informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Lenovo publkuje wyniki za drugi kwartał roku finansowego

Lenovo publkuje wyniki za drugi kwartał roku finansowego

Wyniki finansowe / 2014.11.06

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2014 r. Przychody kwartalne wyniosły 10,5 miliarda USD, co stanowi 7-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Zyski w drugim kwartale rosły jeszcze szybciej — dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 24% w ujęciu rok do roku do poziomu 329 milionów USD, a zysk wzrósł o 19% w ujęciu rok do roku do poziomu 262 milionów USD. Koncentracja na realizacji strategii i innowacyjnych produktach umożliwiła Lenovo sprzedaż rekordowej liczby 35,6 miliona smartfonów, komputerów PC i tabletów na całym świecie.

Konsekwentny i skuteczny plan rozwoju umożliwił firmie dalsze zwiększanie udziału w rynku i osiąganie większych zysków, a jednocześnie inwestowanie w przyszłość. W ciągu ostatnich dwóch lat firma Lenovo została światowym liderem w dziedzinie urządzeń mobilnych i korporacyjnych, a także zbudowała podstawy do szybkiego rozwoju ekosystemu i oferty usług w chmurze. Te gałęzie działalności zapewniają obecnie firmie Lenovo 15% łącznych przychodów, co oznacza 4-procentowy wzrost w porównaniu ze stanem sprzed trzech lat. Dział Enterprise, który we wrześniu wprowadził na rynek nową serię produktów nowej generacji ThinkServer, rozwija się dynamicznie, o czym świadczy wzrost sprzedaży na poziomie 35% w ujęciu rok do roku. Liczba pobrań ze sklepu Lenovo App Store przekracza obecnie 30 milionów dziennie, czyli dwukrotnie więcej niż rok temu.

„Był to kolejny dobry kwartał Lenovo, który przyniósł znakomite wyniki pod względem zwiększania udziału w rynku i zysków. Nie tylko udało nam się osiągnąć niemal 20-procentowy udział w rynku PC, ale też po raz pierwszy zajęliśmy 1. pozycję na rynku szeroko rozumianych tabletów epoki PC+. W maju wyznaczyliśmy sobie ten cel do zrealizowania w ciągu dwóch lat, ale wystarczyły nam dwa kwartały” — powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor naczelny Lenovo. „W zeszłym miesiącu sfinalizowaliśmy też przejęcia Motorola Mobility i IBM x86. Dzięki tym dwóm transakcjom zajmujemy obecnie 3. miejsce w obu branżach, ale na tym nie poprzestaniemy. Powtórzymy nasz sukces z segmentu PC i stawimy czoła pozostałym dwóm konkurentom, prześcigając w rozwoju cały rynek. Działy Mobile i Enterprise są obecnie naszymi nowymi motorami rozwoju i podobnie jak komputery PC staną się z czasem naszymi pulami zysków”.

O zmieniającym się charakterze działalności firmy świadczą wyniki w segmentach smartfonów, tabletów i komputerów PC. Firma Lenovo po raz pierwszy w historii zajęła pierwszą pozycję wśród dostawców tabletów PC+, osiągając udział w rynku na poziomie 14,1%, co stanowi wzrost o 1,2% w ujęciu rok do roku. Ten znaczący sukces udało się osiągnąć na 6 kwartałów przed docelowym terminem. Było to możliwe dzięki sprzedaży 3 milionów tabletów na całym świecie, co oznacza wzrost o 30,6% w ujęciu rok do roku, a sprzyjała temu sprzedaż poza Chinami. Firma odnotowała też solidne wyniki w segmencie PC i już szósty kwartał z rzędu jest największym na świecie dostawcą tych komputerów*. Firma uzyskała największy w historii udział w rynku na poziomie 19,7%, co oznacza wzrost o 2,1 punktu w ujęciu rok do roku. Firma Lenovo zwiększyła też sprzedaż smartfonów o 38% w ujęciu rok do roku. Zapewniło jej to 4. pozycję na koniec kwartału, ale ostatecznie zajmuje pozycję 3. dzięki finalizacji przejęcia Motoroli w zeszłym tygodniu.

Zysk brutto firmy za drugi kwartał roku finansowego wzrósł o 15 procent w ujęciu rok do roku do poziomu 1,46 miliarda USD, a marża brutto wyniosła 13,9%. Zysk operacyjny w tym samym kwartale zwiększył się o 29% rok do roku do kwoty 365 milionów USD. Podstawowy zysk na akcję w drugim kwartale roku finansowego wyniósł 2,52 centa USA, czyli 19,54 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 30 września 2014 r. wyniosły łącznie 3,2 miliarda USD. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6 centów hongkońskich za akcję.

PRZEGLĄD GEOGRAFICZNY

Region chiński Lenovo odnotował w drugim kwartale roku finansowego przychody na poziomie 3,8 miliarda USD. Stanowi to spadek o 2% w ujęciu rok do roku i składa się na 36% światowych przychodów firmy. Tymczasem marże poprawiły się ogólnie o 0,5 punktu w ujęciu rok do roku do poziomu 5,8%. W drugim kwartale firma Lenovo obroniła swoją pozycję lidera PC z 37-procentowym udziałem w rynku i zwiększyła marżę operacyjną w segmencie PC do 7 procent. Lenovo nadal inwestuje w technologie 4G i poszerza swoje kanały dostępu do rynku, aby zwiększyć swoją konkurencyjność w segmencie smartfonów.

W regionie Azji i Pacyfiku przychody Lenovo wyniosły łącznie w trzecim kwartale 1,6 miliarda USD, co składa się na 15% światowych przychodów firmy i oznacza 3-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Firma osiągnęła rekordowo wysoką marżę operacyjną na poziomie 4,4%, co oznacza wzrost o 2,7 punktu w ujęciu rok do roku, a także rekordowo wysoki udział w rynku PC na poziomie 16%, co stanowi wzrost o 1,5 punktu w ujęciu rok do roku. W całym regionie ASEAN odnotowano wysokie wolumeny sprzedaży smartfonów. Przychody Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) nadal szybko rosły w drugim kwartale, osiągając 33-procentowy wzrost (o 753 miliony USD) i poziom 3 miliardów USD. Sukces ten stanowił rekordowy, 29-procentowy wkład w ogólnoświatowe przychody Lenovo. W tym kwartale firma Lenovo uzyskała rekordowy udział w rynku PC w regionie EMEA — wyniósł on 19,3%, co stanowi wzrost o niemal 44%. Firma Lenovo zajęła 1. miejsce na rynku PC w 16 krajach EMEA, umacniając się tym samym na 2. pozycji na rynku PC w EMEA.

W regionie Ameryki Północnej i Południowej przychody za drugi kwartał roku finansowego wyniosły 2,1 miliarda USD, utrzymując się na tym samym poziomie w ujęciu rok do roku. Stanowiło to 20% światowych przychodów firmy. W regionie Ameryki Północnej i Południowej firma uzyskała udział w rynku na poziomie 11,3%, przez co utrzymała się na trzeciej pozycji. W Ameryce Północnej odnotowano solidny wzrost przychodów i sprzedaży, a także zysków. Tymczasem w Brazylii firma stara się podołać trudnym warunkom makroekonomicznym.

PRZEGLĄD PRODUKTÓW

W drugim kwartale roku finansowego notebooki Lenovo miały największy wpływ na przychody firmy na całym świecie. Ich sprzedaż przyniosła firmie 5,5 miliarda USD, co stanowi 52% łącznych przychodów Lenovo. W całej branży dostawy notebooków wzrosły o 0,9% w ujęciu rok do roku, co stanowi wyraźną poprawę w porównaniu z 12-procentowym spadkiem rok temu. Firma zwiększyła swój udział w rynku o 2,5 punktu, do poziomu 21%. W drugim kwartale roku finansowego firma Lenovo zapowiedziała najnowszą wersję popularnego, niezrównanego Ultrabooka biznesowego typu 2 w 1 — ThinkPad Helix. Nowy ThinkPad Helix waży zaledwie 1,35 kg, ma mniej niż 1 cm grubości i jest cieńszy od poprzednika o 15%.

Dostawy komputerów stacjonarnych Lenovo wzrosły na całym świecie w drugim kwartale o 6,4% w ujęciu rok do roku, podczas gdy w branży ogółem nastąpił spadek o 2,3%. W rezultacie firma Lenovo po dodaniu 1,5 punktu w ujęciu rok do roku uzyskała 18-procentowy udział w rynku. Skonsolidowana sprzedaż stacjonarnych komputerów PC Lenovo w drugim kwartale zwiększyła się o 11% w ujęciu rok do roku do 3 miliardów USD, co stanowiło 29% łącznych przychodów firmy. W drugim kwartale roku finansowego firma Lenovo zapowiedziała nowy, cieńszy i lżejszy komputer stołowy HORIZON. Ma on zaledwie 1,5 cm grubości i waży około 2,3 kg. HORIZON 2S jest lżejszy od poprzedniego modelu HORIZON 2 aż o 4,5 kg, dzięki czemu można go łatwo przenosić między pokojami, a nawet poza domem.

Skonsolidowana sprzedaż urządzeń mobilnych** — obejmujących smartfony i tablety — spadła w drugim kwartale roku finansowego o 6% w ujęciu rok do roku, osiągając 1,4 miliarda USD, co stanowi 13% łącznych przychodów firmy w tym kwartale. Odnotowano rekordowy poziom dostaw smartfonów na całym świecie — wzrósł on o 38%, na co wpłynęła sprzedaż na ponad 45 rynkach. Sprzedaż smartfonów w Chinach pozostawała na wysokim poziomie, a popyt poza Chinami był jeszcze mocniejszy. Imponujący wzrost firma odniosła w Indiach: około 120%, Azji Południowo-Wschodniej i Rosji: około 400% oraz w krajach wschodzących regionu EMEA i Ameryce Łacińskiej: 150%.

Na targach elektroniki użytkowej IFA 2014 w Berlinie firma Lenovo zaprezentowała swoje najnowsze smartfony: nowy VIBE X2 z niezwykłą, trójwarstwową obudową oraz nowy VIBE Z2 wyróżniający się eleganckim, innowacyjnym wzornictwem, większą wydajnością i funkcjami fotograficznymi klasy profesjonalnej. Ponadto na targach IFA firma Lenovo zaprezentowała nowy tablet, TAB S8 — pierwszy 8-calowy tablet Lenovo z systemem Android i procesorem Intel. TAB S8 waży zaledwie 0,29 kg i ma jedynie 7,87 mm grubości — niemal tyle co standardowy ołówek.

*Zob. dane firm Gartner i IDC za III kwartał 2014 r.

** Poprzednio te przychody były wykazywane w kategorii Mobile Internet i Digital Home (MIDH), ale obecnie są wykazywane w pozycji „Urządzenia mobilne” (Mobile Devices).

źródło: lenovo/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe