

Recevent
Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?
W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost popularności komunikacji miejskiej w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów, ponad 86 procent Polaków w przedziale wiekowym od 15 do 70 lat korzysta z transportu publicznego codziennie lub kilka razy w tygodniu. Szczególnie młodzi ludzie, w wieku od 15 do 25 lat, deklarują niemalże 96-procentowe wykorzystanie tego środka transportu.
To pokazuje, że komunikacja miejska staje się nieodzownym elementem codziennego życia, przynosząc istotne konsekwencje dla świata biznesu, szczególnie w obszarze marketingu i reklamy.
Dlaczego komunikacja miejska zyskuje na popularności?
Kluczowe czynniki przyczyniające się do korzystania z komunikacji miejskiej przez Polaków to przede wszystkim dobre połączenia z miejscami pracy i nauki, a także opłacalność przejazdów w porównaniu z utrzymaniem własnego samochodu. Dla wielu osób istotne są również kwestie ekologiczne oraz możliwość unikania korków. Co więcej, pasażerowie doceniają czas spędzony w środkach transportu publicznego, który mogą wykorzystać na relaks czy pracę.
Co to oznacza dla firm?
Wzrost popularności komunikacji miejskiej otwiera przed firmami nowe możliwości reklamowe. Przestrzeń miejska, w tym przystanki, dworce, a także autobusy i tramwaje, stają się atrakcyjnym medium do przekazywania treści reklamowych. Robert Dąbrowski, ekspert z firmy Recevent podkreśla, że: Reklama w miejscach, gdzie ludzie oczekują na środki transportu, jest wyjątkowo skuteczna, ponieważ przyciąga uwagę i angażuje odbiorców. Dzięki strategicznemu umiejscowieniu, reklamy mogą dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej grupy potencjalnych klientów, zwiększając zasięg przekazu.
Reklama w środkach komunikacji miejskiej
Reklama wewnątrz środków transportu publicznego oferuje długotrwałą ekspozycję i pozwala na precyzyjne targetowanie różnych grup demograficznych. Dzięki wykorzystaniu kreatywnych formatów reklamowych oraz integracji z technologiami mobilnymi, firmy mają szansę na efektywne dotarcie do potencjalnych klientów i budowanie z nimi długotrwałych relacji. Rozwiązania takie jak kody QR czy linki mobilne umożliwiają dodatkową interakcję, przekładając się na lepsze wyniki kampanii reklamowych.
- Przestrzeń miejska i środki transportu publicznego oferują unikatowe możliwości dotarcia do szerokiego spektrum odbiorców, którzy są otwarci na komunikaty reklamowe. W erze rosnącej świadomości ekologicznej i poszukiwania alternatyw dla prywatnego transportu, reklama miejska staje się kluczowym elementem w budowaniu marki i promocji produktów – podsumowuje ekspert z Recevent. Firmy, które zrozumieją i wykorzystają ten potencjał, zyskają przewagę konkurencyjną na rynku, docierając do klientów w nowy i skuteczny sposób.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Podwójna nagroda dla Olivia Home podczas Baltic Sea Region Real Estate Awards 2025
2025.05.21W oczekiwaniu na obniżkę stóp kapitalizacji, MLP Group w 1Q’25 znacznie zwiększa EBITDA i przepływy pieniężne
2025.05.20Tylko 5 proc. firm handlowych prognozuje wzrost przychodów, a 23 proc. obawia się ich spadku
2025.05.20Klinika Optegra rusza z wyjątkowym konkursem – stwórz projekt ściany, który przyciąga wzrok!
2025.05.19Sektor biurowy w miastach regionalnych Q1 2025
2025.05.19MLP Group rozpoczęło budowę drugiej inwestycji w regionie Berlina
2025.05.19PETRONAS Lubricants International i IVECO wprowadzają na rynek wspólną linię produktów Tutela dla pojazdów użytkowych
2025.05.17Drukarki i cyberbezpieczeństwo. Europejscy pracownicy biurowi lekceważą zagrożenia.
2025.05.16Biura mają coraz większe wzięcie
2025.05.16