

Mercator Medical szacuje wyniki pierwszego kwartału 2023 r
Grupa Mercator Medical, producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku, podobnie jak cała branża rękawic jednorazowych kolejny kwartał doświadczał trudnej sytuacji rynkowej. W rezultacie przy niższych przychodach niż przed rokiem obniżeniu uległy również szacunkowo wyniki finansowe.
Grupa Mercator Medical opublikowała wstępne, szacunkowe dane finansowe za okres styczeń-marzec 2023 roku. Wynika z nich, że nadpodaż na rynku rękawic jednorazowych skutkowała spadkiem skonsolidowanych przychodów o 17% rok do roku oraz o niecałe 4% wobec poprzedniego kwartału (do 113 mln zł). Grupa Mercator Medical szacunkowo zanotowała też w pierwszym kwartale 2023 roku ponad 34 mln zł straty na poziomie EBITDA oraz ponad 22 mln zł straty netto wobec dodatnich rezultatów na tych poziomach przed rokiem i mocno ujemnych wartościach w poprzednim kwartale, wynikających w dużym stopniu z dokonanych odpisów niegotówkowych wartości aktywów produkcyjnych.
- Zgodnie z sygnalizowanym przez nas brakiem przełomu na globalnym rynku producentów rękawic jednorazowych, kolejny raz zanotowaliśmy wyniki zdecydowanie poniżej naszych ambicji. W segmencie dystrybucyjnym obserwujemy już pewne pozytywne procesy zmierzające do odbudowy marż, ale również jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o istotnej zmianie jakościowej w postrzeganiu sytuacji rynkowej - komentuje Monika Żyznowska, Wiceprezes Zarządu Mercator Medical S.A.
Grupa Mercator Medical posiadała szacunkowo na koniec marca 2023 roku 403,8 mln zł gotówki netto i innych aktywów finansowych.
Finalne wyniki finansowe pierwszego kwartału znajdą się w raporcie okresowym za ten okres roku 2023, którego publikacja zaplanowana jest na 30 maja br.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Podwójna nagroda dla Olivia Home podczas Baltic Sea Region Real Estate Awards 2025
2025.05.21W oczekiwaniu na obniżkę stóp kapitalizacji, MLP Group w 1Q’25 znacznie zwiększa EBITDA i przepływy pieniężne
2025.05.20Tylko 5 proc. firm handlowych prognozuje wzrost przychodów, a 23 proc. obawia się ich spadku
2025.05.20Klinika Optegra rusza z wyjątkowym konkursem – stwórz projekt ściany, który przyciąga wzrok!
2025.05.19Sektor biurowy w miastach regionalnych Q1 2025
2025.05.19MLP Group rozpoczęło budowę drugiej inwestycji w regionie Berlina
2025.05.19PETRONAS Lubricants International i IVECO wprowadzają na rynek wspólną linię produktów Tutela dla pojazdów użytkowych
2025.05.17Drukarki i cyberbezpieczeństwo. Europejscy pracownicy biurowi lekceważą zagrożenia.
2025.05.16Biura mają coraz większe wzięcie
2025.05.16