

R22 S.A. realizuje cele emisyjne - spółka przejmuje Kei.pl
Na dzień przed giełdowym debiutem, poznańska spółka R22 S.A., poprzez spółkę zależną ze swojego segmentu hostingowego, podpisała umowę inwestycyjną na zakup 100% udziałów w podmiocie będącym właścicielem 18-letniej marki Kei.pl. Tym samym R22 jeszcze przed pierwszym notowaniem akcji na GPW realizuje cele emisyjne pokazując, że świetnie radzi sobie z przejmowaniem stosunkowo „nowych”, jak i już mocno ugruntowanych marek hostingowych.
Grupa R22 po przejęciu Kei.pl powiększy swój udział w rynku i umocni się w gronie liderów polskiej branży hostingowej. Kei.pl wypracowała przychody za ostatni zamknięty rok obrotowy 2016 na poziomie ponad 8 mln zł, ma ok. 14 tys. klientów oraz ponad 18 tys. obsługiwanych domen. Dodatkową korzyścią z transakcji dla R22 jest także posiadane przez Kei.pl nowoczesnego data center w Krakowie o powierzchni około 1000 m2.
Transakcja nie byłaby możliwa, gdyby nie ogromne doświadczenie Grupy R22 w przejęciach. W skład marek hostingowych Grupy R22, powstałych historycznie na bazie poznańskiego Ogicom, wchodzą wcześniej przejęte marki: Domeny.pl, Hekko.pl, SuperHost.pl, Biznes-Host.pl, Active24, a w drugim półroczu 2017 roku także Linuxpl.com i FutureHost.
- Akwizycja to proces znacznie wykraczający poza zaproponowanie odpowiedniej ceny. W toku wieloletniej praktyki wypracowaliśmy unikatowe know-how, dotyczące prowadzenia negocjacji, zawierania umowy, finansowania, ale także integracji kupionych biznesów, bez której nie udałoby się uzyskać efektów synergicznych. To właśnie sprawność działań wykonywanych po dokonaniu transakcji sprawia, że operacja tego rodzaju przynosi spodziewane korzyści – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu oraz założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki R22 S.A.
W wyniku dotychczasowych przejęć, klienci Grupy R22 do tej pory zyskiwali między innymi:
- poprawę jakości obsługi Klienta, w tym - przede wszystkim - skrócenie czasu reakcji,
- lepszą odporność na ataki sieciowe typu DDOS,
- łatwiejszy dostęp do szerszej oferty produktowej (m.in. w zakresie VPS, SSL, SEO),
- lepsze narzędzia codziennej pracy, np. innowacyjne mechanizmy audytowania stron, wyszukiwania nazw domenowych, czy też wygodne kreatory.
Działając na wielką skalę, w oparciu o wiele marek o różnym rodowodzie, spółka R22 wykorzystuje najlepsze praktyki z każdej z nich, uzyskując nie tylko proste, klasyczne efekty ekonomii skali, ale także bonusy w obszarze zarządzania wiedzą w organizacji.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
CH Focus zaprasza do dzielenia się dobrem – świąteczna akcja charytatywna
2025.12.12Dlaczego wszyscy będziemy chcieli jeździć elektrykami? Ekspert o przyszłości rynku motoryzacyjnego
2025.12.12Ponad połowa designerów chce się szkolić ze sztucznej inteligencji. Najnowsze narzędzie AI redefiniuje ich rolę i spycha umiejętności projektowe na dalszy plan. Komentarz ekspercki
2025.12.12SMA rozszerza portfolio Large-Scale dla systemu BESS i elektrowni PV
2025.12.12Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09





