Konsumenci chcą, aby marki technologiczne odgrywały większą rolę w ich życiu
Nowy raport firmy Xerox „Stan obsługi klienta w 2015 r.” wykazuje, że ponad połowa (51%) konsumentów czuje się komfortowo z koncepcją pojedynczej marki, jako dostawcy wszystkich technologii, środków komunikacji i mediów. 37% osób wierzy, że do 2025 r. pojedynczy dostawca będzie zarządzał usługami w całym domu.
Konsumenci technologii, który wskazali 166 różnych marek dla pięciu różnych urządzeń, już teraz akceptują ekosystem pojedynczej marki, gdzie 40% osób posiada przynajmniej dwa urządzenia tej samej marki. Co więcej, prawie połowa (43%) osób, które chętnie zaakceptują pojedynczą markę, chciałoby, aby wybrana marka była również ich jedynym dostawcą usług telekomunikacyjnych i mediów.
Ankieta firmy Xerox, w której na temat podejścia konsumentów do obsługi klienta przebadano 6000 osób z różnych sektorów mediów, usług telekomunikacyjnych i technologii w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Holandii, wykazało, że konsumenci technologii są najbardziej zadowoleni, a ryzyko, że zrezygnują z usług jest najmniejsze. W porównaniu do zadowolenia konsumentów z usług telekomunikacyjnych (34%) i mediów (41%), więcej konsumentów jest bardziej zadowolonych z marek technologicznych (48%).
- „Jak pokazują wyniki, rola marek technologicznych w naszym życiu zacznie się zwiększać” powiedział Jared Kearney,Technology Industry Leader w firmie Xerox. „Konsumenci ufają, że marki technologiczne zapewnią im dodatkowe usługi oprócz tych, które tradycyjnie są im oferowane. Poziom satysfakcji powyższych konsumentów jest wysoki, a wskaźnik rezygnacji niski.”
Technologiczna uniwersalność
Nowe technologie odgrywają coraz większą rolę również w biznesie a w skali globalnej branża nowych technologii stale rośnie. Według badań Gartnera w 2016 roku na IT zostanie wydanych aż 3,54 biliona dolarów. Korzystna koniunktura na rynku sprawia, iż konsumenci często przenoszą swoje przyzwyczajenia również do pracy, korzystając ze zintegrowanych systemów informatycznych już jako specjaliści. Właśnie dlatego najwięksi dostawcy nowoczesnych narzędzi koncentrują swoje działania na stałym poszerzaniu portfolio swoich usług.
- Faktycznie, obserwujemy w ostatnim czasie zmianę w postrzeganiu nowych technologii funkcjonujących w biznesie. Klienci przychodzą do nas z określoną potrzebą rynkową i oczekują, że dostarczone rozwiązania obejmą możliwie jak największy obszar działalności organizacji. Na takim podejściu zyskuje nie tylko cała firma, ale również poszczególni pracownicy, którzy mogą korzystać ze zintegrowanego oraz dobrze znanego przez siebie systemu – komentuje Maciej Nuckowski, Dyrektor Działu Usług w Xerox Polska.
Wdrożenie zintegrowanych rozwiązań wpływa przede wszystkim na znaczne uproszczenie systemu, co redukuje konieczność wykonywania czasochłonnych i kosztownych implementacji dodatkowych rozwiązań.
- Zintegrowane „ekosystemy” informatyczne stają się obecnie normą. Właśnie dlatego, jako Xerox, zapewniamy nie tylko odpowiednie wsparcie w zakresie sprzętu, ale również w każdym obszarze biznesowym, w którym pojawia się dokument – zarówno w wymiarze cyfrowym, jak i tradycyjnym, papierowym. Stąd w naszym portfolio znajdziemy np. usługi druku scentralizowanego, zapewniające kompleksową obsługę firmowej kancelarii, masową rejestrację dokumentów, czy pozwalające na tworzenie spersonalizowanych materiałów marketingowych. Dzięki przekrojowemu podejściu, klient pracuje z jednym partnerem biznesowym, co znacznie ułatwia skuteczne wdrożenie i integrację systemu oraz prowadzi do oszczędności – dodaje Maciej Nuckowski.
źródło: xerox/informacjebranzowe.pl