

Duravit Design Center
Kontynuacja strategii inwestycyjnej firmy Duravit
W 2023 r. Grupa Duravit osiągnęła obrót w wysokości 655,7 mln euro na całym świecie. Oznacza to spadek wyników finansowych producenta kompletnych łazienek w porównaniu z poprzednimi dwoma latami, w których odnotowano silny wzrost. Jednocześnie udział w rynku wzrósł w globalnym porównaniu.
W kontekście głębokiego kryzysu w branży budowlanej i sanitarnej, Grupa Duravit odnotowała spadek sprzedaży o 7,3% rok do roku w 2023 r., co pokazuje, że dostawca kompleksowych rozwiązań łazienkowych nie był w stanie uniknąć skutków globalnej sytuacji rynkowej. Jednocześnie Duravit kontynuuje swoją strategię inwestycyjną i potwierdził swój ambitny cel, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku. Kluczowym kamieniem milowym na drodze do osiągnięcia tego celu było zeszłoroczne otwarcie pierwszego na świecie neutralnego dla klimatu zakładu produkcji ceramiki w nowej lokalizacji w Kanadzie.
"Ostatni rok finansowy postawił przed nami cały szereg wyzwań" - powiedział CEO Stephan Tahy. "Podobnie jak reszta sektora, musieliśmy zaabsorbować znaczne spadki sprzedaży. Jednocześnie opublikowane do tej pory dane dotyczące sprzedaży naszych konkurentów sugerują, że udało nam się zdobyć udział w rynku. Nasi pracownicy byli główną siłą napędową w tym procesie, reagując na różne wyzwania z ogromnym zaangażowaniem i zdobywają naszych klientów dzięki kreatywnym rozwiązaniom".
Perspektywy można określić jako ostrożnie optymistyczne. "Nasze otoczenie rynkowe pozostaje trudne i obecnie nie widzimy żadnych wskaźników sugerujących trwałe ożywienie na naszym rodzimym rynku" - powiedział Stephan Tahy. "Jesteśmy w dobrej sytuacji i z niecierpliwością czekamy na pierwsze targi w tym roku, które odbędą się w kwietniu. Na Salone del Mobile w Mediolanie nasi goście będą świadkami premiery szeregu nowych, bardzo atrakcyjnych serii produktów, które zostały opracowane we współpracy z wybitnymi i nowymi partnerami w zakresie wzornictwa. Również w tym roku po raz kolejny ożywimy rynek innowacjami i niespodziankami". Co więcej, Duravit przechodzi odświeżenie marki, które zbiegnie się w czasie z rozpoczęciem Salone del Mobile.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Barometr EFL wskazuje na stabilne nastroje MŚP. Ale to może nie potrwać już długo
2025.04.30Edyta Kuczys nowym dyrektorem sprzedaży w Grupie Opteamic
2025.04.29Zarządzanie to sztuka, której można się nauczyć
2025.04.28Kampanie edukacyjne – jak to robią w wodociągach?
2025.04.24Ford Transit we flocie Truck Care. 20 modeli z zabudową izotermiczną trafia do oferty wynajmu krótkoterminowego
2025.04.24Warszawski sektor biurowy Q1 2025
2025.04.23Optegra Polska przejmuje Wrocławskie EyeLaser Center – kolejny krok w umacnianiu wiodącej pozycji na rynku usług okulistycznych
2025.04.23Motocykle, quady i skutery w logistyce – rozwiązania CEVA Logistics
2025.04.23Stp.one przejmuje popularnego w Polsce dostawcę oprogramowania dla kancelarii prawnych Amberlo
2025.04.23