informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Najbogatsi ludzie świata oczekują zwiększenia potencjału usług cyfrowych - raport WWR 2014

Najbogatsi ludzie świata oczekują zwiększenia potencjału usług cyfrowych - raport WWR 2014

Wiadomości / 2014.06.23

Jak wynika z ustaleń Światowego raportu zamożności 2014 (WWR), opublikowanego przez Capgemini i RBC Wealth Management, oferowanie usług cyfrowych stało się w branży zarządzania majątkiem konieczne dla sprostania wymaganiom klienta, ograniczenia możliwości odejścia klienta oraz zwiększenia zyskowności. Ankiety przeprowadzone w ramach badań Global HNW Insights Survey ustaliły, że prawie dwie trzecie spośród najbogatszych ludzi świata (HNWIs) chce w ciągu najbliższych pięciu lat mieć możliwość zarządzania swoim majątkiem za pomocą usług cyfrowych i rozważyłoby zmianę firmy zarządzającej, jeśli ta nie zaproponuje mi usług realizowanych w tym kanale.

Najbogatsi ludzie świata pochodzący z różnych krajów, a szczególnie z rynków wschodzących, oczekują od firm zarządzających majątkiem wdrożenia usług cyfrowych. 82% najbogatszych ludzi świata z regionu Azja-Pacyfik (z wyłączeniem Japonii), 74% z Bliskiego Wschodu i Afryki oraz 70% z Ameryki Łacińskiej oczekuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat będzie można zarządzać ich majątkami za pośrednictwem usług cyfrowych. Najbogatsi ludzie świata z Ameryki Północnej mają w tej kwestii najbardziej umiarkowane oczekiwania - jedynie nieco ponad połowa z nich (58%) liczy, że większość ich majątku będzie zarządzana przez usługi cyfrowe w ciągu pięciu lat.

Zapotrzebowanie na usługi cyfrowe obala tradycyjne przekonania

Tradycyjne przekonania, zgodnie z którymi usługi cyfrowe przeznaczone są jedynie dla młodszych, mniej zamożnych i samodzielnie zarządzających majątkiem klientów, zostały zakwestionowane przez tegoroczny raport, który wskazuje na zapotrzebowanie najbogatszych ludzi świata na usługi cyfrowe.

  • Zamożność: Nawet najbardziej zamożni z grupy najbogatszych (HNWIs) oczekują wprowadzenia usług cyfrowych. Ponad połowa (55%) posiadających aktywa netto powyżej 20 mln USD oraz trzy czwarte (74%) posiadających aktywa w wysokości 10-20 mln USD liczy na możliwość zarządzania majątkiem przez kanał cyfrowy w ciągu najbliższych pięciu lat.
  • Wiek: Choć zapotrzebowanie na usługi cyfrowe jest najwyższe wśród najbogatszych ludzi świata poniżej 40. roku życia, starsi przedstawiciele grupy HNWIs także oczekują udostępnienia takich usług:
  • 57% osób w wieku powyżej 40 lat rozważyłoby zmianę firmy zarządzającej majątkiem w wypadku braku pojawienia się zintegrowanej oferty usług cyfrowych (w porównaniu do 80% osób poniżej 40 lat).
  • Usługi doradców: Wprowadzenia usług cyfrowych oczekują nie tylko osoby samodzielnie zarządzające swoim majątkiem. Ponad połowa (57%) najbogatszych ludzi świata korzystających z usług profesjonalnych doradców liczy, że zarządzanie ich majątkiem będzie odbywać się głównie poprzez usługi cyfrowe w ciągu najbliższych pięciu lat (w porównaniu z 78% osób samodzielnie zarządzających majątkiem).

„Oczekiwania dotyczące usług cyfrowych nie są ograniczone z racji wieku, stopnia zamożności czy regionu, z którego pochodzą zainteresowane osoby. Klienci liczą na płynny i w pełni zintegrowany kontakt z firmami zarządzającymi ich majątkiem”, mówi Jean Lassignardie, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Capgemini Global Financial Services. „Najnowsze ustalenia „Światowego raportu zamożności” podkreślają znaczenie usług cyfrowych jako czynnika zmieniającego oblicze branży zarządzania majątkiem, wymuszającego na firmach dostosowanie swoich modeli biznesowych do oczekiwań klientów”.

Dostęp do informacji i możliwość cyfrowej realizacji transakcji najważniejszymi oczekiwaniami najbogatszych ludzi świata

Najbogatsi na całym świecie dzielą usługi cyfrowe na umożliwiające dostęp do informacji i na umożliwiające realizację transakcji. Najbogatsi ludzie świata wolą mieć dostęp do informacji, takich jak aktualizacje danych o portfelu czy badania inwestycyjne, za pośrednictwem stron internetowych, niż poprzez kontakt z konsultantem czy rozmowę telefoniczną. Mile widziane są także usługi umożliwiające dokonywanie transakcji online, szczególnie w Ameryce Północnej i regionie Azja-Pacyfik (z wyłączeniem Japonii). Około dwóch trzecich przedstawicieli grupy najbogatszych ludzi świata byłoby gotowych zmienić firmę zarządzającą majątkiem z uwagi na niedogodności w dokonywaniu transakcji bądź transferów środków między różnymi kontami.

Potrzeba bardziej osobistego kontaktu bezpośredniego lub telefonicznego pojawia się w przypadku chęci skorzystania z porady konsultanta finansowego. Jednakże raport WWR zauważa, że w przyszłości sytuacja musi ulec zmianie, skoro wysokie oczekiwania dotyczące kontaktu z firmami zarządzającymi majątkiem pojawiają się wśród najbogatszych ludzi świata poniżej 40. roku życia częściej niż wśród osób powyżej 40 lat. Zapotrzebowanie na usługi mobilne, usługi wideo oraz możliwość korzystania z mediów społecznościowych jest aż dwukrotnie większe wśród młodszych klientów. Zwiększone oczekiwania stawiają firmy przed koniecznością wdrożenia technologii cyfrowych, ponieważ młodsi przedstawiciele grupy HNWI stają się bogatsi i bardziej wpływowi.

„Usługi cyfrowe dają firmom zarządzającym majątkiem możliwość poprawy relacji z klientami”, powiedział M. George Lewis z kierownictwa RBC Wealth Management i RBC Insurance. „Firmy muszą traktować usługi cyfrowe jako niezbędny element płynnej i zintegrowanej współpracy z klientem oraz opracować swoje plany rozwoju w oparciu o oczekiwania klienta dotyczące sposobu kontaktu z firmą i jej konsultantami. Jesteśmy świadkami wzrostu zainteresowania usługami cyfrowymi i szukamy nowych możliwości wykorzystania technologii cyfrowych usprawniających relacje na linii klient-konsultant."

Firmy zmuszone są do zmiany strategii i włączenia technologii cyfrowych w relacje z klientem

Aby utrzymać konkurencyjność w nadchodzących latach, a także w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez usługi cyfrowe firmom zarządzającym majątkiem oraz samym klientom, firmy muszą wdrożyć strategie transformacji uwzględniające wykorzystanie technologii cyfrowych w relacjach z klientem. Firmy spoglądające w przyszłość potrafią zrozumieć, że oferowanie usług cyfrowych już teraz stało się koniecznością i skupiają się na tworzeniu systemów cyfrowych w oparciu o oczekiwania przedstawicieli grupy najbogatszych ludzi świata dotyczące kontaktu z firmą.

Udana transformacja cyfrowa będzie oznaczać dla firm możliwość zacieśnienia relacji z klientem, zmniejszenia ilości działań administracyjnych konsultantów zarządzających majątkiem, dokonania znaczących oszczędności, stworzenia sobie opinii firmy myślącej przyszłościowo, a także poprawy relacji z klientem i współczynnika utrzymania klienta.

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe