Nie każdy biznes chce smartfona
W ogłoszeniach o pracę powoli staje się standardem komunikat, w którym pracodawca gwarantuje narzędzia niezbędne do pracy. A w katalogu tym poza oczywistymi pozycjami (jak komputer) pojawiają się mniej do tej pory popularne telefony. Zrozumiałe jest korzystanie z nich np. w handlu, komunikacji, czy na wyższych stanowiskach menedżerskich, czyli tam, gdzie stały dostęp do telefonu jest konieczny. Coraz częściej jednak telefony służbowe są przekazywane pracownikom, którzy do tej pory z nich nie korzystali. Jak w tej sytuacji zachowują się producenci urządzeń mobilnych? Czy ma to wpływ na ich ofertę?
Biznes potrzebuje wyboru
Powierzchowne spojrzenie na oferty producentów, a co za tym idzie także operatorów, każe stwierdzić, że polscy konsumenci i firmy kupują jedynie smartfony. W dodatku coraz częściej mamy do czynienia z bardzo dużym zawężeniem wachlarza proponowanych aparatów. Jedyny wybór, przed jakim stoi konsument, dotyczy kategorii premium – telefon jest albo luksusowy albo bardzo luksusowy. Biorąc to pod uwagę, nie dziwi kierunek, w którym podążają producenci telefonów komórkowych, polegający na ograniczeniu lub całkowitej rezygnacji z oferowania tzw. feature phone’ów, czyli klasycznych aparatów z przyciskami i ograniczoną funkcjonalnością. O ile takie podejście może być zrozumiałe w przypadku rynku B2C, gdzie z racji ograniczonej ofert konsumenci decydują się coraz częściej na zakup smartfonów, o tyle w przypadku firm, zwłaszcza tych zatrudniających wielu pracowników, taki trend jest (delikatnie mówiąc) zaskakujący. Dość powiedzieć, że działy zakupów, czy jakakolwiek inna komórka odpowiedzialna za nabywanie telefonów komórkowych, pełną, szeroką paletę produktów znajdzie jedynie u kilku producentów. W tym między innymi u brytyjskiej firmy Kazam Mobile.
Kazam odpowiada
Różnorodność oferty powinna pozwolić firmie wyposażyć pracowników w telefony różnej klasy z uwzględnieniem przede wszystkim ich potrzeb, ale także stanowisk, jakie zajmują. Oczywiste jest, że urządzenia najwyższej jakości będą dominowały wśród wyższej kadry kierowniczej. Bardzo dobre będą używane np. przez handlowców, którzy często realizują za ich pośrednictwem transakcje kupna i sprzedaży. Trudno sobie także wyobrazić marketingowców, czy specjalistów bez smartfonów. Z drugiej strony należy się zastanowić, czy zwykły telefon nie byłby idealnym urządzeniem dla szefa zmiany w firmie produkcyjnej? Niektóre przedsiębiorstwa doszły do takiego wniosku – wystarczy spojrzeć na niedawny przetarg na dostarczenie telefonów komórkowych dla PKP Energetyki, który wygrał Kazam, oferujący również klasyczne urządzenia. PKP Energetyka doceniła, że telefony z tradycyjną klawiaturą są po pierwsze bardzo dobrej jakości i wytrzymałości, kosztują znacznie mniej niż smartfony, a ponadto są objęte gwarancją dłuższą, niż funkcjonujące na rynku smartfony.
Co zamawia biznes
Co zdecydowało o zwycięstwie Kazama? Rzeczy – wydawałoby się – najbardziej oczywiste, a jednak wciąż rzadko spotykane – obsługa posprzedażna na najwyższym poziomie oraz najdłuższa na rynku gwarancja. Usługa Kazam Rescue pozwala zdalnie udzielić wszelkiej pomocy użytkownikom smartfonów, łącząc ich z konsultantami nawet w ciągu 60 sekund. Dodatkowo nie trzeba się martwić o koszty związane z wysyłaniem urządzeń, ponieważ producent zapewnia darmową wysyłkę. W przypadku współpracy z firmami warunki usług dodatkowych są dostosowane do wymagań organizacji zakupującej sprzęt. Jeśli z kolei mowa o gwarancji – 3 lata oferowane przez Kazam Mobile (a długość ochrony również może być indywidualnie ustalana) są rzeczą niespotykaną na rynku. Zwłaszcza w przypadku smartfonów, których średni czas działania to kilkanaście miesięcy. Stworzenie oferty idealnej dla przedsiębiorstw wydaje się być bardzo proste. Wystarczy szeroki wachlarz produktowy, urządzenia wysokiej jakości, długi okres ochronny, świetny serwis. Na szczęście coraz częściej o wynikach przetargów decyduje nie tylko kryterium ceny, ale cała gama usług dodatkowych, dlatego Kazam staje się coraz bardziej znaczącym graczem na rynku – zwłaszcza w sektorze B2B. Zwłaszcza, że oferując konkurencyjne ceny, dba równocześnie o bardzo wysoką jakość wykonania.
Przyszłość
Istnieją dwie drogi dla producentów telefonów komórkowych. Pierwszą kroczą ci, którzy stawiają na smartfony, rezygnują z jakiejkolwiek różnorodności, dążąc do wyeliminowania klasycznych urządzeń, które nie oferują tak dużych marż, jak smartfony. Druga droga, i tą podąża Kazam, polega na zaspakajaniu istniejących potrzeb rynkowych, to znaczy: dawaniu użytkownikowi możliwości wyboru, aby każdy mógł wybrać z szerokiej gamy produktów najlepsze dla siebie urządzenie. W dodatku Kazam Mobile wyposaża ich w pakiet usług, które pozwalają dłużej i efektywniej użytkować telefon, co jest istotne zwłaszcza dla firm, ale też odbiorców indywidualnych. Wydaje się, że ścieżka brytyjskiej marki, jest ścieżką przyszłości – elastyczność i dostosowywanie produktów do zmieniającej się rzeczywistości stają się coraz bardziej pożądane przez klientów.
źródło:kazam/informacjebranzowe.pl