

LPP stawia na LEDy i zmniejsza zużycie energii przeznaczonej na oświetlenie o 18%!
Oświetlenie typu LED to najbardziej ekologiczne i ekonomiczne z dostępnych źródeł światła – działa dłużej od standardowych żarówek i zużywa mniej energii. Zastosowanie tego typu lamp w salonach z jednej strony doskonale wpisuje się w nowy koncept architektoniczny LPP, z drugiej zaś minimalizuje wpływ funkcjonowania sklepu na środowisko naturalne. Rozwiązanie będzie wdrażane sukcesywnie we wszystkich salonach flagowych marki Reserved. Jest też testowane w sklepach pozostałych marek.
Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko – mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji. Zalety światła LED zauważalne są już po pierwszej godzinie ich użytkowania – mówi Daniel Lechner, Marketing Director firmy Zumtobel Lighting GmbH – producenta oświetlenia typu LED, z którym współpracuje LPP na rynku niemieckim. W Polsce i Rosji dostawcą LEDów jest firma Spectra.
Obecnie działa ponad 450 salonów marki Reserved. Tylko w tym roku zostaną otwarte nowe salony o łącznej powierzchni ponad 50 tys. m2. Zastosowanie oświetlenia LED to oszczędność rzędu 4,5 W/m2! W godzinach, kiedy salony nie są otwarte dla klientów oświetlenie główne ograniczone jest do 70%. Pozostałe 30% oświetlenia zostało odpowiednio zaprojektowane, tak aby było wystarczające dla pracowników. W sumie, zastosowany w sklepach Reserved system automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwala zmniejszyć zużycie energii o dodatkowe 15%. System w przyszłości zostanie wprowadzony również w salonach pozostałych marek LPP.
Planując inwestycje LPP, zarówno na poziomie salonów, jak i naszych biur, poszukujemy rozwiązań, które będą minimalizowały nasz wpływ na środowisko. Przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i estetyki wnętrz oczywiście. Wprowadzenie oświetlenia LED jako elementu nowego konceptu naszych salonów to kolejny krok w kierunku tworzenia przyjaznych i ekologicznych przestrzeni – mówi Olimpia Patej, Dyrektor ds. Inwestycji LPP S.A.
źródło: lpp/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





