MBE WORLDWIDE PRZEJĘŁO GEL PROXIMITY
GEL Proximity to logistyczna firma oferująca usługi w zakresie dystrybucji ostatniej mili. Firma posiada dostęp do ponad 30 000 punktów odbioru zlokalizowanych m.in. na stacjach benzynowych, w kioskach z gazetami, ale także urzędach pocztowych czy popularnych we Włoszech sklepach tytoniowych. Przejęcie jest elementem realizacji strategii MBE, której celem jest stworzenie wiodącej platformy dla globalnego handlu.
GEL Proximity to logistyczna firma oferująca usługi w zakresie dystrybucji ostatniej mili. Firma posiada dostęp do ponad 30 000 punktów odbioru zlokalizowanych m.in. na stacjach benzynowych, w kioskach z gazetami, ale także urzędach pocztowych czy popularnych we Włoszech sklepach tytoniowych. Przejęcie jest elementem realizacji strategii MBE, której celem jest stworzenie wiodącej platformy dla globalnego handlu.
Mail Boxes Etc. (MBE) to jedna z największych na świecie sieci franczyzowych, oferująca kompleksowe usługi kurierskie i poligraficzne, a także innego typu wsparcie dla firm i klientów indywidualnych. MBE działa w oparciu o model franczyzy w 55 krajach, wyznaczając najwyższe standardy prowadzenia biznesu. Sieć MBE liczy ponad 2 900 punktów, generujących obrót na poziomie blisko 1 mld euro rocznie. Miniony rok – pomimo wciąż odczuwalnych dla gospodarki skutków panedemii – był pomyślny. W 2021 r. MBE otworzyło ponad 200 nowych placówek. Firma aktywnie rozwija się też w branży e-commerce. Przejęcie PrestaShop – wiodącej platofrmy do prowadzenia sklepu w intenrecie – umożliwi MBE dalszą ekspansję na tym, rosnącym w tempie 10-12 proc. rocznie, rynku.
W 2014 r. powstała spółka MBE Poland i od tego czasu stale się rozwija. Obecnie krajowa sieć liczy 40 punktów, a kolejne dwa są na etapie otwierania się. Priorytetem Mail Boxes Etc. w Polsce jest dalszy rozwój sieci franczyzowej.
Przejęta właśnie GEL Proximity to włoska platforma logistyczna, która powstała w odpowiedzi na oczekiwania rynkowe związane z preferencjami klientów dotyczącymi miejsc odbioru i nadawania przesyłek oraz troski o środowisko naturalne.
Według najnowszych trendów rynkowych, aż 92% klientów e-commerce oczekuje alternatywnych opcji dostawy w stosunku do domu. Rozwijanie sieci punktów w już istniejących placówkach, takich jak sklepy, stacje benzynowe, kioski jest odpowiedzią na to zapotrzebowanie.
Warto też zwrócić uwagę na to, że ostatnia mila, czyli końcowy odcinek, jaki pokonuje przesyłka ma największy wpływ nie tylko na koszty usługi logistycznej (ok. 40%), ale także na środowisko. Dlatego tak ważne jest gwarancja 100 proc. skuteczności doręczenia paczki za pierwszym razem. W ten sposób do minimum redukowane są tak zwane „puste przejazdy”, co ma przełożenie na emisję CO₂.
Więcej informacji o usługach znajduje się na stronie www.mbe.pl
źródło: informacjebranzowe.pl