

Międzynarodowa współpraca we wspólnym celu
DAKO to polski producent stolarki otworowej zorientowany na międzynarodowe partnerstwo. Aktywność na zagranicznych rynkach stanowi istotny obszar działalności firmy, niemal połowa produkowanych w nowosądeckiej fabryce okien, drzwi, bram i rolet trafia na eksport. Produkty DAKO dostępne są za granicą od blisko 12 lat. Międzynarodowy sukces to przede wszystkim wynik wspólnej pracy firmy i zagranicznych dystrybutorów oraz partnerów handlowych, dla których DAKO cyklicznie organizuje szkolenia.
Rok 2016 to czas dalszej, wzmożonej pracy w budowaniu oraz podtrzymywaniu pozytywnych relacji zarówno z dotychczasowymi partnerami, jak i z potencjalnymi dystrybutorami. Spotkania z nimi organizowane są m.in. we Francji, Szwecji i Niemczech.
Wspólny cel
Systematyczne spotkania z kontrahentami to działania realizowane przez DAKO w ramach budowania międzynarodowego zasięgu firmy. Podczas cyklicznych szkoleń prowadzonych pod okiem Dyrektora ds. Eksportu, uczestnicy poznają strategię działania firmy i możliwości wdrażania konkretnych, wspólnych działań, dopasowanych do specyfiki poszczególnych regionów. Kursom towarzyszą także nieformalne spotkania, podczas których uczestnicy mają możliwość wymiany opinii i doświadczeń. To także doskonała okazja do rozmów o kierunkach i perspektywach rozwoju branży stolarki otworowej.
Ważne rynki zbytu
Poznanie preferencji i potrzeb konsumenckich oraz zdobywana na przestrzeni lat wiedza, dotycząca specyfiki zagranicznych rynków, pozwoliły DAKO na znaczący rozwój tamtejszej sieci sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także systematyczna praca nad właściwym dopasowaniem oferty produktowej tak, by spełniała odmienne oczekiwania klientów z poszczególnych krajów. Szczególnie ważne dla firmy rynki sprzedaży to m.in. Francja oraz Niemcy. Tylko w 2014 roku sprzedaż we Francji stanowiła blisko 30% ogólnej sprzedaży eksportowej. W tym samym czasie firma zdobyła tam także tytuł najlepszego polskiego eksportera w branży stolarki okienno-drzwiowej. Znaczącym partnerem nowosądeckiego producenta są także Niemcy, gdzie systematycznie rozbudowywana jest sieć dystrybucji. O istotności tego rynku świadczy też nawiązanie z początkiem 2016 roku współpracy sponsorskiej z niemieckim klubem piłkarskim Borussia Mönchengladbach. DAKO obecne jest w Niemczech także podczas najważniejszych europejskich targów branżowych Fensterbau Frontale, odbywających się co dwa lata w Norymberdze.
źródło: dako/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





