Lekcje z robotyki
Przy gdańskiej szkole powstało pierwsze w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. 210 uczniów już odbyło w nim staże.
Zajęcia z druku 3D, staże z robotyki, nauka programowania, a nawet prace przy projektach realizowanych z grantów NCBiR – takie możliwości czekają na uczniów liceum CHALO – Chrześcijańskiego Autonomicznego Liceum Ogólnokształcącego. Wszystko dzięki działającej przy szkole firmie Avena Technologie, specjalizującej się w pracach badawczo-rozwojowych, automatyzacji produkcji i innowacjach w zakresie wykorzystania robotów w produkcji, handlu i branży spożywczej.
Zajęcia z druku 3D, staże z robotyki, nauka programowania, a nawet prace przy projektach realizowanych z grantów NCBiR – takie możliwości czekają na uczniów liceum CHALO – Chrześcijańskiego Autonomicznego Liceum Ogólnokształcącego. Wszystko dzięki działającej przy szkole firmie Avena Technologie, specjalizującej się w pracach badawczo-rozwojowych, automatyzacji produkcji i innowacjach w zakresie wykorzystania robotów w produkcji, handlu i branży spożywczej.
Z możliwości odbycia zajęć praktycznych dotychczas skorzystało już ponad 200 uczniów i brali oni udział w tak wyjątkowych przedsięwzięciach, jak prace nad przygotowaniem ramienia robota, zakończonego chwytakiem pneumatycznym. Jest on przygotowywany m.in do zautomatyzowanej produkcji pizzy z pieca. Po zakończeniu projektu w szkole będzie mogła powstać pierwsza w Polsce, a być może i na świecie zautomatyzowana pizzeria działająca na terenie szkoły. Ma w niej powstać całkowicie zautomatyzowana produkcja pizzy, która obejmie obsługę magazynu, wyrabianie ciasta, dobór składników, podawania tacek jednorazowych, wydawania, a także nakładania sosów i wydawania napojów. Po zakończeniu wakacji uczniowie uczęstniczący w zajęciach z programowania biorą udział w pracach nad oprogramowaniem, które posłuży do pracy robota do pizzy – mówi Maciej Szulc, prezes zarządu Avena Technologie. To szalenie ciekawy projekt, który rozpala wyobraźnię młodych ludzi, a przez to inspiruje, pozwala ukierunkować pasje i rozwinąć umiejętności, z którymi adepci zajęć praktycznych, jakie są realizowane u nas pójdą na studia. Mamy z tego olbrzymią satysfakcję, tym bardziej, że kilku naszych stażystów dostało się z bardzo dobrymi wynikami na Politechnikę Gdańską, gdzie studiują na kierunku Automatyki, Robotyki i Cybernetyki oraz Elektrotechnika.
Współpraca naszej szkoły w firmą prowadzącą działalność badawczo-rozwojową to dla naszych uczniów duża szansa rozwojowa – mówi Anita Turowska, dyrektor Chrześcijańskiej Szkoły Montessori w Gdańsku. Automatyka, robotyzacja i nowoczesne technologie to bardzo przyszłościowy kierunek, a zarazem doskonałe możliwości dla naszych uczniów, którzy mają szansę korzystać ze staży w Avena Technologie.
Zajęcia praktyczne odbywają też uczniowie klas IV-VIII. Trwają one zazwyczaj łącznie około 10 h projektowych, a obejmują zawsze praktyczne zadania. Oprócz wymienionych już zajęć z druku 3D, robotyki, programowania oraz prac konstrukcyjnych ramienia robota uczniowie biorą udział także w pracach nad systemem wizyjnym pracy robotów, pracami nad przygotowaniem zautomatyzowanej mini pizzerii, a także nad ramieniem robota pełniącym funkcje pomocnicze w gastronomii.
W liceum CHALO obecnie uczy się 86 uczniów, z czego w stażach w minionym roku szkolnym wzięło udział 23 uczniów, a dotychczas projekt objął już ponad 200 osób. Liceum działa na gdańskim Przymorzu, obok szkoły podstawowej, w której uczy się ponad 150 dzieci. Dzięki międzynarodowej unifikacji metod nauczania programu Montessori w obu szkołach poza uczniami z Trójmiasta uczą się także dzieci z zagranicy orazuczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
źródło: informacjebranzowe.pl