Krajowy fintech z kolejnymi innowacjami. Katowicka Provema wprowadza autorski system weryfikacji klientów i wchodzi na nowe rynki
Polski fintech kolejny raz daje o sobie poznać, jako inicjatorze działań, które podnoszą poprzeczkę całemu środowisku biznesowemu. Tym razem jedna z najbardziej obiecujących spółek na krajowym rynku — katowicka Provema — poszła w stronę autorskiego udoskonalania już sprawdzonych projektów. Za sprawą decyzji zarządu użytkownicy dedykowanej aplikacji będą mogli cieszyć się jeszcze sprawniejszym produktem, łączącym świat finansów ze środowiskiem digital.
Jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne
Jak informują przedstawiciele katowickiego fintechu, wszystkie usługi Provemy docierają do blisko miliona regularnych klientów, z czego 80 tys. to użytkownicy aplikacji mobilnej. Ze względu na dynamiczny rozwój produktu i znaczne wzrosty zainteresowania ze strony konsumentów, spółka zdecydowała się na zmianę systemu weryfikacji, który do tej pory był opracowywany i obsługiwany przez podmiot zewnętrzny. Tym samym dotychczasowy model nie sprostał oczekiwaniom fintechu, a sam zarząd zadecydował o wprowadzeniu własnego rozwiązania.
— Chcemy dostarczać takie produkty, które są w stanie zagwarantować klientom poczucie bezpieczeństwa i maksymalnego komfortu użytkowania. Do tych założeń dążyliśmy również w przypadku naszej aplikacji, która początkowo wydawała się optymalnym rozwiązaniem dla pierwszej grupy odbiorców. Wraz ze wzrostem zainteresowania dostrzegliśmy przestrzeń do jeszcze większego rozwoju naszego produktu. Z drugiej zaś strony chcieliśmy być jeszcze bliżej naszych klientów i opracować autorskie rozwiązanie, które przełoży się na jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne — wyjaśnia Grzegorz Szulik, prezes zarządu spółki Provema.
Autorski system typu KYC ma funkcjonować jeszcze szybciej, co jest bezpośrednią odpowiedzią na rosnącą liczbę klientów zainteresowanych rejestracją i regularnym korzystaniem z aplikacji Provemy. System bazuje na sztucznej inteligencji, to oznacza, że wystarczy zrobić zdjęcie dowodu tożsamości z przodu i jego tył oraz tzw. zdjęcie „selfie” a system zwróci informację czy tożsamość jest wiarygodna. Ponadto, zespół deklaruje, że nowe rozwiązanie będzie również kluczem do maksymalizacji bezpieczeństwa w obrębie produktu. Na tym jednak nie koniec planów fintechu.
Wyjście na nowe rynki
Ambicje fintechu wyraźnie współgrają z potencjałem usług Provemy, ponieważ spółka chce do końca br. obsługiwać okrągły milion klientów w ramach autorskiej aplikacji. Wraz z nowym systemem wersyfikacyjnym fintech faktycznie jest w stanie znacząco poszerzyć grono swoich odbiorców, zwłaszcza że autorski produkt może przyczynić się do wypromowania marki również w innych branżach. Provema już zadeklarowała, że z czasem chce oferować swój system weryfikacji klientów online spółkom borykającym się z problemem niesatysfakcjonujących osiągnięć dotychczasowych rozwiązań.
— Wyjście naprzeciw oczekiwaniom innych podmiotów zrodziła się z naszych doświadczeń. Rozumiemy, w jaki sposób działa przestrzeń cyfrowa i pomimo pozornej inkluzywności środowiska, jest to bardzo wymagająca scena rozwoju. Dlatego też chcemy działać na rzecz bezpiecznego świata mobilnego, oferując nasz system weryfikacji online różnym branżom. To także mocny punkt w portfolio, biorąc pod uwagę naszą aktywność na rynkach zagranicznych — wyjaśnia Grzegorz Szulik ze spółki Provema.
Provema działa już w Hiszpanii oraz na Litwie, a w planach jest m.in. wejście na rynek chorwacki, ukraiński oraz rozwój spółki w Rumunii. Kolejne plany spółki to uzyskanie licencji krajowej instytucji płatniczej (KIP) oraz e-money na rynku litewskim, która pozwoli fintechowi na wydawanie pieniądza elektronicznego oraz świadczenia z nim związanych usług komercyjnych. Dyskutowana jest również kwestia budowy nowych filii poza Europą.
źródło: informacjebranzowe.pl