informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Sony i Swisscom zaprezentowały na Festiwalu Filmowym w Locarno pierwszy w branży całkowicie wirtualny system organizacji pracy

Sony i Swisscom zaprezentowały na Festiwalu Filmowym w Locarno pierwszy w branży całkowicie wirtualny system organizacji pracy

Technologie / 2017.09.20

Sony Professional Solutions Europe oraz firma Swisscom, największy w Szwajcarii dostawca usług teleinformatycznych, zaprezentowały na Festiwalu Filmowym w Locarno działającą całkowicie w chmurze i umożliwiającą rozpowszechnianie materiału różnymi kanałami platformę do transmisji na żywo i postprodukcji — pierwszą tego rodzaju w branży. Była ona oparta na połączeniu systemu Sony Media Backbone HIVE, technologii strumieniowej transmisji na żywo oraz innowacyjnego wirtualnego miksera Sony z należącymi do firmy Swisscom siecią komórkową 4G, bezpiecznymi centrami przetwarzania danych oraz chmurą. 

Platforma umożliwiała przekaz na żywo i na życzenie materiałów wideo ze zwirtualizowanego systemu organizacji produkcji, będącego pierwszym rozwiązaniem tego rodzaju. Umiejscowienie całej platformy w chmurze umożliwia efektywne tworzenie materiałów niezależnie od wielkości firmy producenckiej czy stacji telewizyjnej.

Podczas Festiwalu Filmowego w Locarno firmy Sony i Swisscom z powodzeniem korzystały z całkowicie wirtualnego systemu organizacji pracy. To innowacyjne rozwiązanie pozwalało ekipom obsługującym wydarzenie na bezprzewodową rejestrację materiału, przy zachowaniu łączności z kamkorderami XDCAM firmy Sony, a nawet smartfonami. Wyprodukowany przez nich materiał był następnie przesyłamy strumieniowo do chmury Swisscom za pośrednictwem sieci komórkowej 4G Swisscom. Dla montażystów oznaczało to dostęp do pojawiających się w chmurze materiałów proxy, gdy ekipa reporterska pracowała jeszcze w terenie, i możliwość rozpoczęcia pracy nad materiałem w edytorze sieciowym, będącym składnikiem systemu Media Backbone Hive. Umieszczenie całej platformy produkcyjnej w chmurze przyniosło jeszcze jedną korzyść: pozwoliło uzupełnić transmisję na żywo o funkcję odtwarzania materiału na życzenie — niedostępną w poprzednich latach. Do uzyskania bardziej finezyjnych efektów zespół mógł używać programu Adobe Premiere, który bezproblemowo współpracował z całą platformą.

Trzy główne, stacjonarne stanowiska festiwalowe, w których produkcja realizowana była tradycyjną metodą, wyposażono także w miniaturowe adaptery bezprzewodowe Sony CBK-WA100 oraz modemy LTE/4G Swisscom, realizujące bezprzewodową transmisję na żywo poszczególnych strumieni do wirtualnego miksera. Dzięki temu zespół przygotowujący materiały do serwisów społecznościowych mógł wykorzystać dowolny materiał w nadawanym codziennie na żywo przez Facebook programie „Good Morning Locarno” bez wysyłania na miejsce dodatkowych ludzi.

Sprawdzona organizacja pracy w stawiającym wysokie wymagania środowisku

Platforma była wykorzystywana przez cały czas trwania 10-dniowego festiwalu, zapewniając nieosiągalny wcześniej poziom elastyczności. „Zapewnienie na Festiwalu Filmowym w Locarno pierwszego tego rodzaju systemu organizacji pracy, który działał wyłącznie w chmurze, to fantastyczne osiągnięcie”, mówi Urs Lehner, dyrektor działu obsługi dużych przedsiębiorstw w Swisscom. „Rozumiemy presję czasu, pod jaką pracują wszyscy: stacje telewizyjne, firmy producenckie i twórcy materiałów. W cyfrowej erze, w której chcemy mieć »wszystko teraz«, zrobiliśmy pierwszy krok, by technologia chmurowa stała się bardziej przystępna dla mniejszych ekip telewizyjnych, a przy tym obniżyliśmy koszty”.

„Bardzo cieszymy się z zacieśnienia naszej współpracy z firmą Swisscom, czego wyrazem jest kolejny przełomowy system organizacji produkcji w chmurze wykorzystany na Festiwalu Filmowym w Locarno”, mówi Richard Scott, dyrektor działu Media Solutions w Sony Professional Solutions Europe. „Wspólnie umożliwiliśmy wyprodukowanie mniejszym kosztem większej ilości materiałów z festiwalu przeznaczonych do wykorzystania na większej liczbie platform. Udało nam się też zwiększyć poziom współpracy między zespołami. Projekt ten dowodzi, że firmy Sony i Swisscom tworzą swoim klientom możliwości wdrażania dynamicznych modeli biznesowych i finansowania działalności nakładami OpEx, dzięki czemu z tej innowacyjnej technologii może skorzystać nadawca każdej wielkości”. Ten skalowalny system organizacji pracy idealnie nadaje się dla podmiotów, które chcą uniknąć nadmiernych inwestycji w infrastrukturę do produkcji na żywo, ale potrzebują czasowego dostępu do odpowiedniego zestawu narzędzi produkcyjnych.

Kontynuacja wcześniejszych osiągnięć

Całkowicie zwirtualizowany system organizacji pracy jest kontynuacją wcześniejszych osiągnięć firm Sony i Swisscom. W 2015 roku oba podmioty wykorzystały technologię zapewniania jakości transmisji QoS (Quality of Service) w kamkorderach XDCAM oraz sieć komórkową 4G Swisscom, by zademonstrować niedrogi system do realizacji programu na żywo. Sony i Swisscom optymalizują tradycyjną, linearną organizację pracy, umożliwiając zmniejszenie kosztów o co najmniej 30%. W roku 2016 ta strategiczna współpraca pozwoliła na skierowanie transmitowanych na żywo strumieni do umieszczonego w chmurze, wirtualnego miksera obsługiwanego przez centrum przetwarzania danych Swisscom. W rezultacie cały system produkcyjny skurczył się do kilku kamkorderów z łączami bezprzewodowymi oraz komputera. Obecnie, w 2017 r., oba podmioty stworzyły całkowicie wirtualną platformę służącą do postprodukcji w chmurze.

źródło: sony/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe