

Mercator Medical szacuje wyniki pierwszego kwartału 2023 r
Grupa Mercator Medical, producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku, podobnie jak cała branża rękawic jednorazowych kolejny kwartał doświadczał trudnej sytuacji rynkowej. W rezultacie przy niższych przychodach niż przed rokiem obniżeniu uległy również szacunkowo wyniki finansowe.
Grupa Mercator Medical opublikowała wstępne, szacunkowe dane finansowe za okres styczeń-marzec 2023 roku. Wynika z nich, że nadpodaż na rynku rękawic jednorazowych skutkowała spadkiem skonsolidowanych przychodów o 17% rok do roku oraz o niecałe 4% wobec poprzedniego kwartału (do 113 mln zł). Grupa Mercator Medical szacunkowo zanotowała też w pierwszym kwartale 2023 roku ponad 34 mln zł straty na poziomie EBITDA oraz ponad 22 mln zł straty netto wobec dodatnich rezultatów na tych poziomach przed rokiem i mocno ujemnych wartościach w poprzednim kwartale, wynikających w dużym stopniu z dokonanych odpisów niegotówkowych wartości aktywów produkcyjnych.
- Zgodnie z sygnalizowanym przez nas brakiem przełomu na globalnym rynku producentów rękawic jednorazowych, kolejny raz zanotowaliśmy wyniki zdecydowanie poniżej naszych ambicji. W segmencie dystrybucyjnym obserwujemy już pewne pozytywne procesy zmierzające do odbudowy marż, ale również jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o istotnej zmianie jakościowej w postrzeganiu sytuacji rynkowej - komentuje Monika Żyznowska, Wiceprezes Zarządu Mercator Medical S.A.
Grupa Mercator Medical posiadała szacunkowo na koniec marca 2023 roku 403,8 mln zł gotówki netto i innych aktywów finansowych.
Finalne wyniki finansowe pierwszego kwartału znajdą się w raporcie okresowym za ten okres roku 2023, którego publikacja zaplanowana jest na 30 maja br.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





