

Nowe spojrzenie na budżet IT: oszczędności sięgają nawet 80% na oprogramowaniu
Według analiz firmy Forscope w Europie Środkowej i Wschodniej wtórny rynek oprogramowania rośnie w tempie ponad 20 proc. rocznie. Organizacje coraz częściej dostrzegają jego potencjał do optymalizacji budżetów i poprawy strategii IT. Z możliwości sprzedaży software’u z drugiej ręki korzystają również partnerzy IT, dla których jest to kolejny sposób na poprawę marży.
Budżety technologiczne od zawsze podlegają ścisłej kontroli. Stąd wiele firm szuka sposobów na osiągnięcie lepszych wyników bez zwiększania wydatków. Podczas gdy dużo uwagi poświęca się optymalizacji sprzętu, to jedną z najczęściej pomijanych możliwości oszczędności pozostaje zakup oprogramowania. Tymczasem wtórny rynek oprogramowania to legalna odsprzedaż w pełni licencjonowanego, używanego oprogramowania. Rozwiązanie to zyskuje na popularności jako opłacalna, zgodna z przepisami alternatywa dla kupowania zupełnie nowych licencji.
Wyższe marże w kanale partnerskim
Dla partnerów kanału IT ten niewykorzystany potencjał stanowi realną szansę biznesową. Sprzedając w pełni licencjonowane, używane oprogramowanie swoim klientom końcowym, partnerzy mogą osiągnąć wyższe marże, oferując jednocześnie klientom natychmiastowe oszczędności, sięgające poziomu 70 – 80 proc. To sytuacja typu „win-win”: klienci zyskują znaczną redukcję kosztów, a partnerzy zwiększają swoją rentowność i konkurencyjność.
Partnerzy IT mogą również rozszerzyć swoją ofertę usług, zapewniając klientom dostęp do starszych lub specyficznych wersji oprogramowania, które nie są już dostępne w dystrybucji bezpośredniej, a także oferując hybrydowe modele licencjonowania oraz opcje BYOL (Bring Your Own License) w celu optymalizacji pracy w chmurze. Ta elastyczność umożliwia im zaspokojenie szerszego zakresu potrzeb klientów, penetrację nowych rynków i budowanie długoterminowej lojalności dzięki opłacalnym, w pełni zgodnym z przepisami rozwiązaniom.
Nie tylko finanse
Zalety wtórnego rynku oprogramowania wykraczają poza sam aspekt finansowy. Dla wielu firm możliwość wyboru wersji, która najlepiej pasuje do ich infrastruktury – zamiast bycia zmuszanym do kosztownych i niepotrzebnych aktualizacji – jest przełomowa. Umożliwia im to zachowanie kompatybilności między systemami, uniknięcie kosztownych przestojów podczas migracji i utrzymanie strategii IT zgodnych z potrzebami operacyjnymi.
Poruszanie się po tym rynku wymaga jednak ostrożności. Przepisy licencyjne bywają skomplikowane, a zapewnienie zgodności z obowiązującymi standardami jest kluczowe, by uniknąć ryzyk prawnych i operacyjnych.
W ramach Programu Partnerskiego Forscope, partnerzy mogą liczyć na dostęp do wysokiej jakości licencji w optymalnych cenach, atrakcyjne marże, rabaty wolumenowe i ekskluzywne bonusy. Uproszczony proces zakupowy, pełna dokumentacja prawna i gwarancje zgodności eliminują złożoność i ryzyko typowe dla zakupów oprogramowania, pozwalając partnerom skupić się na rozwoju sprzedaży i relacjach z klientami.
„Działanie wtórnego rynku oprogramowania każe przemyśleć sposób, w jaki inwestycje technologiczne wspierają długoterminowe cele organizacji. Kiedy firmy rozumieją, jak równoważyć zgodność, funkcjonalność i budżet, zyskują swobodę przekierowania zasobów na innowacje i rozwój. Naszym zadaniem jest pomóc im osiągnąć tę równowagę oraz wspierać rozwój biznesów naszych partnerów” – mówi Mateusz Drozdowski, Head of Licensing Solutions w Forscope.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





