Rekordowy wzrost obrotów firmy Dyson do 1,7 mld funtów dzięki inwestycjom w nowe technologie
W 2015 r. firma Dyson – wiodący w świecie dostawca najnowszych rozwiązań technologicznych dla gospodarstw domowych i biur – odnotowała rekordowy wzrost obrotów w skali globalnej o 26% do poziomu 1,7 mld funtów szterlingów. Wartość inwestycji firmy w nowe technologie wzrosła do 206 mln funtów, a zyski wzrosły o 19% do 448 mln funtów. Firma Dyson rozwija się wyjątkowo dynamicznie w Azji i Europie. Ponadto przygotowuje się do wprowadzenia na rynek kolejnych ciekawszych i bardziej inteligentnych urządzeń, które powstaną w oparciu o opatentowane technologie.
Firma Dyson zawdzięcza globalny wzrost obrotów w 2015 r. rosnącej popularności zaawansowanej technologii odkurzaczy zasilanych bateriami i rozwojowi gamy produktów służących kontroli środowiska, głównie w kategorii oczyszczaczy i nawilżaczy powietrza w Azji.
Rynek krajów Azji i Pacyfiku wzrósł w ubiegłym roku o 70%, stając się najważniejszym regionem dla firmy Dyson. Chiny ze wzrostem przychodów o 222% są obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem sprzedaży jej produktów. Firma Dyson jest obecna na rynku chińskim od niespełna trzech lat, ale zyskała już pozycję wiodącego dostawcy odkurzaczy i nawilżaczy powietrza. Japonia ze wzrostem o 48% jest jej drugim największym rynkiem. Dzięki wzrostowi aż o 185% Korea Południowa znalazła się w pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków firmy Dyson. Z kolei w Europie wzrost wyniósł 38%. Wartość sprzedaży urządzeń bezprzewodowych zwiększyła się dwukrotnie, dzięki czemu firma Dyson stała się liderem na rynku niemieckim i umocniła swoją pozycję w Austrii, Szwajcarii, Francji, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W 2015 r. firma Dyson odnotowała największą rentowność sprzedaży ponownie w Stanach Zjednoczonych, natomiast rynek kanadyjski wzrósł o 25%.
Max Conze, dyrektor generalny firmy Dyson, powiedział: „Rok 2015 był wyjątkowy pod względem wzrostu w Azji i Europie, co świadczy o tym, że ludzie na całym świecie oczekują lepszych technologii. Bieżący rok będzie przełomowy, ponieważ wprowadzamy na rynek jeszcze ciekawsze i bardziej inteligentne rozwiązania powstające na bazie opatentowanych technologii”.
W 2016 r. firma Dyson planuje wydawać 5 mln funtów tygodniowo na badania i rozwój oraz przeznaczyć dodatkowo 100 mln funtów w okresie kolejnych trzech lat na inwestycje w technologie innych podmiotów. Obecnie trwają prace nad 40 nowymi produktami. W marcu Dyson wprowadzi na rynek wentylator i oczyszczacz powietrza Dyson Pure Cool™ Link, który automatycznie usuwa 99,95% unoszących się alergenów i cząsteczek zanieczyszczeń wielkości 0,1 mikrona[1]. W nowym urządzeniu zastosowano filtr HEPA z włókna szklanego 360° firmy Dyson, który zatrzymuje wszystkie drobne zanieczyszczenia. Wewnętrzne czujniki rejestrują zmiany warunków, a następnie automatycznie dostosowują przepływ powietrza, aby zapewnić ustawioną jakość powietrza. Urządzenie pracuje cicho i zapewnia czyste powietrze w całym pomieszczeniu. Oczyszcza powietrze przez cały rok, a latem może służyć jako wentylator.
Tworząc nowe urządzenie Dyson Pure Cool™ Link inżynierowie z firmy Dyson wykorzystali jednocześnie znajomość dynamiki płynów i systemów filtracji oraz możliwości oprogramowania. Dzięki temu oczyszczacz informuje o jakości powietrza wewnątrz pomieszczeń automatycznie usuwając wykrywane cząsteczki zanieczyszczeń. Jednocześnie na bieżąco przekazuje informacje o jakości powietrza do aplikacji Dyson Link App, wskutek czego to, co niewidoczne, staje się widoczne za jednym dotknięciem palca.
Nowa aplikacja Dyson Link App, opracowana dla systemu iOS i Android, umożliwia użytkownikom zdalne monitorowanie jakości powietrza w pomieszczeniu – nawet gdy są poza domem. W przypadku włączenia trybu automatycznego urządzenie może automatycznie reagować na jakość monitorowanego powietrza.
Dodatkowe informacje
Wzrost w liczbach | 2013 | 2014 | 2015 | zmiana w % 2014-15 |
Obroty (£) | 1,3 mld | 1,38 mld | 1,74 mld | 26% |
Zysk (EBITDA) (mln £) | 324 | 377 | 448 | 19% |
Koszty rozwoju produktów (mln £) | 110 | 167 | 206 | 23,5% |
Łączna liczba pracowników | 4424 | 5227 | 7004 | 34% |
Liczba inżynierów | 1439 | 1837 | 2084 | 13,5% |
Liczba sprzedanych urządzeń | 7 mln | 8 mln | 10 mln | 25% |
- Firma Dyson oferuje swoje urządzenia na 72 rynkach całego świata, przy czym ponad 90% produktów sprzedaje poza terenem Wielkiej Brytanii.
- Średni wiek inżynierów pracujących w firmie Dyson to 26 lat.
- Dyson planuje zatrudnić kolejnych 200 inżynierów.
- W 2016 r. Dyson znalazła się w pierwszej dziesiątce ulubionych marek w Wielkiej Brytanii.
W rankingu YouGov BrandIndex zajęła 5. miejsce wyprzedając takie marki jak M&S, YouTube, Apple i Waitrose. - Z raportu przygotowanego przez portal Statista dla agencji Bloomberg wynika, że w 2016 r. firma Dyson znalazła się na 5. miejscu najlepszych pracodawców w Wielkiej Brytanii.
- W 2016 r. firma Dyson zajęła 4. pozycję w rankingu najbardziej podziwianych marek sporządzonego na podstawie opinii 100 prezesów największych brytyjskich spółek, z których prawie połowa wchodzi w skład indeksu FTSE 350.
[1] Testy przeprowadzone zgodnie z normą EN1822
źródło: dyson/informacjebranzowe.pl