące z 30 rynków świata. Mają one ogromny potencjał dla branży reklamy internetowej, ponieważ dostarczają wyjątkowo precyzyjne informacje o zainteresowaniach internautów. Dzięki nim możliwe jest dotarcie ze spersonalizowaną reklamą do rosnącego grona użytkowników urządzeń mobilnych.
źródło: informacjebranzowe.pl