informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Lenovo publikuje wyniki za drugi kwartał roku finansowego 2013/14

Lenovo publikuje wyniki za drugi kwartał roku finansowego 2013/14

Wyniki finansowe / 2013.11.13

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2013 r. Przychody kwartalne wyniosły 9,8 miliarda USD, co stanowi 13-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Zyski w drugim kwartale rosły jeszcze szybciej — dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 30% w ujęciu rok do roku do poziomu 265 milionów USD, a zysk wzrósł o 36% w ujęciu rok do roku do poziomu 220 milionów USD. Firma Lenovo sprzedała w tym kwartale rekordową liczbę 29 milionów sztuk, co przekłada się na około cztery urządzenia na sekundę. Na wyniki wpłynęła zdecydowana realizacja strategii „Obrony i ataku” na całym świecie, innowacyjna oferta produktów oraz rosnące zróżnicowanie przychodów w segmencie PC Plus.

Już drugi kwartał z rzędu Lenovo jest największym na świecie dostawcą komputerów PC*. Firma uzyskała największy w historii udział w rynku na poziomie 17,7% co oznacza wzrost o 2 punkty w ujęciu rok do roku. Na tak imponujące wyniki wpłynęła pierwsza pozycja na pięciu z siedmiu głównych rynków PC, które obejmują ćwierć ludności świata. Dostawy komputerów PC Lenovo w drugim kwartale roku finansowego wyniosły 14,1 miliona sztuk, co ponownie zapewniło firmie status najszybciej rozwijającego się z pięciu największych dostawców komputerów PC. Był to też 18. kwartał z rzędu, w którym firma Lenovo prześcignęła całą branżę.

Firma nadal różnicuje swoją działalność i kładzie solidne fundamenty na przyszłość w epoce
PC Plus, notując wyjątkowe wyniki w dziedzinie komputerów PC i urządzeń mobilnych, takich jak tablety i smartfony. Sprzedaż produktów z segmentu mobilnego Internetu i domu cyfrowego (Mobile Internet and Digital Home, MIDH), do którego należą smartfony, inteligentne telewizory oraz duża część tabletów, złożyła się w drugim kwartale na 15% łącznych przychodów, co stanowi wzrost z poziomu ośmiu procent rok temu i czterech procent dwa lata temu. Segment ten jest też coraz bardziej rentowny.

Firma Lenovo zajęła drugie miejsce pod względem łącznej sprzedaży komputerów PC i tabletów i została trzecim pod względem wielkości dostawcą inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem (komputerów PC, smartfonów i tabletów), zwiększając dostawy o 36 % w ujęciu rok do roku. Łączne dostawy smartfonów i tabletów przekroczyły poziom dostaw komputerów PC już drugi kwartał z rzędu. Firma utrzymała się też na pozycji czwartego pod względem wielkości dostawcy smartfonów, szybko zwiększając dostawy o 78 procent w ujęciu rok do roku. Pod względem dostaw smartfonów w Chinach ponownie odnotowano solidny wzrost w ujęciu rok do roku, wynoszący 64%. Firma Lenovo odnotowała też rekordowo wysoką sprzedaż 2,3 miliona tabletów na świecie. Wzrosła ona o 4,2 raza w ujęciu rok do roku, a wpływ na to miała sprzedaż poza Chinami. Wyniki te świadczą o szybkim przekształcaniu się Lenovo w firmę epoki PC Plus.

- "Lenovo nie tylko pozostaje największym na świecie producentem komputerów PC, ale zajmuje też czwarte miejsce w  segmencie smartfonów oraz tabletów i nadal szybko się rozwija. Jednocześnie odnotowaliśmy rekordowe przychody i zyski oraz znacznie poprawiliśmy rentowność"  - powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo - "Na perspektywy branży zapatrujemy się optymistycznie. Dzięki korporacyjnej modernizacji i poprawie w chińskiej gospodarce rynek PC odzyskuje siły, a rozwój tabletów nadal poszerza się na segment średni i podstawowy oraz rynki wschodzące. Są to mocne strony Lenovo. Jesteśmy przekonani, że wykorzystamy te możliwości i będziemy kontynuować zdecydowany rozwój."

Zysk brutto firmy za drugi kwartał roku finansowego wzrósł o 11 procent w ujęciu rok do roku do poziomu 1,27 miliarda USD, a marża brutto wyniosła 12,9%. Zysk operacyjny w tym samym kwartale zwiększył się o 38% rok do roku do kwoty 283 milionów USD. Podstawowy zysk na akcję w drugim kwartale roku finansowego wyniósł 2,12 centa USA, czyli 16,44 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 30 września 2013 r. wyniosły łącznie 2,6 miliarda USD. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6 centów hongkońskich za akcję.

Przegląd geograficzny

Region chiński Lenovo odnotował w drugim kwartale roku finansowego przychody na poziomie 3,8 miliarda USD. Stanowi to wzrost o jeden procent w ujęciu rok do roku i składa się na 40% światowych przychodów firmy. Na ciągły wzrost przychodów firmy w Chinach wpłynęła mocna pozycja w segmencie smartfonów i tabletów, który razem wzrósł o 45% w ujęciu rok do roku. W drugim kwartale firma Lenovo jeszcze bardziej umocniła się na pierwszej pozycji w Chinach, uzyskując udział w rynku na poziomie 33,9%, zyskując 0,2 punktu w ujęciu rok do roku.

W regionie Azji i Pacyfiku przychody Lenovo wyniosły łącznie w drugim kwartale 1,5 miliarda USD, co składa się na 15% światowych przychodów firmy i oznacza jednoprocentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Zdecydowana realizacja strategii przyniosła wzrost sprzedaży smartfonów oraz rentowności w tym regionie. Firma Lenovo odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku rekordowy udział w rynku PC na poziomie 14,5%, co stanowi wzrost o 0,1 punktu w ujęciu rok do roku. Utrzymując się na pozycji lidera w Japonii oraz dzięki superszybkiemu wzrostowi w segmencie konsumenckim w Indiach i Indonezji firma Lenovo po raz pierwszy zajęła 1. miejsce pod względem konsumenckich komputerów PC w segmencie Azji i Pacyfiku, uzyskując udział w rynku na poziomie 12,7%. W regionie AP firma osiągnęła też kamień milowy, sprzedając ponad milion smartfonów i tabletów.

Przychody Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) nadal szybko rosły, osiągając 26-procentowy wzrost w drugim kwartale roku finansowego i poziom 2,3 miliarda USD. Stanowiło to 23% światowych przychodów firmy. W omawianym kwartale firma Lenovo odnotowała w regionie EMEA rekordowe dostawy komputerów PC — 15%, co stanowi wzrost o 4,2 punktu w ujęciu rok do roku. Firma Lenovo zajęła pierwsze miejsce na rynku PC w 12 krajach EMEA, umacniając się tym samym na drugiej pozycji na rynku PC w EMEA.

W regionie Ameryki Północnej i Południowej przychody za drugi kwartał roku finansowego wyniosły 2,2 miliarda USD. Stanowiło to wzrost o 37% w ujęciu rok do roku i 22% światowych przychodów firmy. Wolumen PC w Ameryce Północnej i Południowej wzrósł o 39% w ujęciu rok do roku, dzięki czemu firma Lenovo prześcignęła rynek o 43 punkty procentowe. W regionie Ameryki Północnej i Południowej firma uzyskała rekordowy udział w rynku na poziomie 11,3%, co stanowi wzrost o 3,5 punktu w ujęciu rok do roku. Po raz pierwszy udało się Lenovo uzyskać dwucyfrowy udział w rynku Ameryki Północnej i Południowej, a także w USA i Ameryce Łacińskiej. Dzięki zdecydowanej realizacji przejęcia CCE oraz nowej fabryce w Brazylii — na trzecim pod względem wielkości rynku PC na świecie — firma Lenovo zajęła pierwsze miejsce także i na tym rynku.

Przegląd produktów

W drugim kwartale roku finansowego notebooki Lenovo miały największy wpływ na przychody firmy na całym świecie i przyniosły 51% łącznych przychodów Lenovo. W całej branży sprzedaż notebooków w ujęciu rok do roku spadła o 12%. Pomimo trudnych warunków sprzedaż skonsolidowana notebooków Lenovo na całym świecie wzrosła w trzecim kwartale o osiem procent rok do roku, osiągając łącznie 5,0 miliarda USD. Firma zwiększyła swój udział w rynku o 2,6 punktu, do poziomu 18,5%. Na dorocznym pokazie elektroniki użytkowej IFA w Berlinie w drugim kwartale firma Lenovo przedstawiła nowe modele z linii biznesowych notebooków ThinkPad. ThinkPad T440 i X240 są cieńsze o 20% od swoich poprzedników i działają dłużej na baterii. Jednocześnie firma Lenovo zapowiedziała nowe notebooki dla konsumentów działające w dwóch trybach. Ekrany modeli Flex 14 i 15 można obracać w zakresie 300 stopni, ustawiając komputery w trybie podstawki, który ułatwia naturalną i wygodną obsługę dotykową.

Dostawy komputerów stacjonarnych Lenovo wzrosły na całym świecie w drugim kwartale o 1 procent w ujęciu rok do roku, podczas gdy w branży ogółem nastąpił spadek o 6%. W rezultacie firma Lenovo po dodaniu 1,3 punktu w ujęciu rok do roku uzyskała udział w rynku wynoszący 16,5%. Skonsolidowana sprzedaż stacjonarnych komputerów PC Lenovo w drugim kwartale zmniejszyła się o 3% w ujęciu rok do roku do 2,7 miliarda USD, co stanowiło 28% łącznych przychodów firmy. W drugim kwartale firma Lenovo wprowadziła kilka nowości do przodującej w branży oferty komputerów all-in-one: ThinkCentre E93z, E73z i M73z. Mają one opcjonalne ekrany wielodotykowe, lepsze funkcje porządkowania kabli oraz nowe opcje montażu umożliwiające ustawienie w pionie, obrót i przechylanie, a także pozycję w pełni płaską, przystosowaną do obsługi wielodotykowej. W tym samym kwartale zapowiedziano też nową generację popularnego „maleńkiego” ThinkCentre M93p, znanego jako komputer stacjonarny o szerokości piłeczki do golfa.

Skonsolidowana sprzedaż produktów do mobilnego Internetu i cyfrowego domu — Mobile Internet Digital Home (MIDH) — obejmujących smartfony i tablety wzrosła w drugim kwartale roku finansowego o 106% w ujęciu rok do roku, osiągając 1,5 miliarda USD, co stanowi 15% łącznych przychodów firmy w tym kwartale. W Chinach dostawy smartfonów Lenovo wzrosły o 64% w ujęciu rok do roku, dzięki czemu firma utrzymała swoją mocną pozycję jako drugiego pod względem wielkości dostawcy smartfonów na tym rynku. Na dorocznym pokazie elektroniki użytkowej IFA w Berlinie, który odbył się w drugim kwartale roku, firma Lenovo wprowadziła do oferty Yoga 2 Pro — następcę rozkładanego w zakresie 360 stopni komputera Yoga — oraz ThinkPad Yoga — działający w różnych trybach komputer rozkładany z funkcjami biznesowymi. Również na IFA firma Lenovo oczarowała konsumentów nowym smartfonem Vibe X — najnowszą pozycją w ofercie smartfonów wysokiej klasy Lenovo — a także nowym tabletem S5000, który należy do najcieńszych na rynku, mierząc zaledwie 7,9 mm grubości.

W zeszłym tygodniu z myślą o okresie świątecznym firma Lenovo wprowadziła do oferty wyczekiwany, działający w różnych trybach Yoga Tablet, który pracuje na baterii do 18 godzin. Jest to najnowszy przykład budowania konsumenckiej marki Lenovo. Firma Lenovo nawiązała partnerską współpracę z Ashtonem Kutcherem, znanym aktorem i inwestorem w technologie, który może się poszczycić 15 milionami fanów na Twitterze. Będzie on prezentować przełomowe technologie i innowacyjność tego produktu. Firma Lenovo umocniła też swoją markę, otwierając w sierpniu drugi sztandarowy sklep w Pekinie. W ciągu najbliższych lat planowane są kolejne sklepy.

źródło: lenovo/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe