

Międzynarodowa współpraca we wspólnym celu
DAKO to polski producent stolarki otworowej zorientowany na międzynarodowe partnerstwo. Aktywność na zagranicznych rynkach stanowi istotny obszar działalności firmy, niemal połowa produkowanych w nowosądeckiej fabryce okien, drzwi, bram i rolet trafia na eksport. Produkty DAKO dostępne są za granicą od blisko 12 lat. Międzynarodowy sukces to przede wszystkim wynik wspólnej pracy firmy i zagranicznych dystrybutorów oraz partnerów handlowych, dla których DAKO cyklicznie organizuje szkolenia.
Rok 2016 to czas dalszej, wzmożonej pracy w budowaniu oraz podtrzymywaniu pozytywnych relacji zarówno z dotychczasowymi partnerami, jak i z potencjalnymi dystrybutorami. Spotkania z nimi organizowane są m.in. we Francji, Szwecji i Niemczech.
Wspólny cel
Systematyczne spotkania z kontrahentami to działania realizowane przez DAKO w ramach budowania międzynarodowego zasięgu firmy. Podczas cyklicznych szkoleń prowadzonych pod okiem Dyrektora ds. Eksportu, uczestnicy poznają strategię działania firmy i możliwości wdrażania konkretnych, wspólnych działań, dopasowanych do specyfiki poszczególnych regionów. Kursom towarzyszą także nieformalne spotkania, podczas których uczestnicy mają możliwość wymiany opinii i doświadczeń. To także doskonała okazja do rozmów o kierunkach i perspektywach rozwoju branży stolarki otworowej.
Ważne rynki zbytu
Poznanie preferencji i potrzeb konsumenckich oraz zdobywana na przestrzeni lat wiedza, dotycząca specyfiki zagranicznych rynków, pozwoliły DAKO na znaczący rozwój tamtejszej sieci sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także systematyczna praca nad właściwym dopasowaniem oferty produktowej tak, by spełniała odmienne oczekiwania klientów z poszczególnych krajów. Szczególnie ważne dla firmy rynki sprzedaży to m.in. Francja oraz Niemcy. Tylko w 2014 roku sprzedaż we Francji stanowiła blisko 30% ogólnej sprzedaży eksportowej. W tym samym czasie firma zdobyła tam także tytuł najlepszego polskiego eksportera w branży stolarki okienno-drzwiowej. Znaczącym partnerem nowosądeckiego producenta są także Niemcy, gdzie systematycznie rozbudowywana jest sieć dystrybucji. O istotności tego rynku świadczy też nawiązanie z początkiem 2016 roku współpracy sponsorskiej z niemieckim klubem piłkarskim Borussia Mönchengladbach. DAKO obecne jest w Niemczech także podczas najważniejszych europejskich targów branżowych Fensterbau Frontale, odbywających się co dwa lata w Norymberdze.
źródło: dako/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





