Przychody na poziomie 1,2 mld euro – Grupa Candy podsumowuje 2017 rok
Grupa Candy zamknęła rok finansowy 2017 z wynikiem 1,2 miliarda euro, odnotowując tym samym wzrost przychodów o 14% w porównaniu do poprzedniego roku. Dzięki skoncentrowaniu się na innowacjach, nowoczesnych technologiach oraz loT (internecie rzeczy) koncern po raz kolejny wykazuje największy wzrost na rynku urządzeń AGD w Europie. Grupa jednak nie spoczywa na laurach – zainwestowała 15 mln euro w uruchomienie nowej linii produkcyjnej w Turcji.
Rok 2017 dla Grupy Candy zakończył się kolejnym sukcesem – sprawozdanie finansowe za miniony rok Candy zamyka ze skonsolidowanymi przychodami na poziomie 1,2 miliarda euro, poprawiając tym samym rezultaty osiągnięte w 2016 roku. To wzrost przychodów o 14% w porównaniu do minionego okresu rozliczeniowego. Poza wzrostem skonsolidowanych przychodów Candy odnotowała również wzrost udziałów rynkowych w segmencie dużego AGD w Europie, które w porównaniu do roku 2016 zwiększyły się o 0,4% – to wskazuje, że Candy po raz drugi z rzędu osiąga największy wzrost wśród głównych graczy rynkowych w tym sektorze.
“Dodatni wynik za rok finansowy 2017 stanowi potwierdzenie rozwoju Grupy Candy, która już drugi rok z rzędu pokazuje, że jest koncernem odnotowującym największy wzrost w Europie na rynku dużych urządzeń AGD. Dzięki stale różnicowanej i rosnącej ofercie, szczególnie w ofercie marek międzynarodowych Candy i Hoover, jesteśmy w awangardzie innowacji na rynku europejskim tak pod względem gamy produktów, jak i rozwiązań technologicznych.” – podkreśla Prezes Grupy Candy, Beppe Fumagalli.
Grupa Candy (w tym marki Candy i Hoover) działa głównie w trzech sektorach rynku AGD: pralki, urządzenia do zabudowy oraz małe urządzenia AGD. Większość obrotów osiąga na rynkach Unii Europejskiej, w tym w krajach tj.: Wielka Brytania (21%), Francja (18%), Włochy (17%), Półwysep Iberyjski (6.5%), Niemcy (4.5%), a także Rosja, gdzie udział w rynku silnie wzrasta.
- Plany na kolejne lata
Na sukces Grupy Candy ogromny wpływ mają wysoko rozwinięte możliwości techniczne oraz znaczne skoncentrowanie się na innowacjach. Potwierdza to pozycja Grupy jako lidera w dziedzinie produkcji urządzeń AGD podłączonych do internetu oraz w sprzedaży urządzeń smart – szczególnie w segmencie pralek, gdzie Candy posiada aż 61% udziałów w rynku europejskim.
Po dotychczasowych sukcesach Grupa Candy planuje w ciągu kolejnych 4 lat zwiększyć przychód spółki do poziomu 2 mld euro. Aby wspierać te plany, Grupa Candy uruchomiłanowy zakład produkcyjny w Turcji, który specjalizuje się w produkcji inteligentnych zmywarek opartych na koncepcji Przemysłu 4.0. Zakład będzie miał moce produkcyjne na poziomie 800 000 sztuk rocznie, a łączna wartość inwestycji wyniosła Grupę 15 mln euro.
Biznesplan Grupy Candy na lata 2017-2019 zakłada inwestycje w wysokości 105 mln euro w dalszy rozwój innowacji oraz marketingu i komunikacji. Ciągłe innowacje marek wchodzących w skład Grupy oraz ich odpowiednia komunikacja to dwa niezbędne elementy pozwalające poznać i spełnić preferencje różnych grup docelowych, w tym przede wszystkim dopasować produkty do potrzeb klientów.
źródło: informacjebranzowe.pl