Partnerstwo ITCARD z Aurigą: bankomaty będą działać na wspólnej platformie
ITCARD, lider polskiego rynku przetwarzania transakcji bankomatowych oraz elektronicznych transakcji płatniczych dla banków i instytucji finansowych, podpisał umowę o partnerstwie z Aurigą, globalnym dostawcą oprogramowania dla bankowości omnichannelowej i usług płatniczych.
W ramach współpracy ITCARD wykorzysta oprogramowanie Auriga do zarządzania siecią swoich bankomatów od różnych dostawców, co umożliwi optymalizację kosztów operacyjnych i technologicznych, przy jednoczesnej poprawie dostępności systemów oraz skróceniu czasu wprowadzania na rynek nowych usług. Auriga w zeszłym roku weszła na polski rynek przejmując większość udziałów w firmie F1 Solutions, która obecnie przekształca się w Auriga Poland.
ITCARD to największa w Polsce firma przetwarzająca transakcje finansowe, która obsługuje wszystkie obszary zarządzania płatnościami, w tym karty, bankomaty i terminale POS. Firma prowadzi bankomaty i wpłatomaty dla głównych banków (ok. 3000 urządzeń), a także własną sieć bankomatów Planet Cash (ponad 4400 urządzeń w całym kraju).
ITCARD chciał osiągnąć lepszą wydajność i efektywność kosztową w zarządzaniu swoją siecią bankomatów, dlatego zdecydował się na migrację na jedną wspólną platformę do zarządzania. Firma wybrała rozwiązanie Aurigi ze względu jej właściwości umożliwiające spójne zarządzanie bez względu na to, od jakiego dostawcy pochodzą bankomaty, a także dostosowanie platformy do polskiego rynku przez Auriga Poland.
„Jesteśmy zachwyceni, że możemy zrealizować wizję ITCARD dotyczącą unowocześnienia zarządzania i rozwoju ich sieci bankomatów obsługiwanych przez wielu dostawców. Współpraca z liderem polskiego rynku przetwarzania płatności świadczy o trafności naszej międzynarodowej strategii rozwoju i inwestycji w Auriga Poland, a także w lokalne zdolności w zakresie rozwoju oprogramowania i wsparcia” – powiedział Vincenzo Fiore, założyciel i CEO Aurigi.
W ITCARD zostanie wdrożony pakiet TPS, który jest niezależny sprzętowo, wysoce dostosowalny i zgodny z środowiskiem/infrastrukturą NDC, a także umożliwia optymalne zarządzanie wszystkimi operacjami samoobsługowymi. Oprogramowanie to jest zaprojektowane w taki sposób, aby przyspieszyć innowacje przez spersonalizowane doświadczenia klienta i dostosowaną technologię rozwoju. Zapewnia też pełne wsparcie dla przetwarzania wszystkich transakcji i procesów, jak wypłaty i wpłaty gotówki, a także zarządzanie gotówką i aktywny monitoring wszystkich procesów i transakcji.
„W rozwijaniu naszej sieci bankomatów priorytetem było osiągnięcie większej efektywności kosztowej przez przejście na wspólną platformę, która mogłaby obsługiwać całą naszą sieć bankomatów. Wybraliśmy Aurigę ze względu na jej zaawansowane oprogramowanie do zarządzania bankomatami od różnych dostawców. Jesteśmy przekonani, że ta decyzja przyczyni się do zwiększenia efektywności naszej sieci bankomatów, a współpraca z Aurigą pozwoli nam lepiej sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Pierwszych 250 recyklerów z 7000 urządzeń przetwarzanych przez ITCARD już działa, korzystając z oprogramowania dostarczonego przez Auriga” – powiedział Jarosław Chrzanowski, CEO w ITCARD.
źródło: informacjebranzowe.pl