Partnerstwo z firmami technologicznymi oraz dostawcami treści takimi jak Dolby, Netflix, Amazon, YouTube oraz NASA
Firma LG Electronics poinformowała dziś o nawiązaniu współpracy z czołowymi firmami technologicznymi oraz dostawcami treści HDR. Partnerstwo ma zapewnić konsumentom bogatą ofertę materiałów z obrazem 4K o poszerzonym zakresie tonalnym. Odwiedzający stoisko LG na tragach CES (Las Vegas Convention Center, Central Hall nr 8204) będą mogli osobiście zapoznać się z możliwościami technologii HDR firmy LG oraz zobaczyć mnóstwo nowych treści i innowacji związanych z obrazem najwyższej jakości.
Nowe telewizory OLED oraz Super UHD z oferty LG na rok 2016 obsługują najnowsze, uznane za branżowe standardy formaty HDR takie jak HDR10 oraz Dolby Vision™. W ramach współpracy, firmy LG, Dolby oraz Netflix przygotowały specjalny materiał filmowy oparty na cieszącym się ogromną popularnością serialu Daredevil. Podczas targów CES będzie można obejrzeć go w standardzie 4K Dolby Vision™ HDR na stoisku firmy LG na ekranach telewizorów OLED. Treści w formacie Dolby Vision™ w pełni wykorzystują możliwości tej matrycy, gdyż tylko ona pozwala uzyskać nieskończoną głębię ciemnych obszarów i niespotykany dotąd kontrast. Dzięki temu użytkownik może dostrzec ogromną paletę barw i wszystkie detale obrazu, tym samym doświadczając wrażeń wzrokowych, jakich nie zapewni żaden inny konwencjonalny telewizor.
By zapewnić swoim konsumentom dostęp do strumieniowo przesyłanych materiałów HDR, firma LG postanowiła poszerzyć współpracę także z największymi ogólnoświatowymi dostawcami treści. Podczas targów CES, na stoisku LG będą prezentowane własne produkcje Amazon z obrazem HDR, takie jak The Man in the High Castle, Red Oaks, Transparent oraz Mozart in the Jungle. Odwiedzający będą mogli też zobaczyć treści HDR po raz pierwszy oferowane przez YouTube i przesyłane w standardzie VP9-Profile 2 opracowanym przez Google. Jeszcze w tym roku serwis YouTube ma umożliwić odtwarzanie materiałów HDR przy użyciu swojej aplikacji na telewizor.
Ponadto, na stoisku LG firma Twentieth Century Fox, zaprezentuje swój kinowy przebój Marsjanin. Zostanie on wyświetlony za pośrednictwem serwisu VIDITY, umożliwiającego przesyłanie filmów i audycji telewizyjnych 4K, założonego przez stowarzyszenie SCA (Secure Content Storage Association). Telewizory LG OLED współpracują z VIDITY, dzięki czemu użytkownicy w dowolnej chwili mogą pobierać i oglądać treści o spektakularnej jakości.
Na stoisku LG stworzono także specjalne, zaciemnione pomieszczenie, w którym prezentowane będą treści kolejnego partnera – NASA. Klipy wideo HDR ze zdjęciami kosmosu przygotowane przez współpracującą z NASA przy transmisji materiałów UHD firmę Harmonic. Dzięki dostarczonym przez tych partnerów filmom HDR będzie można w niespotykany dotąd sposób podziwiać przestrzeń kosmiczną. „Ze względu na możliwość odwzorowania głębokiej czerni, telewizory LG OLED idealnie spełniają się przy transmisji niedawno uruchomionego kanału NASA TV UHD. Te ekrany w najlepszy możliwy sposób dostarczają wrażeń zbliżonych do tych, których doświadczają tylko kosmonauci” powiedział Peter Alexander, wiceprezes i szef marketingu spółki Harmonic.
Dodatkowo, we współpracy z lokalnym nadawcą z Las Vegas, firma LG zademonstruje zaawansowaną technologię przesyłania sygnału HDR. Będzie to transmisja w opracowanym przez organizację Advanced Television Systems Committee standardzie ATSC 3.0, który by znacząco poprawić jakość nadawanego obrazu wykorzystuje kompresję wideo HEVC (High Efficiency Video Coding) oraz zaawansowane metody przesyłania sygnału radiowego.
„Wszyscy w LG uważamy, że treści są równie ważne, jak technologie telewizyjne oraz sprzęt” powiedział Brian Kwon, Prezes oraz Dyrektor Generalny działu Home Entertainment firmy LG. „Udostępnianie naszych innowacji czołowym partnerom stanowi kluczowy element naszej strategii. W ten sposób chcemy zapewnić naszym konsumentom jeszcze więcej korzyści i poszerzać ofertę treści najwyższej jakości”.
Więcej szczegółów na temat współpracy firmy LG i jej partnerów można uzyskać odwiedzając stoisko LG na targach CES w dniach 6-9 stycznia lub korzystając z informacji zamieszczonych w serwisie www.LGnewsroom.com/ces2016.
źródło: lg/informacjebranzowe.pl