Qualtrics otwiera w Polsce pierwsze biuro R&D poza USA
Qualtrics, światowy lider w dziedzinie Experience Management, oficjalnie zainaugurował działalność swojego biura w Krakowie, które będzie centrum inżynieryjnym firmy na region EMEA. W przeciągu najbliższych dwóch lat znajdzie tu zatrudnienie 120 osób.
Uroczyste otwarcie krakowskiego biura odbyło się 28 lutego w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha.
W wydarzeniu, które zgromadziło ponad 300 uczestników z branży technologicznej, wzięli udział przedstawiciele firmy, m.in. John Thimsen, VP działu Engineering w Qualtrics wcześniej pracujący w Amazon, oraz Piotr Uryga, dyrektor Qualtrics w Polsce. Przybliżyli historię firmy, która w zaledwie 16 lat rozwinęła się z czteroosobowego start-up’u do wycenianego dziś na 2,5 mld USD biznesu, dzięki swojemu innowacyjnemu produktowi – pierwszej i jedynej na świecie kompleksowej platformie do zarządzania doświadczeniami – Experience Management Platform™. Krakowskie biuro będzie odpowiedzialne za rozwój i innowacje tej sztandarowej platformy Qualtrics.
Od domowego start-up’u do pierwszej na świecie platformy Experience Management
Qualtrics, dziś światowy lider w dziedzinie Experience Management oferujący swoje usługi w modelu „Software as a Service”, powstał 16 lat temu w USA z inicjatywy braci Ryana i Jareda Smith, ich ojca Scotta i przyjaciela Stuarta Orgilla. Początkowym pomysłem czwórki założycieli było opracowanie oprogramowania, które ułatwiłoby analizę dużej ilości zaawansowanych danych gromadzonych w trakcie badań akademickich. Z upływem lat, dzięki systematycznie i dynamicznie rosnącej liczbie użytkowników, zakres działania firmy się poszerzał. Bazując na swoim 15-letnim doświadczeniu i w oparciu o dane dostarczone przez miliony użytkowników, w 2017 roku Qualtrics uruchomił swój innowacyjny produkt - Qualtrics Experience Management (XM) Platform™. Tak powstała jedyna na świecie zintegrowana platforma, która umożliwia firmom i organizacjom badanie i optymalizację 4 podstawowych rodzajów wrażeń, wpływających na ich działalność: doświadczenia klienta, doświadczenia pracownika, wizerunku marki oraz postrzegania produktu.
Dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom dla biznesu, firma cieszy się dziś silną pozycją wśród najlepszych firm technologicznych w swoim obszarze biznesowym. W prestiżowym rankingu „Forbes 2017 Cloud 100” została wyróżniona na szóstym miejscu oraz zajęła dziewiąte miejsce w zestawieniu Top10 najszybciej rozwijających się innowacyjnych firm. Na przestrzeni ostatnich lat Qualtrics notuje niezwykle dynamiczny wzrost, zatrudniając obecnie ponad 1600 osób w 13 biurach na trzech kontynentach. Rozwiązaniom firmy zaufało dotąd ponad 8500 przedsiębiorstw z całego świata, w tym ponad 75% firm uwzględnionych na liście „Fortune 100”, a także 99 ze 100 najlepszych amerykańskich szkół biznesu.
Kierunek – Polska. Lider szuka talentów w Krakowie
Teraz firma otwiera w Polsce pierwsze poza USA biuro R&D, które będzie centrum inżynieryjnym firmy na region Europy i Azji Środkowo-wschodniej (EMEA). Na jego siedzibę Qualtrics wybrał Kraków. Polskie miasto wygrało w konkurencji z innymi europejskimi lokalizacjami np. Budapesztem, Monachium, Londynem czy Paryżem. O wyborze Krakowa zdecydowała dostępność wysoko kwalifikowanej kadry, zarówno doświadczonych specjalistów, jak i utalentowanych absolwentów lokalnych uczelni, oraz dobry klimat inwestycyjny.
Krakowskie biuro będzie jedną z trzech głównych lokalizacji odpowiedzialnych za rozwój oprogramowania, zarządzanie produktem oraz innowacje. Firma już rozpoczęła rekrutację i poszukuje zarówno doświadczonych inżynierów, jak i utalentowanych absolwentów uczelni technicznych i biznesowych. Do końca 2019 roku zespół ma liczyć 120 osób.
„To wspaniały czas i niesamowite doświadczenie być częścią zespołu Qualtrics. Nasza innowacyjna technologia zmienia świat danych i sposób ich analizowania. Jestem zaszczycony, że mogę współpracować z utalentowanymi polskimi inżynierami, którzy będą odgrywali kluczową rolę w rozwijaniu i ulepszaniu naszej Platformy” – mówi John Thimsen, wiceprezes w Qualtrics. „Jesteśmy firmą technologiczną, a nasza zespół w Krakowie będzie niewątpliwie motorem napędowym do dalszego globalnego rozwoju Qualtrics w kolejnych latach” – dodaje Thimsen.
Gdzie leży sekret sukcesu Qualtrics?
Rozwiązania opracowane przez Qualtrics pozwalają firmom i organizacjom zrozumieć, dlaczego osiągają określone wyniki i podejmować decyzje oparte o nowy rodzaj danych – X-data™ (z ang. experience data). Większość organizacji ma do dyspozycji tradycyjne twarde dane operacyjne (O-data), czyli np. wyniki sprzedaży, analizy liczbowe czy dane osobowe, pokazujące co wydarzyło się w przeszłości. Czego jednak w tym podejściu brakuje to uchwycenie i zrozumienie, jakie przesłanki stoją za tymi wynikami, skąd się wzięły te konkretne wyniki biznesowe. I właśnie analiza danych X-data™ pomaga wypełnić tę lukę.
Dzięki jednoczesnej analizie O-data i X-data™ firmy mogą lepiej zrozumieć swoją rzeczywistość biznesową i wytyczyć odpowiedni kierunek zmian, które powinny powziąć, aby poprawić swoje wyniki, i to zarówno w sferze obsługi klientów, przy tworzeniu nowych produktów, budowaniu reputacji marki czy rozwijaniu i ulepszaniu środowiska pracy dla swoich pracowników.
„Większość firm dysponuje ogromną ilością danych operacyjnych, O-data, natomiast nie ma dostępu do X-data™, co powoduje olbrzymią lukę w procesie analizy sytuacji i zrozumieniu, dlaczego dzieją się określone rzeczy oraz jak dostosować do nich kolejne decyzje. Nazywaliśmy to „luką doświadczeń”, a nasz system Qualtrics Experience Management Platform jest kluczowym rozwiązaniem do wypełnienia tej luki” – mówi Ryan Smith, CEO i współzałożyciel Qualtrics.
Rewolucja doby “ekonomii doświadczeń”
Stworzona przez Qualtrics Experience Management Platform™ to jedyne na świecie zintegrowane rozwiązanie, które umożliwia firmom i organizacjom badanie i optymalizację 4 podstawowych rodzajów wrażeń wpływających na działalność firmy: doświadczenia klienta, doświadczenia pracownika, wizerunku marki oraz postrzegania produktu.
Termin Experience Management odnosi się do trendu „ekonomii doświadczeń”, który bardzo dynamicznie rozwija się w ostatnich latach i znajduje zwolenników wśród coraz większej liczby firm. Obserwując zmieniające się zachowania konsumentów, którzy podejmując decyzje zakupowe, coraz częściej kierują się wizerunkiem danej marki, przedkładając wartości emocjonalne nad sam produkt czy usługę, największe firmy zaczęły inwestować ogromne pieniądze w budowanie swojego wizerunku i sposobu, w jaki budzą emocje u swoich odbiorców. Szczególnie młodzi ludzie skłonni są wydać często niemałe pieniądze, by przeżyć coś wyjątkowego, zamiast gromadzić więcej rzeczy. Upatrując w tym swojej szansy, biznes zaczął skupiać się na doświadczeniach i niematerialnych aspektach swojego funkcjonowania.
Efektywność i przydatność rozwiązań dostarczonych przez Qualtrics XM Platform docenili odbiorcy na całym świecie. Ponad połowa ze 100 najlepszych uniwersytetów w Europie korzysta ze wsparcia Qualtrics, w tym Uniwersytety Cambridge, Oxford oraz Uniwersytet w Edynburgu. Wśród klientów się takie marki jak Allianz, Adidas, BMW, Ferrari, ING, Porsche, Coca-Cola czy Philips.
źródło: informacjebranzowe.pl