

Panasonic oświetli Zamek na Hradczanach w czeskiej Pradze
Administracja Zamku na Hradczanach w czeskiej Pradze zleciła firmie Panasonic dostawę ponad 10 000 żarówek LED. Zastąpią one dotychczasowe żarówki konwencjonalne i kompaktowe żarówki fluorescencyjne, zapewniając 77-procentową oszczędność energii. W zależności od potrzeb i wymagań w różnych miejscach na zamku zainstalowano żarówki LED pięciu typów z szerokiej oferty firmy Panasonic.
Żarówki LED Nostalgic Clear firmy Panasonic zainstalowane na Pierwszym Dziedzińcu zapewniają nie tylko oszczędność energii, ale też mniejsze koszty wymiany. Ich czas eksploatacji sięga bowiem 40 000 godzin, a zatem nie trzeba wymieniać ich tak często jak żarówek tradycyjnych, które wystarczą na zaledwie 1000 godzin. Jest to ważne szczególnie dla personelu Hradczan, który musi wymieniać wiele żarówek zainstalowanych wysoko i w trudno dostępnych miejscach. Żarówki tradycyjne mogą ponadto szkodzić zabytkom. Technologia LED firmy Panasonic emituje tymczasem bardzo niewiele promieniowania ultrafioletowego i podczerwonego, dlatego wykorzystujące ją żarówki zainstalowano w Pałacu Królewskim, aby zredukować niekorzystny wpływ otoczenia na bezcenne eksponaty.
W ofercie żarówek LED firmy Panasonic znajdują się także modele o 300-stopniowym rozpraszaniu światła. Wykorzystano je na Trzecim Dziedzińcu, który stanowi element głównej trasy po kompleksie zamkowym, ponieważ obszar ten wymaga dobrego oświetlenia o każdej porze.
źródło: panasonic/ib.pl
Najnowsze aktualności
PETRONAS Lubricants International i IVECO wprowadzają na rynek wspólną linię produktów Tutela dla pojazdów użytkowych
2025.05.17Drukarki i cyberbezpieczeństwo. Europejscy pracownicy biurowi lekceważą zagrożenia.
2025.05.16Biura mają coraz większe wzięcie
2025.05.16Redukcja hałasu w przemyśle
2025.05.16IFS wybiera technologię lokalizacji firmy TomTom, aby ulepszyć swoje usługi
2025.05.15Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane
2025.05.14Już w maju kluczowe wydarzenie dla branży geoinformacyjnej – Kongres GIS 2025 „Dotknij przestrzeni”.
2025.05.14Telefon wciąż na pierwszym miejscu w obsłudze klienta
2025.05.14Rolnicy wracają do inwestycji: w I kwartale leasing maszyn wzrósł o 27% r/r
2025.05.14