

Sony sprzedaje udziały Samsungowi
Sony zdecydował się sprzedać za 940 milionów dolarów blisko 50% udziału w spółce joint venture, produkującej matryce LCD do telewizorów - południowokoreańskiemu Samsungowi. Japoński gigant w ten sposób chce ograniczyć poniesione ostatnio ogromne straty na rynku telewizorów.
"To bardzo dobre posunięcie z biznesowego punktu widzenia marki Sony" - mówi Keita Wakabayashi, analityk z Mito Securities w Tokio. "Szkoda tylko, że tak późno zdecydowano się na ten krok, skoro już od dłuższego czasu notowano straty."
W listopadzie Sony poinformowało, że czwarty rok obrotowy z rzędu zamknie się stratą w sprzedaży telewizorów z wynikiem na poziomie 2,2 miliarda dolarów. W poniedziałek natomiast japoński gigant poinformował o planowanym zrewidowaniu prognozy wyniku finansowego z uwzględnieniem sprzedaży udziałów w spółce joint venture, co ważne ze sprzedażą poniżej wartości księgowej - wynoszącej 66 mld jenów.
Transakcja postrzegana jest in plus dla Sony - ale, zdaniem analityków - jest mało korzystana - mówiąc dośc delikatnie, dla koncernu Samsung. Song Myung-sup, analityk z seulskiego oddziału HI Investment & Securities mówi, że japoński koncern teraz zwróci swoją uwagę w zupełnie innym kierunku: „Sony z całą pewnością będzie teraz zaopatrywało się u tajwańskich producentów matryc LCD, którzy mogą zaoferować odpowiednio niską cenę”.
źródło: Reuters
agdrtv24.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





