Rekordowy rok dla branży suplementów diety. Polski Olivit zwiększył przychody o 43 proc. r/r do poziomu 34 mln zł i wprowadził na rynek nową markę suplementów
Przychody Olivit – polskiej firmy dystrybuującej i produkującej suplementy diety w Polsce i za granicą – wzrosły o 10,3 mln zł w 2021 roku do poziomu 34 mln zł (wzrost o 43 proc. r/r). W ubiegłym roku rodzima firma zyskała na związanym z pandemią, ponad dwukrotnie większym zainteresowaniu suplementami wśród Polaków. W 2021 poznański Olivit z sukcesem wprowadził na rynek nową markę suplementów diety – OSAVI, a w tym roku planuje uruchomić aplikację internetową z zaawansowanym testem dopasowania suplementów diety.
Polacy w pandemii kupują suplementy
Polacy w czasie pandemii znacznie chętniej niż wcześniej sięgają po suplementy diety. Z danych firmy PMR wynika, że najczęściej kupowane są suplementy poprawiające odporność, a w szczególności witamina D. Szacunki wskazują, że w zeszłym roku wartość rynku suplementów w Polsce przekroczyła 6,5 mld zł, a przyrost sprzedaży był dwukrotnie wyższy w stosunku do 2020 roku.
Dystrybuując suplementy diety w Polsce, Wielkiej Brytanii i niemal całej EU przez prawie 15 lat, widzimy jak rynek się przemienia, a ostanie 2 lata to całkowita zmiana w podejściu Polaków do tematu profilaktyki zdrowotnej, której częścią jest suplementacja. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez PMR 44 proc. badanych kupuje suplementy częściej niż przed pandemią, a blisko połowa – 48 proc. – chce dzięki nim wspierać odporność swojego organizmu. Ten trend powinien utrzymać się przez kolejne lata. Dlatego mamy nadzieję na dalsze zwiększanie udziału rynku jako polska firma, ale też przychodów oraz zysku, który planujemy przeznaczać na rozwój i badania naszych suplementów – podsumowuje Armand Przygodzki, CEO Olivit.
Dobry rok dla Olivit
Olivit to poznański dystrybutor i producent suplementów diety, który powstał w 2015 roku. W poznańskiej siedzibie firmy zatrudnionych jest 90 pracowników. Wstępne dane finansowe za 2021 rok wskazują, że przychody firmy sięgnęły 34 mln zł. Stanowi to wzrost o 43 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w 2020 roku (23,7 mln zł). Wtedy też firma odnotowała zysk netto na kwotę prawie 1,5 mln zł. Dane dotyczące poziomu zysku netto osiągniętego w 2021 roku nie są jeszcze dostępne.
OSAVI planuje ekspansję
Nasze plany ekspansji zakładają rozbudowę portfolio o kolejne 20-30 produktów oraz edukację konsumentów na temat tego, jak ważna jest jakość przyjmowanych suplementów. Dlatego nasz cel na 2022 rok to rozwiewanie wątpliwości na temat składów i jakości suplementów diety. Jesteśmy firmą, która jako jedna z niewielu w branży zleca badania swoich produktów niezależnym laboratorium oraz wierzy w proste i naturalne składy pozbawione zbędnych wypełniaczy i niezdrowych dodatków. W produktach OSAVI dbamy o ograniczanie do minimum śladu węglowego w produkcji. Używamy opakowań z tzw. BioPET-u (30% tworzywa pochodzi z trzciny cukrowej), które wraz z etykietami są w całości zdatne do recyklingu. Dbamy nie tylko o planetę, lecz także o zdrowie oraz dobre samopoczucie konsumentów. Dlatego jeszcze w tym roku planujemy udostępnić platformę online, która dopasuje niezbędne i brakujące witaminy oraz składniki diety. Pozwoli to precyzyjnie dobrać indywidualny zestaw suplementów i zadbać holistycznie o nasze zdrowie – dodaje Armand Przygodzki.
Poznański Olivit posiada sieć dystrybucyjną w Polsce składającą się z ponad 1500 partnerów biznesowych – od zielarni aż po największe sieci handlowe. W zeszłym roku Olivit wprowadził na rynek własną polską markę suplementów diety premium – OSAVI. Suplementy firmy są dziś dostępne m.in. w sklepach sieci Super-Pharm, a ich sprzedaż prowadzona jest również w wielu sklepach online, a także na platformach Allegro i Amazon.
źródło: informacjebranzowe.pl