MDDP Outsourcing robi kolejny krok w stronę digitalizacji i automatyzacji.
Jedna z największych polskich firm świadczących usługi outsourcingu księgowości, kadr i płac, MDDP Outsourcing, wykonała kolejny krok na drodze cyfrowej transformacji. We współpracy z ArchiDoc, dostawcą rozwiązań z zakresu zarządzania dokumentami i cyfryzacji procesów biznesowych oraz przy wykorzystaniu platformy low-code WEBCON BPS, zdecydowała się na zmianę dotychczas używanego systemu typu workflow.
Faktury i dokumenty kosztowe to jeden z obszarów, które firmy najczęściej wybierają na pierwszy ogień do automatyzacji. Dzieje się tak dlatego, że zazwyczaj jest to proces wewnętrzny, a więc nie wpływa bezpośrednio na obsługę i budowanie relacji z klientem,
a jednocześnie korzyści z jego usprawnienia są bardzo szybko odczuwalne przez wszystkich pracowników i stanowią dogodną trampolinę do wdrażania kolejnych optymalizacji. W przypadku MDDP Outsourcing projekt automatyzacji dokumentów kosztowych okazał się jednak znacznie bardziej złożony.
Wdrażając poprzednie rozwiązanie do elektronicznego obiegu dokumentów w 2011 roku, byliśmy pionierami polskiego rynku usług księgowych w zakresie zastosowania EOD. Przez 9 lat rynek znacząco się zmienił, poczynając od świadomości klientów, regulacji, kończąc na rozwoju przepustowości sieci czy możliwości automatyzacji. Zmieniliśmy się też my – rozwinęliśmy nasze autorskie algorytmy do procesowania dokumentów, a jako organizacja – odnotowaliśmy organiczny wzrost o ponad 500%. Wzrost ten oznacza większą ilość obsługiwanych klientów, procesowanych dokumentów, użytkowników systemów, ścieżek akceptacji, itd.
Z poprzednim rozwiązaniem typu workflow, choć jest naszym „ukochanym dzieckiem”, wiemy, że doszliśmy do niemal maksimum możliwości. Obsługując każdego roku coraz więcej klientów, często dużych organizacji z całego kraju, musimy dostarczać rozwiązanie, które wyprzedza swoją epokę. Inwestycja w nowy system zapewni nam kolejny raz przewagę konkurencyjną na najbliższe lata – mówi Rafał Michniewicz, Partner Zarządzający MDDP Outsourcing.
Zainteresowanie outsourcingiem usług księgowych przez ostatnie lata stale rosło. Wzrost ten znacząco przyspieszył szczególnie
w ostatnich miesiącach, gdy przedsiębiorcy z niemal każdej branży zaczęli dostrzegać korzyści z cyfryzacji obiegu dokumentów,
w kontekście ograniczeń i zawirowań związanych z pandemią koronawirusa.
Ze względu na specyfikę prowadzonej przez nas działalności, z obiegu faktur korzystają nie tylko nasi pracownicy, ale przede wszystkim klienci. To niemal 400 podmiotów działających w bardzo różnych sektorach rynku, co przekłada się na dużą skalę
i szerokie zróżnicowanie prowadzonej dla nich dokumentacji księgowej. Nasz system musi być bardzo elastyczny,
a jednocześnie musi bezbłędnie procesować dokumenty zgodnie z naszą autorską metodyką - mówi Joanna Strykier, odpowiedzialna za optymalizację procesów w MDDP Outsourcing.
Kluczowym elementem decydującym o wyborze odpowiedniego sytemu była możliwość jego elastycznego dopasowania do potrzeb wielu różnych branż.
Jako organizacja świadoma potrzeb naszych Klientów, nie mogliśmy zamykać się tylko i wyłącznie na narzędzia dedykowane do obiegu faktur, dlatego szukaliśmy systemu, który da nam docelowo dużo więcej możliwości. Świadomie nie wybraliśmy również systemu księgowego z dedykowanym modułem workflow, gdyż takie wbudowane narzędzia nie dają pełnej elastyczności, na jakiej zależy naszym klientom. Odmienne modele akceptacji, odmienne modele księgowania, a także różnorodna klasyfikacja i alokacja kosztów w firmach to tylko niektóre wyzwania w tym projekcie, z którymi przyszło nam się zmierzyć. Z jednej strony chcieliśmy stworzyć narzędzie dostosowane do potrzeb naszych klientów, a z drugiej uniwersalne i intuicyjne dla użytkowników, aby jeszcze lepiej spełniać ich oczekiwania. – tłumaczy Michał Bartosiński, kierownik ds. rozwoju systemów IT w MDDP Outsourcing.
Wybrano więc platformę low-code umożliwiającą szybkie, a przy tym elastyczne modelowanie i automatyzowanie workflow procesów biznesowych bez kodowania: WEBCON BPS – technologię polskiego producenta, należącą do światowej czołówki rozwiązań do automatyzacji obiegów zadań i dokumentów. Wdrożenie platformy poprawi efektywność i jakość pracy organizacji,
a także zwiększy stopień ochrony przechowywanych danych. Funkcja tworzenia raportów i wykresów umożliwia klientom bieżący wgląd w usprawniane procesy, a MDDP śledzenie postępów oraz szybkie diagnozowanie ewentualnych wąskich gardeł. Przyjazny i intuicyjny interfejs znacząco skróci czas potrzebny na przeszkolenie kolejnych osób zaangażowanych w obsługę systemu, co pozwoli zacieśnić współpracę między MDDP a klientami w omawianiu i realizacji pomysłów na kolejne usprawnienia.
Dzięki integracji nowego oprogramowania z kluczowymi dla firmy systemami, pracownicy za pomocą jednego narzędzia będą mieli dostęp do wszystkich aplikacji biznesowych, które są im potrzebne do codziennej pracy, jak również kontaktu z klientami. Zaimplementowana integracja objęła przede wszystkim system finansowo-księgowy firmy na poziomie słowników, a także dodawania i następnie całościowego księgowania dokumentów – tłumaczy Adam Kubat, Head of IT Systems w ArchiDoc. W ramach projektu połączony zostanie również ekosystem IT organizacji z serwisami instytucji państwowych, takimi jak portal sprawozdawczy GUS, europejski system wymiany informacji o VAT czy portal podatkowy Ministerstwa Finansów. Integracje te wspierają m.in. podproces zakładania kontrahenta w obiegu dokumentów kosztowych umożliwiając pobieranie
i aktualizację danych identyfikacyjnych oraz informacji o statusie podatnika – dodaje Kubat.
MDDP Outsourcing zachęcona dotychczasowymi rezultatami z wdrożenia nowego systemu rozważa zoptymalizowanie w oparciu o WEBCON BPS kolejnych procesów, zwłaszcza w obszarze rozliczeń z pracownikami i delegacji. Organizacje, które rozpoczynają przygodę z cyfryzacją bardzo rzadko kończą na usprawnieniu jednego tylko obiegu. Najwięcej korzyści, z perspektywy długofalowej strategii rozwoju przedsiębiorstwa, przynosi digitalizacja rozumiana nie jako pojedyncze działania ad hoc, ale proces pozwalający firmie zwiększać przewagę konkurencyjną i elastycznie reagować na zmiany i sytuacje kryzysowe w otoczeniu biznesowym – podsumowuje Łukasz Semeniuk, dyrektor handlowy w WEBCON.
źródło: informacjebranzowe.pl