informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Przepis na zadowolonego pracownika? Składniki: rozmowa, integracja, imprezy tematyczne
Materiały prasowe

Przepis na zadowolonego pracownika? Składniki: rozmowa, integracja, imprezy tematyczne

HR / 2019.10.16

Firma to ludzie. To oni pozyskują nowych klientów, zwiększają poziom sprzedaży, dbają o terminowe wykonywanie kontraktów. To ich zaangażowanie przekłada się na mierzalne efekty. Badania wykazały jednak, że tylko 13% pracowników na całym świecie angażuje się w swoją pracę, czerpiąc z niej jednocześnie satysfakcję. Co zrobić, by twoi pracownicy znaleźli się w pozostałych 87%? Rozmowa, integracja, imprezy tematyczne – czy te rozwiązania przyniosą efekty? 

Praca pracą, ale...

Raport „Nowa era motywacji” wskazuje, że utrzymanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym pracowników jest coraz większym wyzwaniem dla wielu pracodawców. Efekt? Co czwarty pracownik dopuszcza możliwość zmiany miejsca pracy w ciągu najbliższych 6 miesięcy. 17% z kolei przewiduje, że taka sytuacja może się wydarzyć w perspektywie kolejnego półrocza. Alarmujące jest również to, że aż 34% osób, które wyrabiają nadgodziny, robi to pod presją swoich przełożonych. A liczba nadgodzin stale rośnie. Rezultat? Według Hays Poland i Mind & Soul Business, typowy pracownik bliskie relacje utrzymuje tylko z 2-3 osobami. Partnerom życiowym poświęca średnio 6 godzin tygodniowo, a dzieciom 9 godzin. W pracy spędza zaś średnio 45 godzin - jak wynika z badania Kantar Millward Brown dla Work Service. Efektem tego jest brak satysfakcji z wykonywanej pracy, zmęczenie i zaniedbywanie innych sfer życia. 

Co zatem zrobić, by odwrócić ten trend i zyskać zadowolonego, lojalnego i zaangażowanego pracownika?  

Mit „dobrej atmosfery” jednak prawdziwy?

Efektywność i zaangażowanie pracowników można stymulować na różne sposoby. Coraz popularniejsze stają się jednak projekty z zakresu well-being, w których nacisk położony jest m.in. na aspekty takie jak:  

  • społeczność (budowanie więzi ze współpracownikami),
  • relacje (dobry kontakt z innymi pracownikami; życzliwość i zaufanie).

Według raportu „Szczęście w pracy Polaków” to właśnie relacje zaczynają odgrywać coraz większą rolę jako czynnik mający wpływ na poziom zadowolenia z pracy (2018 - 75%; 2017 -50%). Równie istotne okazały się czynniki takie jak: „współpracownicy, na których można liczyć” oraz „przyjazna atmosfera w pracy”. Co ciekawe, aż 54% badanych poleca swoją firmę właśnie ze względu na panującą w niej atmosferę. To podpowiedź dla wielu pracodawców. Warto skupić się na wzmacnianiu więzi, integrowaniu zespołu (m.in. przez imprezy tematyczne). Budowaniu zgranej społeczności. I choć tak wiele osób z dużym dystansem podchodzi do hasła „dobra atmosfera w miejscu pracy”, w praktyce okazuje się, że naprawdę jest to istotny aspekt.

- Uświadomić sobie trzeba, że komunikacja w firmie jest jak miecz obosieczny. Właściwie zarządzana przynosi zyski. Nieefektywna - same straty - mówi Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający w agencji PR Commplace. - Warto rozpocząć od przeprowadzenia audytu komunikacyjnego. Jego efekt pozwoli odpowiedzieć na pytania, jak wykorzystać potencjał ludzki, w jaki sposób skłonić pracowników do pracy w zespole, gdzie występują zatory komunikacyjne. Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych przyniesie same korzyści: efektywniejsze usługi, wzrost satysfakcji klientów i co istotne – wzmocni relację w zespole- dodaje specjalista z Commplace. 

Imprezy tematyczne: integruj, angażuj, buduj relacje

„Wspólne spędzanie czasu przez pracowników, niekoniecznie polegające na wykonywaniu obowiązków służbowych, to dobra okazja do budowania relacji i zacieśniania więzi” - tłumaczy Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka Dworu Korona Karkonoszy.

- Imprezy tematyczne typu gra scenariuszowa (np. Kryminalne zagadki Karkonoszy lub Igrzyska firmowe) pozwolą oderwać się od codziennej pracy, zwiększyć zaufanie wewnątrz zespołu oraz spojrzeć życzliwie na osoby, z którymi być może do tej pory tylko mijaliśmy się w firmowych korytarzach - dodaje ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

W przypadku organizatorów - warto by tego rodzaju imprezy tematyczne odbywały się w lokalizacjach, które oferuje także dodatkowe możliwości - w tym nocleg czy organizację ogniska, oraz dysponują odpowiednią ilością miejsc noclegowych, które umożliwią nocleg zarówno pracownikom, jak i np. ich rodzinom. Dzięki temu pracownicy będą mogli spędzić trochę czasu ze sobą, jednocześnie nie zaniedbując swoich bliskich. Wygrają zatem wszystkie strony. 

Czy to się faktycznie opłaca? Richard Branson powiedział kiedyś: „Siłą są ludzie. To prawdziwy motor każdego biznesu. Dobrzy ludzie nie tylko są kluczowi dla firmy, oni są firmą!”. Być może warto posłuchać wskazówki miliardera. 

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe