

Konsumenci oczekują 50% rabatu w Black Friday. Aż 88% czeka z zakupami na czas promocji
Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Sparta Loyalty pokazują, jak konsumenci naprawdę podchodzą do Black Friday. Aż 88% badanych przyznaje, że celowo odkłada zakup wybranych produktów, licząc na listopadowe promocje. Co więcej, 85% respondentów oczekuje rabatów sięgających nawet 50%.
Zdecydowana większość ankietowanych ma bardzo wysokie oczekiwania co do wysokości obniżek. 85% respondentów spodziewa się rabatu na poziomie 50%, z zaledwie 15% zadowoliłoby się zniżką rzędu 20%. To stawia marki przed wyzwaniem: jak sprostać oczekiwaniom bez drastycznego naruszania marży.
88% ankietowanych wstrzymuje się z zakupami do Black Friday, co potwierdza, że znaczna część sprzedaży w tym okresie to nie nowi klienci, lecz przesunięte w czasie wydatki. Konsumenci celują przede wszystkim w droższe produkty. W Black Friday najchętniej kupują elektronikę (60%) oraz odzież (40%).
- Dla konsumentów Black Friday to przede wszystkim okazja do oszczędności, a nie moment budowania relacji z marką. Wysokie rabaty, których oczekują, sięgające 50%, każą postawić pytanie o długoterminową opłacalność tak szeroko zakrojonych promocji. Klucz do sukcesu w Black Friday tkwi w odpowiedniej strategii – zamiast konkurować na efektowne przeceny, marka powinna wykorzystać ten czas, by wzmocnić zaangażowanie klientów w programie lojalnościowym. Wtedy Black Friday staje się pierwszym krokiem do świata spersonalizowanych korzyści, które podtrzymują relację i sprzedaż przez cały rok, a nie tylko do momentu wyjścia klienta ze sklepu – komentuje Filip Zajdel, Head of Customer Success w Sparta Loyalty. – W czasie Black Friday warto postawić na zdobywanie danych i zachęcanie do rejestracji w programach lojalnościowych. To skuteczna metoda na przekształcenie typowego łowcy okazji w lojalnego klienta.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





