photo
Leifheit stawia na mobile i zwiększa przychody o 370%
Leifheit, czołowy dostawca artykułów gospodarstwa domowego, dostosował swój sklep do potrzeb użytkowników mobilnych, którzy stanowią już ponad 2/3 odwiedzających. Efekt? Przychody z kanału online wzrosły o 370%.
Podczas tworzenia nowego sklepu duży nacisk położono na zapewnienie doskonałego mobile experience. Dlatego wdrożenie obejmowało wykorzystanie rozwiązania e2m storefront (autorskie rozwiązanie e-point SA), co usprawniło proces implementacji standardu PWA. Wprowadzone zmiany szybko przyniosły konkretne efekty:
liczba transakcji: +178%
wskaźnik konwersji: +192%
przychody: +370%
średnia wartość zamówienia:+69%
Wybór PWA okazał się strzałem w dziesiątkę
Standard PWA (Progressive Web Application) zapewnił klientom marki wygodę kupowania na każdym urządzeniu. Przeglądanie oferty sklepu na smartfonie stało się równie proste i wygodne jak korzystanie z aplikacji, ponieważ strona dostosowuje wygląd i interfejs do urządzenia. Uwolniło to też firmę od konieczności stworzenia oddzielnej aplikacji i dodatkowych kosztów związanych z jej utrzymywaniem.
PWA (Progressive Web Application) to aplikacja napisana w języku webowym (JavaScript + frameworki), która łączy najlepsze cechy aplikacji i stron internetowych. Z jednej strony pozwala na łatwy dostęp bezpośrednio z wyszukiwarki i nie wymaga dodatkowych działań związanych z instalacją, a jednocześnie umożliwia wykorzystanie natywnych funkcji urządzenia mobilnego jak powiadomienia, aparat czy geolokalizacja do zwiększania zaangażowania. W dodatku to sprawdzone rozwiązanie, które na co dzień wykorzystuje wiele światowych marek, w tym m.in. Uber, Booking.com, Twitter i AliExpress.
Dobrze zaadresowane potrzeby klientów
Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii webowych, PWA przyczynia się do skrócenia czasu ładowania poszczególnych podstron. Jest to szczególna zaleta w przypadku urządzeń, których właściciele często dysponują słabszym połączeniem z internetem.
“Rozpoczynając prace nad naszym sklepem internetowym, wiedzieliśmy, że musi być niezawodny i intuicyjny w wersji desktopowej, ale przede wszystkim — mobilnej. Analiza zachowania użytkowników na starej stronie Leifheit pokazała, że to na smartfonach najczęściej przeglądana jest nasza oferta. Właśnie – przeglądana, bo tylko nieliczni użytkownicy decydowali się na przejście przez skomplikowany proces zakupowy i złożenie zamówienia. W związku z tym chcieliśmy umożliwić klientom dokonanie zakupu dokładnie tak, jak tego chcą. Nie byliśmy przekonani co do aplikacji mobilnej, ze względu na złożoność takiego projektu — PWA okazało się więc dla nas doskonałą alternatywą. Po kilku miesiącach od wdrożenia mogę powiedzieć, że była to bardzo dobra decyzja: konwersja zakupowa z urządzeń mobilnych wzrosła dwukrotnie, a nam przybyło zadowolonych klientów.” Katarzyna Bronowska E-commerce & Marketing Manager Leifheit Polska Sp. z o.o.
Dane szybko potwierdziły, że Leifheit dobrze zaadresował potrzeby klientów. Wkrótce po uruchomieniu sklepu, udział użytkowników mobilnych wśród wszystkich kupujących wzrósł do poziomu 33,75% (w porównaniu do 22,53% rok wcześniej).
Powtórka sukcesu w Niemczech
Takie podejście bardzo dobrze zostało przyjęte także w Niemczech, gdzie Leifheit nie prowadził dotąd sprzedaży online. Po uruchomieniu e-commerce na niemieckim rynku ponad 60% wszystkich klientów odwiedza platformę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
źródło: informacjebranzowe.pl