Lime zanotował 45% wzrost w pierwszej połowie 2023 r., dzięki rekordowej liczbie użytkowników
Rosnący popyt na współdzielone rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne Lime pomaga firmie wyróżnić się na tle konkurencji poprzez silny wzrost, utrzymujący się, dodatni wynik EBITDA i poprawę marży o 29 p.p. rok do roku.
Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, przedstawiła dziś dane finansowe oraz dotyczące liczby użytkowników za pierwszą połowę 2023 r. Pokazują one, że popyt na współdzielone e-rowery i hulajnogi elektryczne stale rośnie na całym świecie. W pierwszej połowie roku Lime zyskał ponad 250 milionów dolarów wartości przejazdów (ang. Gross Bookings), co stanowi 45% wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Lime zanotował również dodatni, skorygowany wynik EBITDA w wysokości 27 mln dolarów w tym okresie. Firma po raz pierwszy osiągnęła ten kamień milowy w 1. połowie dowolnego roku, przy poprawie marży o 29 punktów procentowych. Lime osiągnął również dodatni wynik nieskorygowanego EBITDA w tym okresie. Dane za pierwsze półrocze podkreślają ciągłą dynamikę w działalności Lime po 2022 r., w którym firma osiągnęła dodatni, skorygowany EBITDA przez cały rok.
„Po rekordowym roku dla Lime, jesteśmy dumni, że udało nam się tak szybko wykazać dobre wyniki w 2023 r." – powiedział Wayne Ting, CEO Lime. „Aktywność użytkowników na całym świecie udowadnia duże zapotrzebowanie na przystępny cenowo, niezawodny i bezemisyjny transport. Cieszy nas fakt, że miasta również to dostrzegają, ponieważ nadal wprowadzają i rozszerzają programy rowerów elektrycznych i hulajnóg elektrycznych na całym świecie. Nasz wzrost przychodów rok do roku i rentowność działań są silnymi sygnałami dla długoterminowej zdolności Lime do utrzymania się na rynku. Rekordowe pierwsze półrocze potwierdza słuszność inwestycji w wewnętrzne projektowanie sprzętu, zdolności operacyjne oraz budowanie trwałych relacji z miastami”.
Lime zanotował najlepszy początek roku w swojej historii. Wzrost firmy w 2023 r. jest spowodowany najwyższą w historii liczbą przejazdów w jednym kwartale, z ponad 40 milionami podróży odbytych na całym świecie w samym drugim kwartale. Przewyższyło to poprzedni, rekordowy trzeci kwartał 2022 r. Ta największa liczba pasażerów wynika z rozwoju Lime na już istniejących oraz nowych rynkach. Dzięki temu zwiększyła się średnia ilość przejazdów na jednym pojeździe dziennie, a także wzrosła podaż i zadowolenie użytkowników z udostępnionego przez firmę sprzętu. Lime ma obecnie wiodący udział w rynku hulajnóg elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Jak firma Lime znalazła się w tym miejscu?
Sukces Lime opiera się na inwestycjach w trzech głównych obszarach w ciągu ostatnich kilku lat – doprowadziło to do znacznego zróżnicowania wyników w stosunku do konkurencji:
· Innowacje sprzętowe
· Zaawansowane technologicznie działania operacyjne
· Wygrywanie przetargów
Zdolność Lime do poprawy marż operacyjnych wynika z inwestycji w rozwój sprzętu i umiejętności operacyjnych. Flota rowerów elektrycznych i hulajnóg elektrycznych Lime Gen4 jest preferowana przez użytkowników ze względu na ich niezawodność i bezpieczeństwo. Naprawy zdarzają się teraz rzadziej, a wymienna bateria usprawnia korzystanie z Lime. Flota ta stanowi obecnie prawie 75% pojazdów Lime rozmieszczonych na całym świecie. Oczekuje się, że będą one działać przez ponad pięć lat, ponadto mają modułową konstrukcję, dzięki czemu części można szybko wymienić.
Lime wykazał się również zdolnością w konkurowaniu i utrzymywaniu zezwoleń na prowadzenie działalności w głównych miastach. Podjął także znaczące inwestycje w rozbudowę swojej floty hulajnóg elektrycznych i rowerów elektrycznych na istniejących rynkach. W tym roku Lime złożył oferty i wygrał ponad 90% przetargów na całym świecie, w tym w Londynie, Nowym Jorku, Mediolanie, Rzymie, Madrycie, Lille, Oslo, Wiedniu i innych. Lime udowodnił również, że będzie nadal inwestować w rozszerzanie swoich usług poprzez zwiększanie limitów floty przyznawanych przez miasta, ze względu na wysoki poziom zdolności operacyjnych firmy.
Lime w Polsce – najważniejsze liczby
· Polska przez ostatnie trzy i pół roku generowała dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii.
· Od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce w październiku 2018 r., użytkownicy Lime odbyli 18.5 mln przejazdów.
· W pierwszym półroczu 2023 r. 370 tys. użytkowników w Polsce odbyło co najmniej jedną podróż e-hulajnogą.
· Lime posiada flotę ponad 23 000 e-hulajnóg w ponad 50 polskich miastach.
· W pierwszym półroczu 2023 r. dzięki użytkownikom Lime, emisja CO2 została zredukowana o 115 ton, uniknięto 360 tys. przejazdów samochodem.
· Łącznie użytkownicy przejechali w pierwszym półroczu 2023 r. 2.2 mln km.
„Jesteśmy zadowoleni z rozwoju Lime w Polsce oraz z tego, że nasz oddział, mógł przyczynić się do globalnego sukcesu firmy. Na przestrzeni tych kilku lat działalności w naszym kraju, zbudowaliśmy silne relacje z miastami oraz zaangażowaną społeczność entuzjastów mikromobilności współdzielonej. Towarzyszymy im w codziennych podróżach. Stawiamy sobie coraz bardziej ambitne cele, rozmawiamy z kolejnymi polskimi miastami, modernizujemy flotę i zwiększamy liczbę mobilnych patroli, których zadaniem jest dbanie o porządek. Z dumą podejmujemy te działania, ponieważ przybliżają nas one do realizacji naszej misji, jaką jest znaczna redukcja poziomu CO2 w polskich miastach” – komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager, Lime Poland.
źródło: informacjebranzowe.pl