Komputronik zwiększa obroty
Systematycznie wzrasta sprzedaż w sieci salonów Komputronik. Co wpłynęło na zwiększenie poziomu zaufania do firmy? Przedstawiamy najnowsze osiągnięcia polskiej marki.
Komputronik systematycznie powiększa ofertę handlową, rozbudowuje poszczególne kategorie, ale również tworzy nowe – oparte na wcześniej nieeksploatowanych obszarach. Stale rosnąca ilość produktów bezpośrednio przekłada się na wzrost zainteresowania ze strony klientów. Efektem jest zauważalnie wzmożony ruch w salonach stacjonarnych, do czego przyczynia się również sprzyjająca koniunktura.
- Ponad 30% wzrostu sprzedaży internetowej
Zwiększoną sprzedaż Komputronik odnotowuje również w kanale internetowym, gdzie dynamika wzrostu osiągnęła ponad 30 procent. To wynik znacząco przewyższający średnią rynkową.
Chcąc zapewnić dalszy potencjał wzrostu sprzedaży oraz obsługi rosnącego strumienia zamówień, Komputronik inwestuje w rozwój zaplecza sprzedażowego.
- Wdrażamy obecnie unowocześnioną wersję systemu WMS, który pozwoli na dalszą optymalizację funkcjonowania magazynu i przyczyni się do obniżenia jednostkowych kosztów obsługi zdarzeń logistycznych – wyjaśnia Marcin Wnuk, Dyrektor Logistyki w firmie Komputronik S.A.
Wraz z końcem marca Komputronik rozpoczął proces uzbrajania nowych powierzchni magazynowych – powstaje dodatkowe pomieszczenie magazynowe o wielkości ponad 7.000 m². Znajduje się ono bezpośrednio przy magazynie centralnym w Komornikach pod Poznaniem.
Po oddaniu w użytkowanie nowej powierzchni magazynowej, co nastąpi w kwietniu tego roku, Komputronik będzie w posiadaniu przestrzeni użytkowej w magazynie centralnym o łącznej powierzchni 27.000 m². Po wliczeniu powierzchni dodatkowego magazynu buforowego, który znajduje się w Poznaniu, całkowity metraż wyniesie 33.000 m².
- Frontem do klienta
Dla Komputronik kluczową i strategiczną kwestią nieustannie pozostaje całkowite zaspokojenie potrzeb klienta. Stale rosnąca pozycja na rynku to jeden z efektów, który potwierdza odpowiednią relację pomiędzy sprzedającym, a kupującym.
- Ogromna elastyczność w realizacji zamówień, rozumiana jako spełnianie różnorodnych oczekiwań naszych klientów w kontekście kontaktu z marką Komputronik i realizacją zakupów jest naszą przewagą rynkową, coraz częściej docenianą przez klientów. Rośnie odsetek klientów korzystających z dobrodziejstwa modelu omnichannel – mówi Sławomir Komiński, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel w firmie Komputronik S.A.
Zarząd firmy nie zaprzestaje planowania i stale dostrzega nowe możliwości rozwoju. Szczególnie, że perspektywa postrzegania spółki coraz bardziej się zmienia - Komputronik to już nie tylko branża IT, ale i inne sektory handlowe. Kolejne korzyści przynieść może odblokowanie finansowania korzyści, co dostrzega Prezes Komputronik, Wojciech Buczkowski.
- Ciągły rozwój i zwiększanie skali działania jest nieodłączną częścią naszego biznesu. Martwi mnie, że branża IT, z którą jednoznacznie identyfikowany jest Komputronik, postrzegana jest wciąż jako źródło potencjalnego ryzyka, co w istotny sposób katalizuje tempo naszego rozwoju. Odblokowanie możliwości lepszego finansowania, przede wszystkim ze strony sektora ubezpieczeń należności, byłoby ogromnym, pozytywnym impulsem do jeszcze większego przyspieszenia wzrostu skali naszego biznesu – podsumowuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.
źródło: informacjebranzowe.pl