

RIM przegrywa na własnym podwórku z Apple
Liść klonu, Kanadyjska Królewska Policja Konna, hokej na lodzie czy marka Blackberry - czyli Kanada oczywiście. To tylko niektóre zwroty, które kojarzą się ludziom na całym świecie z Kanadą, ale co ważne z których sami Kanadyjczycy są również bardzo dumni. Choć wydaje się, że ze wspomnianego Blackberry już coraz mniej - sprzedaż samrtfonów rodzimego producenta spadła w Kanadzie i to znacznie, a co ważniejsze na rzecz iPhonów marki Apple.
Według nieoficjalnych informacji po raz pierwszy iPhone może pochwalić się większą sprzedażą w Kanadzie niż BlackBerry. W 2011 roku RIM sprzedało 2.08 mln telefonów BlackBerry w Kanadzie, podczas gdy Apple 2.85 mln iPhone'ów. Dla porównania wystarczy wspomnieć o latach minionych, kiedy to w 2010 BlackBerry sprzedał pól miliona więcej urządzeń niż Apple, a w 2008 roku pięć razy więcej niż producent z Cupertino. Wszystko wskazuje na to, że Kanadyjczycy nie są już tak mocno zainteresowani Blackberry.
Zdecydowanie nie jest to dobry znak dla RIM, które na dniach ma ogłosić raport i wyniki finansowe za kolejny kwartał. A i te nie będą prawdopodobnie dobre. Według Bloomberga w czwartym kwartale zysk RIM spadł o ponad połowę do 82 centów za akcję, sprzedaż prawdopodobnie spadła o 18% do 4.53 miliardów dolarów. Na drugim krańcu zaś jest Apple - w czwartym kwartale zysk wzrósł ponad dwukrotnie do 13.1 miliardów dolarów, a przychody wzrosły o 73% do 46.3 miliardów dolarów.
źródło: bloomberg/agdrtv24.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





