

Otwarta droga do sprzedaży fabryki za 35 mln zł
Przeniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki zależnej umożliwia finalizację umowy sprzedaży zakładu produkcyjnego w Lublińcu. Kerdos Group SA - do listopada br. Hygienika SA - wniosła aportem do spółki zależnej Mr. House Europe zakład produkcyjny w Lublińcu (RB nr 140/2014). Na dniach spodziewana jest rejestracja podwyższenia kapitału w Mr. House Europe. To wypełnienie kluczowego warunku w procesie sprzedaży fabryki.
Kwestie formalne przeprowadzane są bardzo sprawnie. Zakończenie transakcji, w tym jej rozliczenie finansowe, powinno nastąpić już w styczniu – mówi Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group SA.
Umowę warunkową sprzedaży fabryki spółka podpisała 2 grudnia br. (RB nr 113/2014). Warunkiem realizacji finalnej umowy sprzedaży było przede wszystkim przeniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa (fabryka w Lublińcu) oraz kredytów związanych z zakładem produkcyjnym do spółki Mr. House Europe. To ta spółka finalnie zmieni właściciela. Uzgodniona cena sprzedaży zakładu, uwzględniająca przejmowane przez nowego właściciela zadłużenie, to 35 mln zł. Jest to wartość o około 12 mln zł wyższa od wartości księgowej zakładu w Lublińcu.
- Transakcja ta jest ważna dla przyspieszenia rozwoju naszych sieci drogerii w Polsce i w Europie Zachodniej. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, która zapewnia długoterminowy wzrost wyników finansowych – komentuje Prezes Kamil Kliniewski.
Zakład w Lublińcu jest jedynym zakładem produkcyjnym Kerdos Group. Wytwarza artykuły higieny osobistej – pieluchy jednorazowe dla dzieci, podpaski i wkładki higieniczne. Zgodnie z realizowaną od dwóch lat strategią, Kerdos Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych oraz higienicznych. Zamierza również rozwijać handel internetowy w Polsce i za granicą.
źródło: kerdos/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
PETRONAS Lubricants International i IVECO wprowadzają na rynek wspólną linię produktów Tutela dla pojazdów użytkowych
2025.05.17Drukarki i cyberbezpieczeństwo. Europejscy pracownicy biurowi lekceważą zagrożenia.
2025.05.16Biura mają coraz większe wzięcie
2025.05.16Redukcja hałasu w przemyśle
2025.05.16IFS wybiera technologię lokalizacji firmy TomTom, aby ulepszyć swoje usługi
2025.05.15Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane
2025.05.14Już w maju kluczowe wydarzenie dla branży geoinformacyjnej – Kongres GIS 2025 „Dotknij przestrzeni”.
2025.05.14Telefon wciąż na pierwszym miejscu w obsłudze klienta
2025.05.14Rolnicy wracają do inwestycji: w I kwartale leasing maszyn wzrósł o 27% r/r
2025.05.14