

Panasonic kupiło udziały w Gorenje
Panasonic Consumer Electronics Corp. kupiło 13% udziałów w firmie Gorenje, jednym z największych producentów sprzętu AGD w Europie Wschodniej. Japoński gigant, który boryka się z problamami finansowymi, chce wykorzystać rosnący popyt w regionie na sprzęt AGD. Panasonic próbuje także zdywersyfikować portfolio i kładzie mniejszy nacisk na "nierentowną elektronikę", a chce "ukroić" dla siebie trochę z tortu na rynku w Europie, na którym bryluje Whirlpool i Electrolux. Producent telewizorów Viera zapłacił 10 milionów euro za udziały w Gorenje. Firmy będą prowadziły wspólne badania nad rozwojem pralek, lodówek i piekarników do zabudowy, a także poszerzą współpracę w sprzedaży i marketingu w Europie. "Panasonic zobowiązuje się nie zwiększać udziałów w Gorenje powyżej 13% w okresie najbliższych 5 lat bez uprzedniej pisemnej zgody zarządu Gorenje i rady nadzorczej spółki" - czytamy w oświadczeniu Gorenje.
Panasonic kupi akcje Gorenje po cenie 4,31 euro każda, natomiast dokładna wielkość zakupionego pakietu zależeć będzie od wzrostu kapitału. Gorenje po "sojuszu" z firmą Panasonic planuje zwiększyć swoje roczne obroty do 2018 r. o 80 mln euro. Słoweński producent AGD w Q1 2013 roku zanotował stratę netto w wynosości 4.2 mln euro.
źródło: gorenje/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





