

Obrotowy rekord wszech czasów w TIM SA
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w 2020 r. 935,3 mln zł, tj. o 17% więcej niż w 2019 r. Za TIM-em także rekordowy grudzień (75,9 mln zł), z drugą najlepszą miesięczną dynamiką wzrostu obrotów (+25,3% rdr.) w całym 2020 roku.
Rok 2020 jest pierwszym w ponad 33-letniej historii TIM SA, w którym obroty przekroczyły poziom 900 mln zł i były wyższe o blisko 137 mln zł niż w rekordowym dotychczas 2019 roku. Prawie 70% tej kwoty, tj. 650,1 mln zł (+15,7% rdr.) przyniosła sprzedaż online. W samym grudniu 2020 r. szacowane obroty z kanału e-commerce wyniosły 50,4 mln zł (+17,8% rdr.).
- W 2020 roku stanęliśmy przed znacznie większymi wyzwaniami niż przypuszczaliśmy jeszcze 12 miesięcy temu. Co najważniejsze, osiągnęliśmy wszystkie zakładane wcześniej cele, a także te, które rzeczywistość postawiła przed nami dopiero w trakcie minionego roku – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
– Choć w kategoriach ogólnoludzkich trudno zaliczyć rok 2020 do udanych, to w TIM-ie mamy za sobą najlepsze 12 miesięcy w historii spółki. Dynamika wzrostu rocznych obrotów pomiędzy rokiem 2019 i 2020 jest niemal trzykrotnie wyższa od zanotowanej pomiędzy rokiem 2018 i 2019 (17% vs 6,2%), a przychody ze sprzedaży w listopadzie były aż o 36,5% wyższe od zanotowanych rok wcześniej. Zgodnie ze średnioterminową strategią spółki w roku 2020 dynamicznie rozwijaliśmy alternatywne modele sprzedaży (marketplace hybrydowy, B2B2C). Znacznie zwiększyło się także grono naszych klientów. Podczas wiosennej i jesiennej fali pandemii na platformie TIM.pl rejestrowało się ponad 1000 nowych klientów biznesowych miesięcznie. Wielu z nich zaufało nam i wybrało e-commerce jako najbezpieczniejszy sposób dokonywania zakupów. To wszystko olbrzymia zasługa wszystkich pracowników TIM-u – przejście w marcu praktycznie z dnia na dzień na model pracy zdalnej miało, wbrew początkowym obawom, wręcz pozytywny wpływ na efektywność poszczególnych obszarów działania biznesowego TIM-u. Nie zakłóciło również procesów pozyskiwania nowych czy obsługi dotychczasowych klientów – dodaje Krzysztof Folta
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Kto obsłuży rosnącą powierzchnię magazynowo – przemysłową w Polsce?
2025.04.03Nowy szef sprzedaży Beyerdynamic w regionie CEE & CIS
2025.04.03Startuje dziesiąta edycja konkursu WIZJERY’25 – święto ekspertów branży nieruchomości
2025.04.02Sztuka cyfrowa w nowym wymiarze – wystartowała wystawa Victorii Fard w CH Promenada
2025.04.02Exide Technologies otrzymał Złoty Medal EcoVadis za wzorowy standard zrównoważonego rozwoju
2025.04.02Igepa Polska wprowadzi się do MLP Łódź
2025.04.02Sześć najważniejszych zalet pracy konsultanta SAP
2025.04.01Nagrody Olivia Prize 2024 trafiły do zwycięzców
2025.03.28Obiekty typu mix-use coraz częściej wybierane przez inwestorów
2025.03.28