

Płytki ceramiczne Grupy Paradyż na rynkach Azji Centralnej
Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Turkmenistan i Tadżykistan to coraz bardziej perspektywiczne rynki zbytu dla polskich producentów płytek ceramicznych. Współpraca z krajami Azji Środkowej jest niezwykle obiecująca. Okazuje się, że polskie wzornictwo i produkty doceniane są nie tylko w europejskiej kulturze – mówi Nestor Kutkowski, Dyrektor Sprzedaży Eksport Wschód w Grupie Paradyż.
Niska produkcja własna płytek ceramicznych w krajach Azji Środkowej determinuje import tych materiałów z Chin, Rosji, Białorusi, Ukrainy, Iranu, Włoch, Hiszpanii, a także z Polski. Grupa Paradyż jest przykładem firmy, która już od ponad dekady sprzedaje swoje produkty na rynkach Azji Środkowej. Wbrew pozorom współpraca z rynkami wschodnimi z roku na rok jest coraz bardziej zacieśniana, a nasze produkty chętniej kupowane. Mimo zawirowań ekonomicznych obserwujemy rozwój budownictwa, które generuje popyt na materiały budowlane. Stawiając na najnowsze technologie, wysoką jakość, nowoczesne wzornictwo jak i logistykę jesteśmy w stanie dotrzeć również do krajów takich jak Kirgistan, czy Uzbekistan. Nieustannie prowadzimy w tamtych rejonach obiecujące rozmowy. W 2016 roku nawiązaliśmy kontakty biznesowe z kolejnym krajem – Tadżykistanem - dodaje.
Rynki Azji są bardzo zróżnicowane, co powoduje, że powodzeniem cieszy się zarówno marka Paradyż jak również ekonomiczna marka Kwadro. Najchętniej kupowane są płytki łazienkowe oraz klinkier, natomiast najczęściej wybieranym formatem są kafle o wymiarach 30x60, lub 20x60 cm – dodaje Nestor Kutkowski.
Efekty sprzedażowe nie byłyby możliwe, gdyby nie współpraca z lokalnymi dystrybutorami na rynkach azjatyckich. W minionym roku Grupa Paradyż m.in. realizowała cykl szkoleń produktowych dla sprzedawców i projektantów z Kirgistanu, Mołdawii, Azerbejdżanu oraz Rosji. Uczestnicy szkoleń mieli okazję zobaczyć jak wygląda produkcja w zakładach firmy oraz zapoznać się z możliwościami programu do projektowania wnętrz Cad Decor Paradyż. Oprócz tego firma prezentowała swoje produkty na największych targach budowlanych w Azji Centralnej „UzBuild 2016” w Uzbekistanie, za udział w których otrzymała nagrodę dla najlepszego debiutującego wystawcy oraz targach „TOJ Build 2016” w Tadżykistanie.
źródło: cp/ib.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





