informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Poznaj najnowsze trendy w cyfrowej rozrywce

Poznaj najnowsze trendy w cyfrowej rozrywce

Technologie / 2022.04.27

Czy zastanawiałeś się, czym napędzany jest przemysł rozrywkowy? Wejdź i zapoznaj się z najnowszymi trendami, jakie aktualnie występują w cyfrowej rozrywce.

Nowe trendy w cyfrowej rozrywce

Przemysł medialny i rozrywkowy jest napędzany przez technologię. Obejmuje to wszystko, od najnowocześniejszych efektów specjalnych opracowanych na potrzeby filmów (a następnie zaadaptowanych przez inne branże) po media strumieniowe, gry w wirtualnej rzeczywistości oraz nowe kanały przekazu wiadomości, muzyki i reklamy.

Wiele branż w tym hazard online w ostatnich latach niesamowicie rozwinął się dzięki technologii. Nowe kasyna stosują coraz to innowacyjne opcje rozrywki dla swoich użytkowników, oferując przy tym nawet takie gry, w których wszystko odbywa się za pomocą specjalnych okularów. Ponadto na rynku znajduje się już mnóstwo świetnych automatów, w które można zagrać dosłownie za darmo. Poniżej znajdziesz kilka propozycji:

 

W czasie pandemii nawet te nieliczne miejsca rozrywki, które pozostały analogowe — jak koncerty muzyczne i teatr — przeniosły się do cyfrowego świata. Choć w 2023 r. (miejmy nadzieję) powrócimy do spędzania większej ilości czasu poza domem, twórcy i producenci, którzy chcą utrzymać zwiększony zasięg, jaki wypracowali, będą prawdopodobnie nadal napędzać innowacje w tej dziedzinie. 

Oto nasz przegląd najważniejszych trendów, które będą miały wpływ na sposób, w jaki będziemy konsumować media i cyfrową rozrywkę w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Miłej lektury!

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja (AI) będzie nadal wywierać transformujący wpływ na branżę medialną. W tej branży jej trzema najważniejszymi funkcjami będą: rekomendacja, rozpoznawanie głosu i automatyzacja mediów. Odkąd Netflix i serwisy streamingowe zmieniły sposób, w jaki odkrywamy i konsumujemy media rozrywkowe, każdy dostawca zainwestował w technologię rekomendacji, aby skuteczniej i dokładniej docierać z treściami do odbiorców, którzy uznają je za wartościowe. Netflix twierdzi, że 80% dostarczanych przez niego treści pochodzi z rekomendacji, a zarówno on, jak i wszyscy inni dostawcy usług strumieniowych będą konkurować, aby poprawić ten wynik w 2023 roku.

Podobnie, firmy medialne będą nadal dążyć do tworzenia coraz bardziej użytecznych i dokładnych systemów rozpoznawania głosu. Głos w coraz większym stopniu staje się sposobem, w jaki odbiorcy wolą komunikować się z usługami, które będą coraz lepiej wykorzystywać algorytmy języka naturalnego, aby zrozumieć, czego od nich oczekujemy.

Sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana w automatyzacji treści, na przykład do generowania fragmentów filmów lub muzyki, które najprawdopodobniej przypadną nam do gustu, w celu wykorzystania ich w zapowiedziach i miniaturkach. Jeśli więc serwis wie, że mamy skłonność do romansów, to podczas podglądu filmu zawierającego akcję i elementy romansu, z większym prawdopodobieństwem zobaczymy fragmenty romantycznych scen.

NFT

Niewymienialne tokeny — twory działające na blockchainie, używane do rejestrowania własności aktywów cyfrowych i umożliwiające tworzenie „unikalnych” treści cyfrowych — są kontrowersyjne, ale niezaprzeczalnie rewolucyjne. Branża mediów i rozrywki z pewnością nie jest odporna na ich potencjalnie transformacyjny wpływ. Chociaż do tej pory widzieliśmy je głównie w celu umożliwienia sprzedaży cyfrowych dzieł sztuki, coraz częściej będziemy je wykorzystywać do wszystkich celów, od zarządzania własnością intelektualną po sprzedaż treści opartych na programach. Poniżej zostały zaprezentowane dziedziny, w których już teraz można spotkać NFT:

  • Sztuka;
  • GIF-y;
  • Kolekcje;
  • Filmy i najważniejsze wydarzenia sportowe;
  • Kolekcje;
  • Muzyka.

Mówi się, że nowy program twórcy Ricka i Morty'ego, Dana Harmona, Krapopolis, będzie w całości oparty na blockchainie i będzie posiadał własny rynek do handlu NFT opartymi na tym programie. NFT mają również potencjał, aby wpłynąć na sposób, w jaki artyści i gwiazdy budują relacje ze swoimi fanami, umożliwiając im wydawanie ekskluzywnych kolekcji, które można zbierać podczas cyfrowej interakcji fanów z ich idolami, podobnie jak autografy są wykorzystywane do rejestrowania rzeczywistych spotkań!

Metaverse

Wirtualne wydarzenia, występy i pokazy zyskały na popularności, podczas gdy większość społeczeństwa została zamknięta w domach. Zapoczątkowało to powstanie Metaverse — internetowego, trwałego i wzajemnie połączonego środowiska cyfrowego, w którym możemy się spotykać, aby się integrować, pracować i oczywiście bawić! 

Występy w Metaverse, takie jak koncerty Ariany Grande i Bruno Marsa, które odbyły się w zeszłym roku w grze online Fortnite, to tylko namiastka tego, co nas czeka. Choć do 2022 roku Metaverse nie osiągnął jeszcze poziomu Ready Player One, będzie w coraz większym stopniu miejscem, w którym będziemy dzielić się rozrywką z przyjaciółmi w domowym zaciszu. 

Serwisy streamingowe, takie jak Hulu czy Disney Plus, już teraz oferują funkcje „watch party”, które pozwalają na wspólne oglądanie filmów z grupami przyjaciół, niezależnie od miejsca pobytu. Jednak oprócz nowych, wspólnych sposobów korzystania ze starych form rozrywki, takich jak filmy i muzyka, w środowiskach internetowych, Metaverse umożliwi także realizację zupełnie nowych form rozrywki jak na przykład zwiedzanie wirtualnych środowisk — Disney ogłosił na przykład plany stworzenia parku tematycznego Metaverse.

Social media 2.0

Media społecznościowe stale się rozwijają — ile osób czytających te słowa wciąż aktualizuje swoją stronę Myspace? Facebook jest nadal największym portalem społecznościowym, ale w 2023 roku będzie nadal tracił użytkowników, szczególnie tych młodszych, na rzecz nowszych konkurentów, ponieważ nadal będzie ich przyciągać „następna wielka rzecz”. Media społecznościowe 2.0 mogą być postrzegane jako zdefiniowane przez chęć przezwyciężenia niektórych negatywnych aspektów zidentyfikowanych w „tradycyjnych” mediach społecznościowych. Należą do nich:

  • obawy związane z danymi i prywatnością; 
  • kradzież tożsamości;
  • rozpowszechnianie dezinformacji i fałszywych wiadomości; 
  • możliwości trollingu i zastraszania. 

Media społecznościowe 2.0 to także koncepcja, zgodnie z którą sposób, w jaki konsumujemy tradycyjne media, takie jak CNN czy Fox News, szybko się zmienia. Obecnie coraz bardziej prawdopodobne jest, że treści pochodzące od tych producentów będą konsumowane w formie krótkich materiałów na platformach takich jak YouTube lub udostępniane na Twitterze i TikToku, gdzie mogą być dyskutowane i oceniane, a nie tylko biernie konsumowane. To z kolei powoduje zmiany w sposobie tworzenia takich treści — z naciskiem na treści, które mogą być pakowane w małych częściach, które można udostępniać.

Gospodarka twórców

Wreszcie, tradycyjne, mainstreamowe i masowe formy mediów i rozrywki będą nadal tracić na znaczeniu na rzecz bardziej spersonalizowanych, niszowych i społecznościowych mediów znanych jako gospodarka oparta na twórcach. 

Media głównego nurtu będą starały się naśladować metody działania takich platform, jak YouTube, TikTok czy Twitch, pozycjonując swoje gwiazdy i celebrytów jako „influencerów” i wprowadzając do swojej oferty więcej treści generowanych przez społeczność. Coraz większą popularność będą zyskiwały krótkie formy wideo i platformy oparte na twórcach, zwłaszcza takie, które pozwalają widzom nawiązywać osobiste relacje i znajomości z ulubionymi twórcami i influencerami. 

Suma pieniędzy wypłacanych twórcom za pośrednictwem platformy Patreon podwoiła się z 1 miliarda dolarów w 2020 roku do 2 miliardów dolarów w 2021 roku, a wzrost ten będzie prawdopodobnie kontynuowany w 2022 i 2023 roku. Jest to znak, że odbiorcy coraz bardziej akceptują ideę pomijania sieci i platform w celu nawiązania bezpośredniego kontaktu z ulubionymi twórcami.

Podsumowanie — co nadejdzie w przyszłości?

Prawdopodobnie największym trendem w niedługiej przyszłości oraz spójnym wątkiem omawianych tu trendów — będzie pozostawanie w kontakcie bez względu na to, gdzie się znajdujesz, co będzie coraz ważniejsze ze względu na działania prowadzone w domu. 

Pojawi się zapotrzebowanie na narzędzia do komunikacji i współpracy, a narzędzia te muszą być w stanie zintegrować przepływy pracy operacyjnej. Będzie to niezbędne do skutecznego radzenia sobie z trendami technologicznymi w mediach i rozrywce. 

Ważne będzie również obserwowanie postępów w przechodzeniu od operacji w siedzibie firmy do operacji w chmurze. I choć badania wyraźnie wskazują na tendencje do przyjmowania rozwiązań zdalnych i opartych na chmurze, to rzeczywistość jest zupełnie inna. Nie jest to tak proste, jak się uważa. Może to wynikać po części z faktu posiadania inwestycji w siedzibie firmy i tego, jak studio może łaskawie przenieść tę inwestycję w sposób, który nie będzie powodował zakłóceń. Przejście na operacje w chmurze będzie bardziej stopniowe, niż wcześniej przewidywano. 

Nie można iść naprzód, nie można się rozwijać, nie można pozostać istotnym lub konkurencyjnym i rzucić wyzwania trendom technologicznym w mediach i rozrywce w przyszłości bez zmian, a zaufanie jest bardzo ważne, aby wspierać i napędzać zmiany. 

Istnieje coraz większa potrzeba, aby dostawcy technologii ściśle współpracowali z nabywcami technologii, a także partnerami i sprzedawcami w branży, która w tak krótkim czasie przeszła niesamowite zmiany. A teraz, w roku 2022, droga przed nami jest płynna, ale pełna możliwości implementowania innowacji. Trzeba zaufać swoim partnerom, dostawcom i usługodawcom, aby sprostać potencjałowi tego, co przed nami.

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe