Lokalni producenci urządzeń mobilnych błyskawicznie adaptują się do nowej strategii Microsoft
Na konferencji Build 2014 Satya Nadella zapowiedział, że dzięki Windows 8.1 partnerzy będą mogli oferować użytkownikom tańsze urządzenia mobilne. Lokalni producenci, w tym również polskie firmy, bardzo szybko zareagowali na nową strategię Microsoft, a w drugiej połowie 2014 roku przedstawili pierwsze tablety z Windows posiadające roczną subskrypcję Office 365. Prognozy IDC pokazują, że rynkowy udział tabletów z Windows będzie systematycznie rósł w najbliższych latach.
Zapowiedziany na Build 2014 i od razu wprowadzony w życie, biznesowy model Windows pozwolił mniejszym, lokalnym producentom urządzeń mobilnych w pełni rozwinąć skrzydła. Oferowany bezpłatnie system Windows 8.1 umożliwił im konstruowanie tańszych urządzeń bez rezygnowania z wydajności, do której przyzwyczaili się klienci. Ogromnym atutem są też darmowe, preinstalowane usługi Każdy tablet pracujący na systemie Windows posiada roczną subskrypcją Office 365 Personal, która uprawnia do korzystania z licencji również na drugim komputerze PC oraz od 10.000 GB przestrzeni na wirtualnym dysku OneDrive. Wśród lokalnych producentów, których urządzenia znajdziemy na polskim rynku znajdziemy m.in. firmy: Adax, AllView, Colorovo, GoClever, Kiano, Kruger&Matz, Modecom, NTTablet oraz Prestigio. W ich ofercie znajdziemy zarówno 8- i 10-calowe tablety, smartfony, jak i urządzenia 2w1. Zależnie od modelu i konfiguracji użytkownicy mogą zakupić urządzenia wyposażone np. w najnowsze mobilne procesory firmy Intel, wysokiej jakości matryce FullHD lub wbudowane modemy 3G. Lokalni producenci nie zwalniają tempa i stale rozszerzają ofertę urządzeń. Klientów zachęca też obiecywane, długie wsparcie posprzedażowe produktów, któremu sprzyja polityka software’owa Microsoft.
„Firma Barel Poland sp. z o.o., właściciel marki KIANO, rozpoczęła współpracę z Microsoft w październiku 2014 roku. Początkowo współpraca ta obejmowała przygotowanie 3 tabletów. Dziś system Windows oraz Office preinstalowane są już na 5 tabletach, bo wiemy jak bardzo użytkownicy cenią sobie rozwiązania, które dobrze sprawdzają się nie tylko w domowej rozrywce, lecz także w biznesie” – mówi Karol Osuchowski, Product Manager KIANO.
Lokalni producenci korzystają nie tylko z systemu Windows wraz z usługami, ale także z wsparcia marketingowego polskiego oddziału Microsoft. „Ogromne znaczenie dla nas ma także wsparcie ze strony polskiego oddziału Microsoft. Mówię tu nie tylko o wsparciu merytorycznym, ale też we wspólnym organizowaniu akcji marketingowych” – dodaje Krzysztof Wójciak, Dyrektor Zarządzający MODECOM S.A.
Rosnące portfolio urządzeń mobilnych z systemem Windows oraz ścisła współpraca Microsoft z lokalnymi producentami wpływają na rynek tabletów – według prognoz IDC to właśnie urządzenia z systemem Windows będą systematycznie zwiększać swój udział w rynku w kolejnych latach, a jak wynika z danych sklepu Agito.pl Polacy chętniej sięgają po lokalne, często tańsze produkty nie rezygnując przy tym z jakości.
źródło:microsoft/informacjebranżowe.pl