

Ponad połowa designerów chce się szkolić ze sztucznej inteligencji. Najnowsze narzędzie AI redefiniuje ich rolę i spycha umiejętności projektowe na dalszy plan. Komentarz ekspercki
Najnowsze rozwiązanie AI do generowania obrazów od Google redefiniuje sposób pracy zespołów kreatywnych, oferując możliwości porównywalne z profesjonalnym studiem. Co to oznacza dla branży designu? Ze sztucznej inteligencji korzysta już 40 proc. osób z tego sektora, a ponad połowa dostrzega potrzebę szkoleń. Ekspert z dziedziny projektowania graficznego wskazuje, że teraz największym wyzwaniem branży stanie się umiejętność wyróżnienia się w oceanie treści tworzonych przez AI. Kluczowe staną się nie same umiejętności projektowe, ale umiejętność zrozumienia języka i logiki sztucznej inteligencji.
Jak wynika z dostępnych badań, 40 proc. przedstawicieli branży designu sięga po narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, często jednak są one traktowane jako wygodna nowinka, używana bez przemyślenia i planu. Technologia AI zajmuje również pierwsze miejsca wśród najbardziej pożądanych obszarów szkoleń zawodowych w tym sektorze - tę tematykę wskazuje 53 proc. badanych. Tymczasem Google, niedługo po uruchomieniu swojego nowego Trybu AI Google, wprowadziło kolejną nowość, a mianowicie Nano Banana Pro, najnowszą odsłonę generatora grafiki, dostępną z poziomu Google Gemini.
Po raz pierwszy dysponujemy narzędziem AI, które gwarantuje tak zaawansowaną kontrolę nad materiałem kreatywnym, porównywalną z możliwościami profesjonalnego studia. To oznacza dynamiczne kampanie reagujące w czasie rzeczywistym na aktualne dane i personalizację na masową skalę. Nano Banana Pro demokratyzuje dostęp do jakości i możliwości premium, ale jednocześnie stawia przed branżą kreatywną nowe wyzwanie – jak wyróżnić się w oceanie treści tworzonych z użyciem sztucznej inteligencji? – mówi Dawid Bogucki, Creative Director Enyo, member of By The People Group – Jeśli wszyscy korzystają z tych samych modeli do generowania treści, to przewagę zyskają ci, którzy potrafią wyróżnić się oryginalną narracją i storytellingiem. Kluczowe staną się więc nie same kompetencje w dziedzinie projektowania, ale umiejętność nadawania sensu generowanym treściom oraz pisania promptów – im lepiej zrozumie się logikę i opanuje język AI, tym bardziej świadomie można kształtować efekt. Dla osób prawdziwie kreatywnych, rozwiązania takie jak Nano Banana Pro nie staną się konkurencją, ale katalizatorem, pozwalającym szybciej przechodzić od koncepcji do finalnego produktu i eksperymentować z nowymi pomysłami i kierunkami wizualnymi. Sztuczna inteligencja rozwija się obecnie w takim tempie, że nikt nie jest w stanie nadążyć za pojawiającymi się wciąż nowymi funkcjami. Kluczowe jest więc nastawienie, chęć testowania, nauki i zabawy technologią. Bo w tej branży, jeśli stoisz w miejscu, to szybko zostajesz w tyle.
Nowe możliwości personalizacji i generowanie grafik na podstawie danych z Google
W porównaniu z wcześniejszą wersją nowe narzędzie pozwala użytkownikom na określanie znacznie większej liczby parametrów grafik, jak np. efekty świetlne, nachylenie kamery, ostrość czy proporcje i rozmiary obrazu, oferuje także dużo bardziej zaawansowane możliwości renderowaniem tekstu. Dzięki powiązaniu z wyszukiwarką Google pozwala również na generowanie wykresów, infografik i diagramów w kontekście aktualnych informacji (np. trendów rynkowych). Ułatwia też zachowanie spójności identyfikacji wizualnej grafik.
By The People Group to marketingowy powerhouse, zrzeszający profesjonalistów, strategów i wizjonerów tworzących nową jakość komunikacji z wykorzystaniem autorskich narzędzi sztucznej inteligencji i zaawansowanych rozwiązań strategicznych. Wszyscy członkowie grupy mają dostęp do narzędzi i rozwiązań trudno dostępnych dla większości małych agencji, m.in. do ekosystemów AI, wsparcia analitycznego i strategicznego. Tylko w tym roku co trzecia złotówka z zysku została przeznaczona na rozwój technologii zwiększających potencjał kreatywny i operacyjny zespołów. Grupa obsługuje blisko 30 klientów i realizuje ponad 500 projektów rocznie w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





